Wanneer is cardio slecht voor spiermassa?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by comebacksporter View Post
    Beste medesporters,

Als ik een beetje probeer samen te vatten wat jullie schrijven begrijp ik het volgende:
    De eerste stap is dat je voeding goed op orde moet zijn. Cardio moet je korte sessies doen, liefst na de krachttraining of op niet krachttraindagen en niet meer dan 3x per week. Daarbij is HIIT de beste manier van cardio.

Op het forum zie ik meerdere topics met het advies om HIIT te doen als cardio ipv LIT, omdat dit beter is om vet te verbranden tijdens het cutten. Maar wat als je conditie nog niet toereikend is om HIIT te doen, wat als je nog een te slechte conditie hebt, hoe kan je dit opbouwen om HIIT te kunnen doen?

Ik ben zowel in krachttraining als in cardio nog op beginnersniveau. Graag jullie advies.

Groet,

CB
    Je hebt me bericht gewoon niet gelezen

Comment

Originally posted by yyyounes View Post
      maar voor zwijntjes van 20% of hoger is dit in de praktijk vaak lastig.
      Jammer van je woordkeus. Niet iedereen met een bf van 20% of hoger zijn zwijntjes hoor!

Woordkeus is niet nodig!

Comment

Originally posted by sch00m View Post
        Ik zou zorgen dat je die verbrande kcals weer erbij eet/drinkt. Ik denk ook dat jij de reden bent dat ze rommel als aqaurius/gatorade uitgevonden hebben. Paar flessen mee voor onderweg zou ik zeggen.
        Thanks for your comment. maar ....heb eigenlijk alleen water in de bidon, hooguit dextrose erin en soms bij echt lange training iets van red bull.

Verder zal het vetaanzetten inderdaad wel meevallen. In de tijd dat ik echt heel veel fietstezat ik tussen de 5 en 7 duizend kcal en viel ik nog af. Dat zal nu niet gaan gebeuren, maar denk inderdaad dat ik goed moet gaan kijken wat ik extra verbruik en dat dan weer aanvullen.
        30 jr / 185 cm / 80,6 kg / BF: 15,3% @ onderhoud

Comment

Originally posted by The Phoenix View Post
          Jammer van je woordkeus. Niet iedereen met een bf van 20% of hoger zijn zwijntjes hoor!

Woordkeus is niet nodig!
          Volgens mij heeft Younesss wel recht van spreken, hij zit zelf ook hoog in vet% als ik het goed heb begrepen. Maar inderdaad zwijntjes is niet echt nodig...

Comment

Originally posted by CorbertCoCo View Post
            Volgens mij heeft Younesss wel recht van spreken, hij zit zelf ook hoog in vet% als ik het goed heb begrepen. Maar inderdaad zwijntjes is niet echt nodig...
            Ik heb het ook niet of hij het recht heeft of niet. We leven in een vrij land en je mag zeggen wat je wilt.

het gaat me om de woordkeus.

Comment

Ik heb het ook niet of hij het recht heeft of niet. We leven in een vrij land en je mag zeggen wat je wilt.

het gaat me om de woordkeus.
              No offense.. zoals ik ook al zei: is zwijntjes idd niet echt nodig!

Comment

Originally posted by CorbertCoCo View Post
                No offense..
                Non taken!

Comment

Woordkeus is niet nodig!
                  Ik vond het juist een heerlijke woordkeus. Heb flink gelachen. Geintje moet kunnen.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Woordkeus is niet nodig!
                    Je hebt gelijk :P Het is niet nodig...
                    Maar zwijntjes moeten nou eenmaal aan de lijntjes.

Comment

Geintje moet zeker kunnen!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X