Afslanken met blessures, wie weet raad?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Afslanken met blessures, wie weet raad?

Hola, mede sporters misschien hebben jullie wat leuke adviezen voor me

Ik ben Marjolein 30 jaar te Rotterdam. Van 60 naar 63,5 kilo gegaan in 5 maandjes.
    Daarvoor had ik er ruim 17 kilo afgetraind, dus ik heb de aanleg snel weer terug te vallen.

De afgelopen 3 jaar ben ik fanatiek bezig geweest met Bodycombat en Pump. Afgelopen jaar voornamelijk met diverse intensieve vechtsporten. Al met al trainde ik toch wel tussen de 11 en 15 uur in een week. Nu zit ik al 5 maanden thuis met een schouderblessure, zeer pijnlijk, waarschijnlijk scheurtje in de pees. Voorlopige prognse: SLAP LEASIE. Helaas verrekt mijn arts het en scan te laten maken en zou het liefst gelijk gaan snijden, maar dat even terzijde. Na 5 maanden heb ik nog veel pijn, maar vind opereren nog geen optie, omdat ik praktijd electro moet gaan doen op school
    Verder heb ik mijn talusbeentje beschadigd (bij de enkel) en valt cardio dus ook al we voor me.
    Ik ben geboren met knie-instabiliteit, dus fietsen was eigenlijk al nooit een optie, maar dat is het enige wat mijn knieen blemmeren gelukkig.

Ik zat al op een 8 a 9 maaltijdjes per dag en kwma van de 1 op de andre dag thuis te zitten. het lukt me bijna niet om af te bouwen, want ik word onwel en ga tegen de vlakte als ik ook maar 1 maaltijdje oversla. ik eet alles wat gezond is salades, linzen, alles volkoren, veel fruit en smoothies, groenten...soja en geen zuivel (ik verteer die eiwitten niet en ben helaas aangewezen op hydrolisaten)

Snoepen is voormij olijfjes, wijntje, stukje kaas, om zoetigheid geef ik gelukkig niet veel.

Anyway, ik ben nu in 5 maanden alwer 3 kilo aangekomen en jullie raden het al: alles bij de buik. 2 broekmaten groter en al mijn mooi getrainde armsierballen en sixpackje: verdwenen. buiten d frustratiue van blessuren en een enorme passie voor keihard trainen is dit hanbuikje wel de druppel die de emmer doet overvloeien. ik wil zoooo graag trainen, maar weet niet hoe ik dat moet doen met alle blessures.

Misschien hebben jullie wta tips om toch nog met wat diverse oefeningen te verbrandne en tips hoe ik minder kan eten, zonderonwel te worden en zonder mijn lijf in spaarstand te zetten

Tja beetje lastig, je kan geen cardio en geen krachttraining...
    In iedergeval kan je doormiddel van krachttraining zonder cardio ook prima afvallen.
    Ik weet niet of de blessures voor altijd zijn?
    Want anders zou je krachttraining daarna rustig kunnen opbouwen met veel herhalingen en proberen steeds zo stapje verder te gaan...?

Misschien meer bewegen en toch wat aan voedsel doen? weet niet hoeveel kcal je binnen krijgt..

En wijn, kaas is ook niet echt om af tevallen.

Comment

8 a 9 maaltijden zijn prima, alleen wijn/kaas/zoetigheid niet.
      fruit en smoothies zitten vol suiksers als je wilt afvallen zal je deze ook achter je laten.
      zomersticky's lezen en je komt denk ik al een heel eind.
      Calisthenics / Street workout

Comment

kan nog steeds gewoon leg pressen, leg extention, leg curls doen. Doe je tenminste iets. En met alleen intensieve benen oefeningen kun je gewoon afvallen zoals shredmaster al heeft aangetoont toen zijn schouder tijdelijk onbruikbaar was na de operatie.

Comment

in principe zou je gewoon kunnen trainen maar schouder ontzien. en als advies zou ik zeggen ga eens langs een fysiotherapeut en vraag welke oefeningen je wel kan en niet kan doen ivb je beschadigde spronggewricht. met die gegevens je favo club op zoeken en vragen of er iemand je kan helpen met je schema te maken. met je knie instabiliteit zou je bv wel kunnen roeien of de lig fiets ( niet elke club heeft der een).

Comment

Met knie instabiliteit gaan die amateur instructeurs en begeleiders haar hoogstwaarschijnlijk laten lungen op een bosubal of iets soortgelijks. De dwazen.

Comment

fruit en smoothies zitten vol suiksers als je wilt afvallen zal je deze ook achter je laten.
              kan me herinneren dat Dynobyte zei dat het erg onverstandig is mensen af te raden om fruit te eten mits ze niet voor een wedstrijd aan het cutten zijn.

Je hebt fruit nodig, net als groenten. Smoothies, oke, die kun je eruit kicken natuurlijk
              ~love what you do, do what you love~

Comment

smoothies is geen fruit. smoothies zou ik achterwege laten. Gewoon 2 stuks fruit per dag is absoluut geen probleem tijdens het cutten. Ik doe dit ook nog steeds, en verlies ook nog gewoon op een goed tempo vet (ookal is mijn vet% al vrij laag).

Ik heb verder nooit gezegd dat je fruit nodig hebt. Maar als iemand fruit lekker vindt (en wellicht makkelijker als groenten meenemen naar werk ofzo), dan zie ik geen reden om dit af te raden.
                More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X