Voedingsschema van sportschool

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingsschema van sportschool

Hey,

Ik heb een tijd terug dit schema gekregen van de sportschool.
    Ik vroeg me af of dit enigzins 'te vertrouwen' is?

Het is voor in de cut, met een warming up van 15 min hardlopen.
    KT van iets meer dan een uurtje en cardio aan het eind van 30-45 minuten.

product xx kcal ; kh / eiwit / vet

Na opstaan:
    2 sinaasappels geperst (geen flauw idee?)
    1 grapefruit persen (geen flauw idee?)

08.00
    30 gr. Whey 114 kcal ; 0,57 / 27 / 0,3
    30 gr brinta 104 kcal ; 19,5 / 3,3 / 1,2

tussendoor:
    Appel (meestal Jonagold) 72 kcal ; 19 / 0 / 0

10.00
    2 witte boterhammen 170 kcal ; 17 / 2,6 / 0.6
    kipfilet of runderrookvlees (75 gr, ongv. 4 plakjes) 75 kcal ; 0 / 17,25 / 0,75

12.00
    75 gr. Pandan rijst 266 kcal ; 58,9 / 5,3 / 0,5
    Blikje tonijn op waterbasis of 150 gr. Kipfilet 236 kcal ; 0 / 45 / 6

14.00
    2 witte boterhammen 170 kcal ; 17 / 2,6 / 0.6
    kipfilet of runderrookvlees (75 gr, ongv. 4 plakjes) 75 kcal ; 0 / 17,25 / 0,75

16.00

18.00 (voor het sporten)

Direct na het sporten:
    Whey shake met AA drink

20.00 (na het sporten, wordt meestal meer richting de 21.30 omdat ik rond 7 uur richting sportschool ga)
    onbeperkt groenten (ongv. 200-250 gram) 68 kcal ; 11,7 / 2,0 / 0
    250 gr. kipfilet 393 kcal ; 0 / 75 / 10

22.00 (bij trek, maar omdat ik laat eet komt dit er vaak niet in)
    Bakje Magere kwark 225 kcal ; 15 / 50 / 0,5

Voor het slapen gaan:
    30 gr. Miscelaire casceine shake 111 kcal ; 1,2 / 25,5 / 0,45
    30 gr brinta 104 kcal ; 19,5 / 3,3 / 1,2

dat was het,
    alvast bedankt!
    Last edited by BigRoy; 21-10-2010, 15:10.

Waarom brinta als je gaat slapen
    Inlaats van die shake zou ik gewoon die kwark met noten nemen
    bp 1x 150 kg dl 1 x 240 kg sq 1x 220 kg

Comment

Paar vraagjes nog:

Is het niet erg de kwark zo laat op de avond te eten (als in half twaalf ongeveer)?

Is het slim als ik die brinta voor het slapen gaan er uit gooi, de kwark er standaard in gooi dan voor het slapen gaan (halve bak ipv hele bak) en daar een schepje van die shake in gooi en dan met water mix?

Waarom 'noten' door de kwark?

Bedankt voor je reactie Koenv91.

Comment

omdat je vetten nodig hebt. ik snap alleen niet waarom je wit brood neemt. bruin brood is altijd beter

edit: je hele schema bestaat uit kh en eiwitten. je moet veel meer vet binnenkrijgen! (noten,zalm, avocado, olijfolie, visolie, eieren)

Comment

Waarom witte brood, ligt als een deegbol op je maag, neem lekker volkoren brood.
          Blijf vooral je zelf, er zijn al zo veel anderen.

Comment

Ik ga het witte brood vervangen met bruin brood (ik vind wit eigenlijk zooo ranzig!) Ze zeiden op de sportschool wit te gebruiken omdat dit minder langdurige KH zou bevatten, ofzo.

Zou ik tijdens het avondeten mijn kip in olijfolie kunnen bakken? en 's avonds noten door de kwark doen om mijn vet recht te trekken of kan ik dit beter eerder op de dag rechttrekken?

Daarnaast, het is voor de cuttingperiode? Hoe hoog of laag zou ik in m'n vetten moeten gaan zitten?

Comment

tussen de 60 en 90 gram denk ik ongeveer. Bakken in olijfolie is inderdaad een goede manier om wat vetten binnen te krijgen, maar ook noten, pindakaas en vette vis. Inderdaad brinta s'avonds eruit en gewoon die kwark eten

s'morgens mag je trouwens wel wat meer brinta eten.

Comment

ga eerst eens terug naar de basis:

hoeveel kg weeg je, en wat is ongeveer je vet%. wat is je kcal behoefte. ofwel hoeveel kcal verbrand je per dag gemiddeld.

en hoeveel kcal krijg je hiermee in totaal binnen. En hoeveel gram eiwitten, koolhydraten en vetten krijg je dan binnen?

De hoeveelheid kcal die je nu binnenkrijgt (3000+), zal voor een hele grote jongen of iemand met een fysiek zware baan goed zijn om te cutten. Maar als jij wat kleiner bent, en niet zoveel verbrand, dan zul je met deze hoeveelheid juist alleen maar aankomen. (het is dus van belang dat je je voeding juist gaat afstemmen op verbruik, en dat is volgens mij niet gedaan).

Pas als je de grote lijnen in orde hebt (kcal en ekv inname), ga je verder kijken inhoudelijk naar welke specifieke voedingsmiddelen goed zijn om in je schema op te nemen. en daarna wellicht ook nog op welk tijdstip welke voeding het beste zou zijn.

Verder lijken de kcal en ekv waarden bij veel producten niet te kloppen. bijvoorbeeld je kip: 250 gr. kipfilet 393 kcal ; 0 / 75 / 10

100g kipfilet bevat meestal rond 100-120 kcal en rond de de 20-23g eiwitten, en 1-3g vet. die van jou 155 kcal per 100g en zou 30g eiwitten per 100g bevatten? onmogelijk, behalve als het 100g bereide kip is, en niet 100g rauw afgewogen kip (die daarna bereid is).

daarnaast neem je OF 1 blikje tonijn op water (150 kcal), OF kipfilet welke volgens jou 236 kcal is. (dat is 85 kcal verschil. zo kun je per dag al makkelijk rond de 200 kcal varieren door het 1 of het ander te nemen.

zorg eerst nou eens dat je kcal inname goed afgestemd is op je verbruik. en dat je van alle producten nou eens de juiste kcal waarden weet kijk dus op de verpakking van alle producten de kcal, eiwitten, koolhydraten en vetten, en NIET in een tabel online ofzo.

tel dan ook alles op en vermeld dat onderaan je voedingsschema (kcal, grammen koolhydratem, eiwitten, vetten die je binnenkrijgt totaal per dag). als je deze info plus de info die ik in het begin van mijn post vroeg vermeld, dan kun je goed verdergeholpen worden.

succes
                Last edited by dynobet; 21-10-2010, 17:57.
                More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Hey dynobet,

hartstikke bedankt voor je reactie!

Ik moet zeggen dat ik het een half jaar terug heb gedaan het dieet, maar dit de opbouw-week naar het dieet was. (ik ben eigenlijk de rest op het moment even kwijt) maar volgens mij ging het later over naar 1 boterham (ipv 2 elke keer) en daarna gingen de boterhammen er helemaal uit en bleef daarvoor alleen tonijn in de plaats. Ik heb dat toen heel strikt gevolgd. Ik viel af en hield redelijk m'n spiermassa. Het probleem was alleen dat ik nogal humeurwisselingen kreeg en af en toe extreem moe was (en ik miste m'n bammetjes, hehe!)

Ik ga doen wat je zegt en alles proberen stap voor stap op te zetten en even de richtlijnen opzoeken. Ik denk dat ik eigenlijk vrij ver ben nu al, omdat ik nu weet dat ondanks dat er gezonde producten in staan voor een cut-dieet dat het op verkeerde tijdstippen is, maar bovenal in verkeerde hoeveelheden.

Ik zal een excel-bestandje maken om overzicht te houden.
                  Als ik verder ben, kom ik er nog een keer op terug.

Hartstikke bedankt.
                  (tot die tijd hou ik me ff hierhaan, maar dan met de kwark, geen brinta 's avonds)

Hoop maandag dan beetje schema'tje op orde te hebben.

Nogmaals bedankt!

Groet,
                  Roy

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X