Wat vragen...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat vragen...

Ten eerste excuses als er vragen staan die al 101x zijn behandeld.
    Ik heb de stickies gelezen maar snap het toch niet helemaal, waarschijnlijk omdat ik er totaal geen verstand van heb.

Eerst wat gegevens,

Adriaan
    21 jaar
    110kg
    2 meter lang
    vetpercentage van 26,1% (volgens de meting via internet).
    fitness 3 keer per week 1 jaar lang met 1 maand pauze ivm vakantie (ben er al achter dat ik het verkeerd uitgelegd heb gekregen maar daar komt ook verandering in).
    Mijn doel is AFVALLEN

Zou iemand willen uitrekenen wat ik nou van alles mag hebben (kcal vet eiwit etc), ik zou heel graag een voedingsschema willen maken, maar ik weet dus echt niet hoe ik dit uit moet rekenen.
    Ja het staat in het zomerstickie en nog een stickie algemeen maar daardoor raak ik in de war en durf ik het niet met zekerheid te zeggen.

Meestal als ik bij andere mensen hun voedingsschema kijk hebben ze allerlei shakes erin zitten. Moet dit perse of is het makkelijk om de laatste beetjes van een bepaalde voedingsstof te verkrijgen?

Zoja, waar kan ik deze dan bestellen/halen.

Waar moet ik me perse aan houden qua verdeling van de voedingsstoffen in mijn voedingsschema.

Als er nog iets onduidelijk is laat het weten dan probeer ik zsm te reageren!

Alvast bedankt voor de tijd en moeite,

Groeten
    Adriaan

http://forum.bodynet.nl/lees-eerst/3...mersticky.html
    staat alles in en heel simpel uitgelegd stap voor stap

Comment

Ja ik weet het deze heb ik ook al gelezen ik zal zometeen even editten wat ik zelf had gedacht, wat ik binnen mag hebben.

Comment

Shakes zijn niet de basis van een goed voedingsschema, ze dienen enkel tot aanvulling. Als je wilt afvallen tot 500 kalorieën onder je behoefte gaan zitten. Niet meer onder gaan zitten. De verdere uitleg staat echt wel in de zomerstickie, lees die op je gemakje door en als je het niet snapt, lees het nog een keer, iedereen heeft dat hier gedaan, hoop ik. Ik weet dat het een hele lap tekst is maar er staat wel alles in wat je moet weten.
        Je schrijft dat je niet met zekerheid een schema op 'durft' te stellen, ik zeg: doe het toch, post het in een excelbestand en de reacties zullen wel komen van de leden om je te helpen je schema op eventuele ongerechtigheden aan te passen. Doe dat gewoon en vergeet niet je dagdagelijkse behoefte uit te rekenen. Probeer en je zult er wel wijzer uit worden.

Comment

Nou hierbij toch geprobeerd graag reacties!

3035 kcal is dagelijks behoefte - 500 kcal is 2535 kcal

eiwit 110kg X 2,5 = 275 gram X 4 = 1100 kcal

vetten 90 gram vet x 9 = 810 kcal (minimale was 65 en omdat ik minder KH wilde iets meer vet gepakt).

KH 2535-1100-810 = 625 Kcal : 4 = 156 gram KH

Alvast Bedankt
          Attached Files

Comment

Waarom de Whey om 11?
            En voor het slapen zou ik persoonlijk liever voor wat vis of een omelet gaan ipv kwark.

Voor de rest ziet het er goed uit. Zie je wel dat je het kan.
            Als blijkt dat je weinig energie hebt, of duizelig wordt op sport dagen verhoog dan je KH en verlaag het vet. Probeer het schema voor 3-4 weken en kijk of je verschil merkt.

Comment

Hoe laat zou je dan de whey doen? ik heb het wel nodig aangezien ik anders flink eiwit tekort zou hebben.
              Mischien slim om dit net na het sporten te doen?
              Waarom gaat je voorkeur uit naar vis of omelet en niet naar kwark? puur smaak of is dit voor de vertraagde eiwitten?

Comment

Whey 10-15mins voor het sporten

En persoonlijk prefereer ik kip/vis/omelet over kwark omdat in kwark suikers zit waar je niks aan hebt. En voor 50gr eiwit kun je betere alternatieve gebruiken dan kwark vind ik.

Comment

Originally posted by Adriaan1989 View Post
                  Hoe laat zou je dan de whey doen? ik heb het wel nodig aangezien ik anders flink eiwit tekort zou hebben.
                  Mischien slim om dit net na het sporten te doen?
                  Waarom gaat je voorkeur uit naar vis of omelet en niet naar kwark? puur smaak of is dit voor de vertraagde eiwitten?
                  De meningen zijn hierover blijkbaar verdeeld maar het kan ook hoor, vis en/of omelet.
                  Zou te maken hebben met het feit dat zuivel veel lactose bevat, melksuiker maw.

Comment

Dit is wel goed om te weten,
                    Alsnog bedankt voor de info!
                    Ik hou jullie op de hoogte!

Groeten,
                    Adriaan

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...