Cardio op een nuchtere maag (ontbijt)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cardio op een nuchtere maag (ontbijt)

Hey beste bners

Omdat ik nu toch wel even goed droog wil gaan staan heb ik besloten om cardio toe te voegen aan mijn schema, alleen wordt er best vaak beweerd dat cardio op nuchtere maag zorgt voor een betere vetverbranding alleen nou vraag ik me af, als je opstaat heeft je lichaam geen tot nihil aantal voedingstoffen waardoor je lichaam in "afbraak" is en je cortisol levels ook omhoog zijn, is het nou niet zo dat je je tegen gaat werken met de cardio op nuchtere maag?
    Waardoor er meer nadelen zijn dan voordelen?
    Make it happen, shock everyone!

Heb wel eens direct na het opstaan wat cardio gedaan (hardlopen), ik ging kapot en was totaal uitgeput..

Lange tijd bijkomen met een gaar gevoel in je buik :P Ik vond het iig niet lekker trainen.
    19j - 1.96m - 105kg
    Train harder, grow faster

Comment

Klopt idd, is niet voor iedereen weggelegd.
      Schijnt wel goed voor vetverbranding te zijn. Weet niet precies hoe of wat maar het heeft hetzelfde effect als gelijk na krachttraining cardio te doen.

Comment

Wat ik doe is een eiwitshake innemen direct als ik opsta, 45 min laten zakken en dan hardlopen. Onder het hardlopen proberen af en toe te intervallen. Het werkt echt, alleen zal het in het begin wel pittig zijn.

Comment

Volgens mij kun je het best wat fruit eten en dan gaan hardlopen. Ik heb in elk geval geen tijd om 45 minuten te wachten, ook nog gaan hardlopen en dan naar me werk te gaan.

Comment

vroeg opstaan (A) ik ben scholier en sta soms half 6 op om half 7 te vertrekken na school dan kun je net zo goed half 6 opstaan shake trainen eten werken douche als je er wat voor over hebt kan alles !

Comment

Originally posted by Homer View Post
              Volgens mij kun je het best wat fruit eten en dan gaan hardlopen. Ik heb in elk geval geen tijd om 45 minuten te wachten, ook nog gaan hardlopen en dan naar me werk te gaan.
              Mja ik heb dan nog het geluk dat ik student ben en aardig wat tijd vrij heb :P

Als je fruit eet krijg je toch weer aardig wat suikers binnen, zou zonde zijn.

Comment

Wat ik deed (tot het echt warm werd deze zomer) was driemaal per week 's morgens vroeger opstaan, een whey shake drinken en dan 30 minuten fietsen op de hometrainer. Daarna douchen en ontbijten.
                Ik merkte dat dit werkte toen ik er mee ophield: ik werd meteen een stuk zwaarder en moest m'n eetpatroon bijstellen om dat tegen te gaan. Dus ik zou zeker zeggen dat het helpt als je wilt cutten.
                Een tweede voordeel van cardio is dat je conditie verbetert, wat je van pas komt als je je krachttraining doet. Je raakt minder snel buiten adem.
                Binnenkort maar weer beginnen met die hometrainer 's morgens.
                Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Ik thaibox, en het grote voordeel voor mij van niet eten vlak voor de training is dat ik niet alles eruit kots zodra we 100 buikspier oefeningen krijgen, en moeten sparren.. Thaibox is eigenlijk een grote cardio sessie

vind dat een groot voordeel. En ik probeer niet grappig te zijn.

Dit werkt sochtends ook zo, maar het is maar hoe intensief je je cardio doet.
                  ~love what you do, do what you love~

Comment

als je whey neemt hoef je geen 45mins te wachten. gewoon je whey naar binnen werken en cardio'en. geen fruit of andere koolhydraten, want dan heeft ochtend cardio totaal geen zin meer.

Comment

Zin in de zin van..extra afvallen door op een lege maag te gaan sporten, bedoel je
                      ~love what you do, do what you love~

Comment

Hij bedoelt dat je dan koolhydraten naar binnen gaat werken terwijl je dat juist niet wilt want je wilt geen Kh verbranden maar vet

Comment

gewoon 7 eieren (2 eigeel) en 200gr groente nemen als ontbijt..... en dan lekker naar de gym..... pak je 3,5 uur na het ontbijt je eerste koolhydraten.

en geen koolhydraten combineren met eiwitten en vetten...
                          uut grunn!

Comment

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat het goed is om op een nuchtere maag aan een cardio-workout te beginnen. Ikzelf moet altijd eerst wat gegeten hebben. Niet teveel, maar zeker ook niet te weinig. Ben ooit een keer bijna flauw gevallen op een crosstrainer omdat (simpelweg) de brandstof op was. Zover laat ik het nu nooit meer komen.

Comment

Je viel niet om omdat je brandstof op was. Je viel om omdat je mentaal zwak bent en de overschakeling niet aan kan. Duizeligheid, korte adem e.d. heb je voor een 20mins als je lichaam van koolhydraten overstapt op vet als energie bron.

Reden dat je geen koolhydraten eet na het wakker worden is zodat je snel in die staat kunt komen en dan puur vet verbrand. Zodra je koolhydraten eet hef je dat op en heeft ochtend cardio geen ene toegevoegde waarde en kun je beter gewoon cardio na je krachttraining in de middag/avond doen.

Waarom denk je dat duursporters van die skinny bastards zijn? Omdat zij altijd halverwege de race door hun glycogeen voorraden zijn. Dan komt de vent met de hamer waar ze doorheen moeten. Vervolgens teren ze de rest van de wedstrijd op hun vetreserves. En als de vetreserves op zijn gaat het lichaam proteine onttrekken uit spiermassa.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X