krachttraining en cardio apart?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• krachttraining en cardio apart?

Hallo,

Ik ben sinds een paar weken aan het trainen met een voedingsschema, Trainen doe ik al een paar jaar, maar niet met een voedginsschema.
    Nu wil ik gespierder worden en vet verliezen, kan ik beter op aparte dagen cardio doen? of na me krachttraining, na me krachttraining heeft volgens mij meer effect maar is dit ook nadelig voor me spiermassa??
    iemand tips?

Originally posted by feyenoord010 View Post
    Hallo,

Ik ben sinds een paar weken aan het trainen met een voedingsschema, Trainen doe ik al een paar jaar, maar niet met een voedginsschema.
    Nu wil ik gespierder worden en vet verliezen, kan ik beter op aparte dagen cardio doen? of na me krachttraining, na me krachttraining heeft volgens mij meer effect maar is dit ook nadelig voor me spiermassa??
    iemand tips?
    ik doe beide.
    ik loop op rustdagen 10km hard en op KT dagen 20min intensief op de loopband.

wel moet je weten dat mijn doel van KT niet is om echt een BB te worden maar gewoon wat gespierder te zijn.
    “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

jaa dat deed ik een tijd geleden ook, na me kt een halfuur cardio (hardlopen, of op zo'n step apparaat) en af en toe op rust dagen nog wat hardlopen buiten.

Ben alleen benieuwd of dit nadelig is voor je spiermassa als je gaat cardio na je kt?

Comment

jaa dat deed ik een tijd geleden ook, na me kt een halfuur cardio (hardlopen, of op zo'n step apparaat) en af en toe op rust dagen nog wat hardlopen buiten.

Ben alleen benieuwd of dit nadelig is voor je spiermassa als je gaat cardio na je kt?
        Hey Ajax,
        Zolang jij niet overdreven lang (niet langer dan 25min)gaat cardio'n na je Kt,dan is dit niet zo heel erg,ga je langer dan ga je je spieren verbranden,in plaats van je vet/vocht.
        Ik doe zelf altijd op Kt dagen 20min na training cardio,en op niet trainingsdagen 2x30 minuten met een pauze van 10 minuten.

Comment

@richard,
          haha grappemaker....
          Oke bedankt voor je info! dan ga ik voortaan na me kt even 20 minuten op de loopband staan en 1x in de week een aparte cardio dag denk ik

Comment

wanneer train je?(hoe laat)

Comment

's avonds, meestal rond 7 uur / kwart over 7. Heeel af en toe om 6 uur, dit is allemaal doordeweeks van maandag tot vrijdag.
              In het weekend ga ik rond 12/1 uur

Comment

Vind je niet dat er wat aan je voedingsschema kan gebeuren,dit bedoel ik om je doel wat aan te scherpen!
                Probeer je voedingsschema even opnieuw op te stellen,en maak daarbij eens een 50/30/20 verhouding van bijvoorbeeld(E/K/V).
                En als ik jou was zou ik mijn eiwitten zoveel mogelij vanaf 3uu s'middags in te delen tot 23uur sávonds,
                probeer daarvoor je koolhydraten in te delen(niet alles)en niet vergeten na je trainen een goeie koolhydraatrijke maaltijd.Pak een whey shake met water voor je trainen,en als je klaar bent met Kt een whey met bcaa er direct in gooien,dan cardio.

Comment

Ik zal me voedingsschema even kort toelichten, aangezien ik hem niet kan uploaden,

ontbijt (half 9): whey shake, 2 bruine boterhammen met kipfilet.
                  half 11: bruine boterham met kipfilet, blikje tonijn op waterbasis
                  half 1: 4 bruine boterhammen met kipfilet, zo af en toe bakje cup-a-soup, of erwtensoup.
                  3 uur: 50 gram ceshew noten,
                  half 6: avond eten, (wat de pot schaft) of prakje met aardappels, vis, rijst, pasta's, chinees..
                  elke dag wat anders dus.
                  dan om half 7 trainen, (meestal deze tijd, soms voor het avond eten om half 6 dan eet ik om 7 uur/half 8)
                  half 10/10 uur, 250gram fruitkwark

Comment

ik doe nu 20 minuten vol cardio na me kt..
                    beter?
                    ook af en toe nog cardiodag

Comment

ik doe nu 20 minuten vol cardio na me kt..
                      beter?
                      ook af en toe nog cardiodag

Ja dat is ideaal.
                      Maar neem wel direct na je training een wheyshake he.....Snel je eiwitten aanvullen, eiwitsynthese omhoog en GH afgifte lekker hoog en snel herstellen.
                      1e Masters Superbody YBF 2011!
                      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Ja klopt, als ik na me trainen thuis kom neem ik altijd gelijk me whey shake in.
                        Ik doe het nu met water, is dit beter als met melk trouwens na het trainen??

Comment

yep met water is dan beter ivm de vetten die je in je melk heb vetten vetraagd de eiwitopname

Comment

Oke tnx voor de info
                            nu maar keihard aan de slag om droog te worden voor de zomer wil er nob 5/6% vetmassa vanaf halen

Comment

Succes gozer.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X