En nu ?? vragen bij nieuw schema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• En nu ?? vragen bij nieuw schema

Hallo,

zal mij in het kort even voorstellen.

Ben dus 24 jaar, 1,72 mr groot , gewicht 53.9

Bia meting :

vetpercentage 22.1
    BMI 18.2
    muscle mass 39.9

Dit heb ik bereikt op ongeveer een 4 maanden tijd, gewichtsverlies van bijna 5 kg en verlies van vetpercentage 4%.

Mijn voedingsschema bestond uit

smorgens 40 gr havermout met potje magere yoghurt en stuk fruit
    vm groenten
    middag 2 boterhammen met mager beleg en soep
    nm 1 stuk fruit en groenten
    avond 3 aardappelen of 180 gr pasta en stuk vlees met groenten
    late avond stuk fruit en koek van ongeveer 150 calorien.

Volgens de dieetist zijn mijn waardes ivm met de biameting te laag nu.
    Kunnen jullie mij even toelichten of dit ook zo is? Ik lees hier over vrouwen met lagere vetpercentages enzo, dus wrm zijn mijn waardes niet meer ok?

Ze heeft me nu nieuw schema gegeven :

smorgens 60 gr havermout, fruit en potje magere yoghurt, 30 gr noten en rozijnen
    vm groenten en noten/rozijnen(50gr)
    middag 4 boterhammen met beleg en soep
    nm 2 stukken fruit en groenten
    avond gewone maaltijd
    late avond fruit en 50 gr brinta met melk

Ga ik hier van aankomen/ vetpercentage verhogen?
    Ik probeer dit al enkele dagen te volgen mr heb echt last van mijn maag, door de koolhydraten mss?

Ik loop 3 maal in de week een half uur tot een uur. Voor de rest fitnesste ik , ongeveer drie maal in de week een uurtje kracht.
    Volgens haar kan ik beter stoppen met fitness wegens dalen van mijn vetpercentage.

Afvallen is niet meer nodig, mr zou wel graag deze waardes op zijn minst houden.
    graag jullie mening hierover?

Je hebt inderdaad wel een laag gewicht voor je lengte! Ik denk dat je ligt in het ondergewicht zit. Op www.voedingscentrum.nl kun je je bmi wel checken.

Ik denk dat je niet perse hoeft te stoppen met fitnessen en hardlopen als je meer gaat eten. Denk dat wat je nu eet echt te weinig voor je is. Je sloopt je lichaam zo. Je eet je spieren op. Weet niet of dat gewicht wat je bent afgevallen spieren is of vet? Daar heb je wellicht zelf ook geen zicht op.

Je wilt tenminste je huidige gewicht behouden, weet niet wat je verder wilt, maar als je meer spiermassa wilt zul je boven je onderhoud moeten gaan eten en dus ook eerst even je onderhoud uitrekenen.

Comment

Wat een troep schema. Weet de waardes niet precies omdat je dat er niet bij hebt gezet. Ik zou even de stickies lezen op deze site, zelf een nieuwe voedingsschema opstellen en spiermassa winnen.

Comment

Originally posted by Margje View Post
        Je hebt inderdaad wel een laag gewicht voor je lengte! Ik denk dat je ligt in het ondergewicht zit. Op www.voedingscentrum.nl kun je je bmi wel checken.

Ik denk dat je niet perse hoeft te stoppen met fitnessen en hardlopen als je meer gaat eten. Denk dat wat je nu eet echt te weinig voor je is. Je sloopt je lichaam zo. Je eet je spieren op. Weet niet of dat gewicht wat je bent afgevallen spieren is of vet? Daar heb je wellicht zelf ook geen zicht op.

Je wilt tenminste je huidige gewicht behouden, weet niet wat je verder wilt, maar als je meer spiermassa wilt zul je boven je onderhoud moeten gaan eten en dus ook eerst even je onderhoud uitrekenen.
        Mijn spiermasse is een halve kilo gezakt, rest was vet.
        Hoe moet ik mijn onderhoud juist uitrekenen dan?

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
          Wat een troep schema. Weet de waardes niet precies omdat je dat er niet bij hebt gezet. Ik zou even de stickies lezen op deze site, zelf een nieuwe voedingsschema opstellen en spiermassa winnen.
          Heb hier idd al veel op gelezen, mr vind het best moeilijk om zelf een schema op te stellen.
          Vind enkel dat ik nu precies veel koolhydraten moet eten (geeft me echt een opgeblazen gevoel) en weet niet goed door wat ik dat moet vervangen.

Comment

Originally posted by karmennn View Post
            Mijn spiermasse is een halve kilo gezakt, rest was vet.
            Hoe moet ik mijn onderhoud juist uitrekenen dan?
            Ben dus 24 jaar, 1,72 mr groot , gewicht 53.9

Bia meting :

vetpercentage 22.1
            BMI 18.2
            muscle mass 39.9

Dit heb ik bereikt op ongeveer een 4 maanden tijd, gewichtsverlies van bijna 5 kg en verlies van vetpercentage 4%.
            reken even met me mee:

Nu weeg je 53.9 kilo. je bent 5 kilo afgevallen en voordat je probeerde af te vallen woog je dus 58.9 kilo.

Nu is je vet% 22.1. dit is met 4% gezakt sinds je hebt geprobeerd af te vallen. voorheen was dit dus 26.1%.

veerheen was je vetvrije massa dus:
            58.9x0,739 = 43,52 kilo

achteraf was je vetvrije massa dus:
            53.9x0,779 = 41,98 kilo

dit betekent dus dat je (zonder dat je naar procenten kijkt, maar naar absoluten), dat je 1.5 kilo vetvrije massa hebt verloren, en 3.5 kilo vetmassa.

dit resultaat is schrikbarend slecht (het zou goed zijn geweest als je geen spiermassa had verloren, of maximaal een pondje lbm. maar anderhalve kilo?). dit komt door een slecht dieet, dat niet goed afgestemd is op jouw leef en sportpatroon. er word geen of te weinig rekening gehouden met het feit dat je fitnisst. en in totaal bevat je schema wellicht te weinig eiwitten en te weinig kcal in totaal voor jouw sportpatroon. (als je sport verbrand je veel meer, en moet je ook een stuk meer eten. meer eiwitten, meer koolhydraten, en wellicht ook wat meer vetten).
            ---------------------

PS: mbt tot je vet%. 22% is niet schrikbarend laag. fanatieke recreatieve vrouwelijke sporters zitten vaak rond de 18-22%. en de absolute toppers in de athletiek, zwemmen, en andere sporten, vaak rond de 14-18%. Te laag gaan is idd niet gezond. maar 22% is echt gewoon ok. 18-20 ook nog wel hoor. (jouw dietist heeft denk ik weinig ervaring met fanatieke sporters, dit merk ik ook als ik kijk naar jouw eetschema).
            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Ik heb even je oude voedingsschema onder de loep genomen. dit bevat als ik het ruim neem, ongeveer 1200 kcal.

Met de hoeveelheid die jij toen (en nu wellicht nog steeds) aan sport doet, zou je ongeveer 2000-2100 kcal verbranden.

Wij hier op het forum raden over het algemeen aan om maximaal 500 kcal of een 20% minder te eten dan je verbrand. anders ga je teveel spieren verliezen, en dat is niet de bedoeling.
              -----------------------------

je nieuwe schema staan niet overal specifieke hoeveelheden, maar zoals ik deze interpreteer, kom je uit op een 2000-2200 kcal.

Maar de verhoudingen tussen koolhydraten, eiwitten en vetten zijn niet goed afgestemd op jouw sportpatroon.
              -----------------------------------

wat is op dit moment JOUW doel (en niet dat wat de dietist denkt of zegt dat gezond is). wat wil jij bereiken. waar ben jij nog ontevreden over?. Wil je meer spiermassa om meer vorm in je lichaam te krijgen? moet er nog meer vetmassa vanaf? of allebei? misschien dat ik je enigzins op weg kan helpen naar dit doel.
              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Zo te lezen heeft de speler de geest gegeven. Dat het een PC-Active DVD de druppel was, lijkt me toeval of op de DVD stond een drastisch pit-bitje....

Wholesale Brand shoes and Clothing to Netherlands,Dsquared Shoes,Moncler Jackets,,Nike Airmax Shoes,Ugg Boots,D&G Shoes,Bag

puma shoes

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X