Cutschema helpt onvoldoende

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cutschema helpt onvoldoende

Beste medesporters,

Wat doen jullie tijdens de cut als je vetpercentage niet verder afneemt?

Ik ben sinds januari begonnen met de cut, ben inmiddels 10 kg afgevallen en mijn vetpercentage is van 21 naar 19% gedaald. Ik merk echter sinds 3 weken dat noch mijn gewicht, noch mijn vetpercentage verder daalt. Volgens de fitnessinstructeur op de sportschool en mijn trainingsmaat is mijn voeding, waar ik me strikt aan houd, wel in orde. Ik train daarnaast 3 tot 4x per week met gewichten en doe 3x per week 30 minuten na het krachttrainen aan crosstrainen of fietsen (kan niet hardlopen vanwege knieblessure).

Wat kan ik doen om mijn vetpercentage verder te verlagen? Ik wil streven om eind van het jaar op 12% te eindigen. Wat doen jullie als het lichaam zich heeft aangepast aan het cutten?

Groet,

CB

10 kilo is 2 procent vet?

Volgens mij heb jij heel veel spieren zitten verbranden.

Comment

Te weinig info om je gericht te helpen, wat is je onderhoud?, hoe diep heb je in kcal gecut?, post je voedingschema en je stats......

Waarschijnlijk heb je vanaf januari aan één stuk gecut en gezien je resultaat niet op de goede manier.
      Ga stapsgewijs je kcal opvoeren met 200 kcal per dag per week totdat je op onderhoud zit, eet dit een paar weken om je metabolisme te herstellen, ga dan weer cutten voor max. 8 weken om daarna weer 2 weken op onderhoud te eten, herhaal dit proces tot gewenst resultaat, cut nooit meer dan 20%onder onderhoud.
      .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
      There is no failure except in no longer trying

Comment

Originally posted by Viranelly View Post
        10 kilo is 2 procent vet?

Volgens mij heb jij heel veel spieren zitten verbranden.
        kd8 precies het zelfde, 2 % bf is niet veel voor het kwijt raken van 10 kilo
        ''It's ok if you're scared. So am I. But we're scared for different reasons. I'm scared of what I won't become, and you're scared of what I could become. Look at me. I won't let myself end where I started. I won't let myself finish where I began..''

Comment

Beste medesporters,

Ik heb zelf niet het gevoel dat ik spier heb verbrand, want ik ben qua krachttraining alleen sterker geworden.

Dank voor jullie reakties. Ik ben van 86 naar 76 kg gegaan bij 1.75kg en dus een BF van 19% (door de fitnesinstructeur gemeten en bijgehouden).

Volgens het excelprogramma van dit forum, heb ik bij deze statistieken een onderhoud van 2398kcal.

Aanvankelijk moest ik op advies van mijn fitnessinstructeur op 2000kcal zitten. Hoewel ik wel goed ging afvallen (bijna 6 kilo), had ik teveel honger. Daarom heb ik vanaf februari de kilocal verhoogd naar net onder onderhoud (vanaf feb tot nu ben ik 4 kilo afgevallen).

Mijn voeding bestaat uit het volgende (op basis van 2mg/kg/dag eiwit en beoogde samenstelling van 35% eiwit, 20% vet en 45% koolhydraten en totaal 2245kcal):

7:00 uur brintapap 40g met 250ml magere melk en 250mg magere kwark
          11:00 uur appel, 250ml magere melk en half schep whey eiwit
          13:00 uur 2 boterhammen met kipfilet
          16:00 uur 1 boterham met pindakaas, 250ml magere melk en half schep whey
          18:30 uur 200 g groenten, 75-100g zilvervliesrijst, 100g kipfilet, 50g kidneybonen, 2 eetlepels olijfolie
          21:00 uur 250ml magere melk met 50g amandelen
          22:30 uur 225mg magere kwark.

Als supplementen gebruik ik alleen een vitamine B complex, multivitamine en omega supplement.

Ik hoor graag wat jullie adviseren zodat ik toch mijn doel kan bereiken om eind van het jaar op 12% BF uit te komen.

Groet,

CB
          Last edited by comebacksporter; 18-04-2011, 22:16.

Comment

Originally posted by comebacksporter View Post
            Beste medesporters,

Ik heb zelf niet het gevoel dat ik spier heb verbrand, want ik ben qua krachttraining alleen sterker geworden.

Dank voor jullie reakties. Ik ben van 86 naar 76 kg gegaan bij 1.75kg en dus een BF van 19% (door de fitnesinstructeur gemeten en bijgehouden).

Volgens het excelprogramma van dit forum, heb ik bij deze statistieken een onderhoud van 2398kcal.

Aanvankelijk moest ik op advies van mijn fitnessinstructeur op 2000kcal zitten. Hoewel ik wel goed ging afvallen (bijna 6 kilo), had ik teveel honger. Daarom heb ik vanaf februari de kilocal verhoogd naar net onder onderhoud (vanaf feb tot nu ben ik 4 kilo afgevallen).

Mijn voeding bestaat uit het volgende (op basis van 2mg/kg/dag eiwit en beoogde samenstelling van 35% eiwit, 20% vet en 45% koolhydraten en totaal 2245kcal):

18:30 uur 200 g groenten, 75-100g zilvervliesrijst, 100g kipfilet, 50g kidneybonen, 2 eetlepels olijfolie

Als supplementen gebruik ik alleen een vitamine B complex, multivitamine en omega supplement.

Ik hoor graag wat jullie adviseren zodat ik toch mijn doel kan bereiken om eind van het jaar op 12% BF uit te komen.

Groet,

CB
            ik keek niet echt naar je post maar je eet mierenvoer.
            40gram brinta is tog niks
            hoe kan je dit overleven
            Lost all i got

Comment

je hebt zwaar spieren zitten verbranden

van 86 kilo naar 76, en dan maar 2% minder vet

2000 kcal, helemaal gek geworden

geef die instructeur van je een klap voor z'n muil

oplichter

het gaat trouwens niet om afvallen

maar om vet verliezen

kilo's zou je als kerel juist willen behouden

Comment

Originally posted by karwan2 View Post
                ik keek niet echt naar je post maar je eet mierenvoer.
                40gram brinta is tog niks
                hoe kan je dit overleven
                @ Karwan2:
                Ik dit schema wijkt qua kcal niet veel af van mijn onderhoud. Daarnaast verzadigt het goed en merk ik dat ik niet zwakker word. Enige is dat ik het gevoel heb dat mijn BF stagneert en te laag omlaag gaat.

Hebben jullie hier tips voor hoe ik mijn lichaam weer kan wakker schudden om de BF verder omlaag te brengen?

groet,

CB

Comment

@ Karwan2:
                  Ik dit schema wijkt qua kcal niet veel af van mijn onderhoud. Daarnaast verzadigt het goed en merk ik dat ik niet zwakker word. Enige is dat ik het gevoel heb dat mijn BF stagneert en te laag omlaag gaat.

Hebben jullie hier tips voor hoe ik mijn lichaam weer kan wakker schudden om de BF verder omlaag te brengen?

groet,

CB
                  Eerste wat in me opkwam na het lezen van verschillende reacties was:

Hiit.. !!
                  In Other Wordz: To Drop Bottom Without Bottoming Out!!

Comment

Originally posted by TSS030 View Post
                    Eerste wat in me opkwam na het lezen van verschillende reacties was:

Hiit.. !!
                    @TSS030:
                    Bedankt voor je tip. Ik was met cardio bezig om in intervallen te trainen, echter in plaats van door het afwisselen van langzaam en snel, ging ik afwisselen in de weerstand (2 minuten op niveau 2, 2 minuten op niveau 12 op de stationaire fiets). Dit deed ik eerst bewust omdat ik bij snel fietsen last kreeg van mijn knie.

Naast deze goede tips nog adviezen mbt voeding of andere manieren om het lichaam aan te zwengelen om de BF te verlagen?

groet,

CB

Comment

Op onderhoud eten...

Comment

Naast deze goede tips nog adviezen mbt voeding of andere manieren om het lichaam aan te zwengelen om de BF te verlagen?

groet,

CB
                        gast.....

Originally posted by okidoki71 View Post
                        Ga stapsgewijs je kcal opvoeren met 200 kcal per dag per week totdat je op onderhoud zit, eet dit een paar weken om je metabolisme te herstellen, ga dan weer cutten voor max. 8 weken om daarna weer 2 weken op onderhoud te eten, herhaal dit proces tot gewenst resultaat, cut nooit meer dan 20%onder onderhoud.
                        .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                        There is no failure except in no longer trying

Comment

Veel meer eten

2300 kcal is heel weinig voor iemand van jouw gewicht/lengte dinges.

Comment

Voorbeeld voeding als je droger wil worden:

Begin je dag, onmidellijk na het wakker worden met whey in water, ca 25/30gram whey in 300ml water
                            Dan douchen aankleden e.d. dan je ontbijtje
                            0700uur: 60gr brinta of rijstepap met magere melk, 2 gekookte eieren, banaan.
                            0930uur: kwark en appel, 2 plak brood met kipfilet
                            1200uur: rijst met vis
                            1430uur: rijst met vis of kip
                            1700uur: rijst en kip of vis, sinasappel of appel.

2100uur: is dat vlak na de training?
                            Na de training neem je 40gr whey met water. Je mag er eventueel een paar lepels rijstmeel doorheen doen of maize.
                            Voor het slapen gaan klein beetje kwark met schep whey.

Dit is hoe je voeding er uit zou kunnen zien. de juiste tijden en betere voeding, en hoger in je eiwitten. Ga aan je droge spiermassa werken en verlies gaandeweg vet. Je wil geen gewicht en spiermassa verliezen, maar alleen vet en je wil spiermassa opbouwen.

Hoe is je vet gemeten trouwens? Als het elektronisch is, niet meer doen, die apparaten sporen niet. Gewoon met de tang meten en naar de spiegel kijken.
                            1e Masters Superbody YBF 2011!
                            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

86 kg 21% BF -> 76kg 19% BF
                              begin situatie 18,06 kg vet
                              eind situatie 15,96 kg vet
                              vetverlies = 2,1 KG

Dus: ACHT KILOGRAM spier (en vocht) pipo.
                              4 kg spier voor 1 kg vet is een mega slechte deal.
                              1 op 1 is al amper acceptabel. Je zou meer vet dan spier kwijt moeten raken. Niet andersom.

Zeker in het begin is het mogelijk om qua kracht omhoog te gaan, terwijl je spiermassa kwijtraakt (door de verbeterde aansturing van motor units)

Je hebt de afgelopen maanden dus gewoon je metabolisme de vernieling in geholpen. Je lijf staat nu in overleef modus, probeert wanhopig vet vast te houden, en schakelt alles uit wat het kan om energie te besparen. Al gemerkt dat je libido daalt? -> dat komt daardoor. Kost teveel energie. En daarom val je niet meer af.

Met alles wat je in een week doet zou je zelfs met maximaal cutten zeker boven de 2500 kcals moeten zitten per dag. Maar zoals okidoki al zegt... je moet eerst opbouwen naar onderhoud en daar een tijd op gaan eten om je metabolisme weer op de rit te krijgen.
                              Fear is the mind killer

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X