Dextrose in de cut?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dextrose in de cut?

Graag jullie mening + advies over dextrose na de training. Ik neem nu direct na de training 15 - 20 g dextrose + 250 ml magere melk + 30 g whey.

Ik merkte op dat hier nogal wat uiteenlopende meningen over zijn.

Dextrose is geen probleem en kan prima als het past in je schema.
    Magere melk heeft totaal geen voedingswaarde( is alleen maar slecht), beter water nemen.
    Whey na je training heeft geen nut, whey voor je training wel.

15 min. voor training : 30 gram whey met water.
    direct na training: 15-20 gram dextrose met water.
    1 uur na training: koolhydraat en eiwitrijke maaltijd.
    .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
    There is no failure except in no longer trying

Comment

Originally posted by okidoki71 View Post
      Whey na je training heeft geen nut, whey voor je training wel.
      Yo, Ik wil je absoluut niet tegenspreken is eerder een vraag. Maar ik vraag me af in hoeverre whey voor de training wel goed is.

Voorbeeld tijdens bulk
      Ik train zelf altijd 1/2 uurtjes na het avond eten(avond eten is 2/3 carbs)
      me pre workout shake is 30g whey en 10g dextro. (Waars is die 10g dextro onnodig)

Postworkout 30g whey en 20g dextro.

Volgens mij verbrand ik de eiwitten die ik van de whey kreeg tijdens de training
      want me trainingskleding meurt altijd naar ammoniak na de training.

In hoeverre is het dan handig om alleen whey voor de training te nemen?
      Aangezien ik niet zomaar naar ammoniak ga ruiken.
      Last edited by Joshua90; 15-09-2010, 06:30.
      You can be part of my meal tonight.

Comment

Het duurd ongeveer 45 minuten tot een uur voordat de eiwitten verteerd worden in rust, bij een activiteit zoals je training kan het 2 keer zo lang duren en dat is precies wat je wilt, eiwitten in je anabole fase na je training.

Comment

Best veel mensen nemen direct na trianing hun shake en groeien ook dus ik denk niet dat het veel uitmaakt zijn ook veel discussies over.

Comment

Als je ammoniak ruikt, ben je inderdaad je spiereiwit aan het verbranden. Of je neemt VEELS teveel eiwit per dag (hier zal je over het algemeen niet zo snel aan komen), of je neemt te weinig. Kan misschien ook liggen aan een veels te lage kcal inname, maar dat weet ik niet zeker en lijkt me ook sterk.

Als je ammoniak ruikt ben je in principe al te laat en kun je dit niet constant na je training gaan oplossen door meer whey te nemen. Je moet er wel een oplossing voor bedenken om dit te voorkomen in de toekomst
            22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Originally posted by Martardt View Post
              Best veel mensen nemen direct na trianing hun shake en groeien ook dus ik denk niet dat het veel uitmaakt zijn ook veel discussies over.
              Iedereen groeit bij de juiste voeding.....in je anabole window na het trainen wil je optimaal je eiwitten benutten en dat doe je door je eiwitten een kwartier voor het trainen in te nemen, na de training nuttigen heeft geen zin omdat het niet in je anabole window gebruikt kan worden omdat het een uur duurt voordat het verteerd en langer bij hoge aktiviteit en is dus te laat.
              Voor de rest van de dag maakt het weinig uit wanneer je je eiwitten nuttig, zoals ik al eerder zei, iedereen groeit bij de juiste voeding, tijdsbestek niet belangrijk behalve rondom de training.

Comment

Originally posted by Joshua90 View Post
                Yo, Ik wil je absoluut niet tegenspreken is eerder een vraag. Maar ik vraag me af in hoeverre whey voor de training wel goed is.

Voorbeeld tijdens bulk
                Ik train zelf altijd 1/2 uurtjes na het avond eten(avond eten is 2/3 carbs)
                me pre workout shake is 30g whey en 10g dextro. (Waars is die 10g dextro onnodig)

Postworkout 30g whey en 20g dextro.

Volgens mij verbrand ik de eiwitten die ik van de whey kreeg tijdens de training
                want me trainingskleding meurt altijd naar ammoniak na de training.

In hoeverre is het dan handig om alleen whey voor de training te nemen?
                Aangezien ik niet zomaar naar ammoniak ga ruiken.
                Als je zweet ruikt naar ammoniak moet je wat meer koolhydraten eten voor het trainen of anders wat tijdens het trainen, als het goed is verdwijnt de geur.

Comment

Iedereen groeit bij de juiste voeding.....in je anabole window na het trainen wil je optimaal je eiwitten benutten en dat doe je door je eiwitten een kwartier voor het trainen in te nemen, na de training nuttigen heeft geen zin omdat het niet in je anabole window gebruikt kan worden omdat het een uur duurt voordat het verteerd en langer bij hoge aktiviteit en is dus te laat.
                  Voor de rest van de dag maakt het weinig uit wanneer je je eiwitten nuttig, zoals ik al eerder zei, iedereen groeit bij de juiste voeding, tijdsbestek niet belangrijk behalve rondom de training.

Hoezo staat op de producten dan altijd bij het opstaan en na de training? en waar heb jij vandaan dat het er perse voor moet?

Comment

Originally posted by Martardt View Post
                    Hoezo staat op de producten dan altijd bij het opstaan en na de training? en waar heb jij vandaan dat het er perse voor moet?
                    En al die andere supps die verkocht worden waarop staat dat het zo ontzettend belangrijk voor je is, koop je dat dan ook maar gelijk omdat het erop staat?........google is the magic.

Comment

En al die andere supps die verkocht worden waarop staat dat het zo ontzettend belangrijk voor je is, koop je dat dan ook maar gelijk omdat het erop staat?........google is the magic.
                      Ja daar heb je een punt maar op google staan ook verschillende meningen dus blijft lastig, btw whey hydro moet je dat nemen bij opstaan of dat alleen voor/na training?

Comment

Overigens staat er in het zomersticky ook:

Voor het sporten neem je whey zodat je lichaam de eiwitten kan gebruiken ter bescherming van de spieren. Na het trainen neem je snelle suikers zoals dextro om zo snel mogelijk weer anabool te worden en spierherstellend bezig te zijn. Whey kan ook na het trainen genomen te worden, maar dat is optioneel.

Comment

http://forum.bodynet.nl/afslanken/41...ut-in-cut.html en dit dan? dextrose in de cut moet je volgens mij gewoon niet doen

Comment

Ik zou niet weten waarom niet zolang het maar in je schema past.

Comment

Dextrose past daarmee dan toch niet in een cutschema?
                              22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X