Intervall---> licht in me hoofd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Intervall---> licht in me hoofd

Vanavond voor het eerst intervall gedaan op de loopband, niveau 9, 14 minuten, de hellingshoek gaat dan elke keer omhoog en weer omlaag. Normaal doe ik niveau 9 en dan ongeveer 25 minuten hetzelfde tempo. Daarna heb ik nog wat intensieve krachtrainingen gedaan maar toen gestopt omdat ik licht in me hoofd werd.
    Ik snap niet hoe dit kan aangezien ik die intervall niet als super zwaar ervaarde en het wel aardig trok, ook voetbal ik en dat is voor mijn gevoel veel intensiever. Aangezien ik ook vaak 40 minuten op de crosstrainer zit, snap ik niet dat ik nu licht in me hoofd werd. Onderschat ik nu het intervall gebeuren?
    Met voetbal werd ik wel is duizelig en zag ik wazig, maar als ik dan wat suiker nam was het weer weg. Nu heb ik dit al ongeveer drie kwart jaar niet meer gehad.
    Dus nogmaals is het intervall gebeuren intensiever dan ik dacht? Ik heb net als anders gegeten.

Tijdens HIIT wordt glucose als energiebron gebruikt, tijdens krachttraining ook. Eerst HIIT en dan nog krachttraining zou ik dus zeker niet doen omdat je niet genoeg energie zal hebben dan.
    @ ketIF

Comment

Is dat goed dat glucose wordt gebruikt om af te vallen? Ook al doe ik maar 14 minuten intervall dan nog moet ik geen krachttraining daarna doen?

Comment

Originally posted by stukput View Post
        Is dat goed dat glucose wordt gebruikt om af te vallen? Ook al doe ik maar 14 minuten intervall dan nog moet ik geen krachttraining daarna doen?
        Hangt allemaal geheel van je voeding af. Voeding is de sleutel.

Mijn advies: Een super-de-lux-supersonisch-mega-de-bomb-eet-schema maken en stoppen met cardio. Heb je veel meer aan.
        The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by sch00m View Post
          Hangt allemaal geheel van je voeding af. Voeding is de sleutel.

Mijn advies: Een super-de-lux-supersonisch-mega-de-bomb-eet-schema maken en stoppen met cardio. Heb je veel meer aan.
          Ja, ga vanavond of morgen mijn schema maken en dan ff posten kijken wat jullie ervan vinden. Maar wil wel graag ook beetje cardio blijven doen ivm conditie. Ik doe nu al wel korte sersies krachttraining, ook me benen, maar heb wel gigantisch spierpijn, is dit goed? Of moet ik dan toch wat lichter doen?

Comment

Ja, ga vanavond of morgen mijn schema maken en dan ff posten kijken wat jullie ervan vinden. Maar wil wel graag ook beetje cardio blijven doen ivm conditie. Ik doe nu al wel korte sersies krachttraining, ook me benen, maar heb wel gigantisch spierpijn, is dit goed? Of moet ik dan toch wat lichter doen?
            Gewoon je neus in de stof steken en voor jezelf uitzoeken wat voor jou het beste werkt. Zomersticky is your best friend. Die spierpijn komt omdat je zenuwstelsel niet gewend is aan de belasting. Word vanzelf minder naar mate je je lichaam vaker belast. Je moet het niet gebruiken als indicator dat je goed/niet goed getraind hebt.
            The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by sch00m View Post
              Gewoon je neus in de stof steken en voor jezelf uitzoeken wat voor jou het beste werkt. Zomersticky is your best friend. Die spierpijn komt omdat je zenuwstelsel niet gewend is aan de belasting. Word vanzelf minder naar mate je je lichaam vaker belast. Je moet het niet gebruiken als indicator dat je goed/niet goed getraind hebt.
              Ja heb zomersticky doorgelezen en weet al ongeveer hoeveel ik van wat nodig heb enz.
              Ok, vaak als ik spierpijn voel heb ik zoiets van ahh goed getraind maar dat moet ik dus niet daar van afleiden.
              Bedankt voor de reacties.
              Edit: inch = 2,54 cm, 1 feet= 30,47 cm klopt dit?
              Last edited by stukput; 02-03-2010, 22:03.

Comment

Ja heb zomersticky doorgelezen en weet al ongeveer hoeveel ik van wat nodig heb enz.
                Ok, vaak als ik spierpijn voel heb ik zoiets van ahh goed getraind maar dat moet ik dus niet daar van afleiden.
                Bedankt voor de reacties.
                Ik gebruik spierpijn stiekem soms ook wel een beetje als indicator. Hoewel er de nodige discussies over bestaan. Het bewijst in ieder geval dat je je spieren een prikkel hebt gegeven waar ze niet zagen aankomen. Het wil niet zeggen dat je "goed" getraind hebt. Weer een kwestie van zelf aanvoelen. Komt met de tijd denk ik.
                The Sky Ain't The Limit

Comment

Waarschijnlijk was het inderdaad het intervalprincipe dat je even een lage bloedglucosespiegel heeft gegeven. Het feit dat het wegging als je suikers dronk geeft in ieder geval nog meer grond voor die theorie.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

en interval voor kracht training is gewoon dom...om even aan te vullen op General

Comment

Ik denk ook dat het mijn zijn ademhaling te maken heeft. Bij KT je lucht inhouden om uit te drukken is ook nog eens belastend voor je hart zodat die harder moet gaan pompen. Als die slag te hoog word gaat zuurstof sneller door je bloed en kan voor een licht gevoel zorgen.

Heren klopt mijn theorie een beetje?

Ook bij te zwaar squaten kan je met de verkeerde ademhaling flink duizelig of licht in je kop worden.

Comment

Ik sluit me bij Falstyr aan. Als je echt op een dag zowel krachttraining als cardio wilt doen dan doe je eerst de krachttraining en verbruik je je overgebleven energie na afloop met cardio. Niet andersom.
                        Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

ja ik doe zelf ook interval maar dan wel naar de kracht training .
                          voor mij werk dat goed ,doe wel voor de kracht training 15min cross
                          miss werk het ook voor jou ?gewoon even uitproberen .

Comment

Oke, bedankt voor de reacties.
                            Ik ben nu bezig met een voedingschema en heb daarover een paar vragen:
                            Avond eten is vaak groente, aardappelen en een stuk vlees, soms ook wel is spagetti of kip hawaii ofzo. Wat voor waarden kan ik hier het beste aangeven?
                            Als ik runderrookvlees of plak(jes) kipfile op brood doe, hoeveel gram is dit dan?

Comment

Oke, bedankt voor de reacties.
                              Ik ben nu bezig met een voedingschema en heb daarover een paar vragen:
                              Avond eten is vaak groente, aardappelen en een stuk vlees, soms ook wel is spagetti of kip hawaii ofzo. Wat voor waarden kan ik hier het beste aangeven?
                              Als ik runderrookvlees of plak(jes) kipfile op brood doe, hoeveel gram is dit dan?
                              Reken voor je vlees , groenten en aardappelen ong. 500 à 600Kcal
                              40Eiwitten (vlees 200gr) 50Carbs aardappelen + 30Carbs groenten + 10Vet (vlees) Klopt dit?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X