Originally posted by Milestone
View Post
Is carb cycling voor mij een optie?
Collapse
X
-
Status: pakt het weer rustig aan op.
-
Originally posted by talalelh15 View Postik denk dat hij bedoeld, dat je nog veel meer dan 5% kan verliezen in een jaar. Denk maar aan 8 a 10%.
Ik las ergens dat je 0.8% per week kunt aannemen maar dat gaat mij persoonlijk iets te hard haha. Ik heb voor mijzelf het doel 2.5 a 3% per 6 weken."Never let the fear of striking out, keep you from playing te game"
Comment
-
Originally posted by Ellie View PostDat zou het ook kunnen zijn, bedankt Falstyr Zou iemand mijn berekening even willen checken?
Stats:
67 kg
VP: 29,8%
Activiteitsniveau: zittend, 2/3x per week kt, 2/3x per week 1-1,5 uur wandelen (ingeschat op niveau 2 vanwege lichte training en verder zittend bestaan, factor voor niveau 2 is 1,375)
Met behulp van Katch-McArdle:
BMR = 370 +(21.6 * LBM in kg), BMR = 370+(21,6*(67*(1-0,298))=1386 cal/dag
Met behulp van Harris-Benedict:
Onderhoud=BMR*activiteitsfactor, Onderhoud=1386*1,375=1906 cal/dag
67kg x 0.702 = 47.034kg vet vrije massa
47.034kg x 40kcal = 1881kcal
47.034kg x 50kcal = 2351kcal
natte vinger werk zegt mij dat jij ergens daar tussen in zit rond de 2115kcal.
2.5gr eiwit per 1kg vvm = circa 120gr eiwit = circa 480kcal
80gr vet is circa 720kcal
815kcal resteert gedeeld door 4kcal = circa 200gr koolhydraten op een dag welk precies genoeg is om je hersenen te laten werken zonder duizeligheid.Last edited by Falstyr; 04-07-2011, 16:50.
Comment
-
Originally posted by Ellie View PostHet is een realistisch doel lijkt me, vooral als je kijkt hoe ik er vorig jaar aan toe was. In oktober kon ik met moeite een theekopje optillen, nu doe ik dumbbell curls met 5 kilo. Een wereld van verschil, maar het geeft ook aan hoe ver je terug kunt zakken als je te zwaar belast. Ik probeer dus intuïtief te trainen, waarbij ik op sommige dagen minder gewicht/reps doe. Daarmee train je natuurlijk niet optimaal, vandaar dat ik waarschijnlijk langzamer vooruit ga.
Originally posted by talalelh15 View Postik denk dat hij bedoeld, dat je nog veel meer dan 5% kan verliezen in een jaar. Denk maar aan 8 a 10%.Originally posted by Supernatural View PostDat denk ik inderdaad ook wel met een strak voedings en trainingsschema.
Ik las ergens dat je 0.8% per week kunt aannemen maar dat gaat mij persoonlijk iets te hard haha. Ik heb voor mijzelf het doel 2.5 a 3% per 6 weken.'Half men, half animal, all dead!'
Comment
-
Originally posted by Falstyr View PostDe falstyr reken methode is minder omslachtig...
67kg x 0.702 = 47.034kg vet vrije massa
47.034kg x 40kcal = 1881kcal
47.034kg x 50kcal = 2351kcal
natte vinger werk zegt mij dat jij ergens daar tussen in zit rond de 2115kcal.
2.5gr eiwit per 1kg vvm = circa 120gr eiwit = circa 480kcal
80gr vet is circa 720kcal
815kcal resteert gedeeld door 4kcal = circa 200gr koolhydraten op een dag welk precies genoeg is om je hersenen te laten werken zonder duizeligheid.
Originally posted by Milestone View PostDit dus. Een 8-10% moet zeker kunnen, met alleen een goed voedingsschema al!Status: pakt het weer rustig aan op.
Comment
-
@Talal: Dankje voor de tip over cardio op nuchtere maag, dit ga ik vaker doen! Heb vandaag 35 minuten gelopen en ik vond het nogal een bijzondere ervaring. De eerste 15 minuten waren absoluut bagger (slap, trillen), daarna kreeg ik het erg warm en had ik ineens lekker energie. Ben toen nog 20 minuten doorgestapt en werd toen naar huis geroepen door een blaas die op klappen stond. Erg apart en interessant allemaal, eens kijken of morgen hetzelfde gebeurt.Status: pakt het weer rustig aan op.
Comment
-
Ik vraag me af wat zijn de voordele van een carb cycling.
Ik heb wel een geprobeert op trainings dagen rond de 230 a 250 carbs op rust dagen rond de 140.
Voor een week of 3 a 4 alleen ik werdt der op ten duur alleen maar suffer en verlor zelf spier massa en het traine ging op ten duur ook erg moeizaam.
Maar misschien dee ik ook wel wat fout of had ik een refeed moeten houden of zo?Last edited by lucky_luc; 05-07-2011, 10:21.
Comment
-
Em ja ik twijfel.
Het gekke was het traine ging erg moeizaam waarschijnelijk had wat gas terug moete neme.
Maar ik voelde me wel lekker op die dagen met lagen dagen alleen werdt soms licht duizelig maar 1 tel of zo.
Ik probeer effe uit te zoekke hoe me lichaam reageert bepaalde voeding en hoeveelheden.
Hoop dat dan pas echt aan een goed voeding schema kan werken.
Comment
-
Dankjewel voor de tips iedereen
Die cardio voor het ontbijt is echt heerlijk: ik houd het veel beter vol dan een gewone cardiosessie en ik voel me de rest van de dag beter en fitter. Ik zie er 's morgens alleen altijd ontzettend bleek uit, dus als je daar met je slaperige kop loopt dan krijg je wel eens rare blikken.
Ik eet nu al een dag of 3 weer op onderhoud, en volgens mij begint het al wat te helpen. Heb me in ieder geval niet meer heel slap gevoeld, duizeligheid is er zo af en toe nog wel maar je mag in 3 dagen ook geen wonderen verwachten.
Vraagje trouwens over het ontbijt dat ik na de cardio neem: moet je dit zien als een training en suikers aanvullen? Of hoef ik alleen eiwitten te nemen en langzame kh?Status: pakt het weer rustig aan op.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Safety bar squat:
- 80.5kg 13x
One legged calf raise:
- BW + 30kg 10x
- BW + 30kg 5x
Superset...-
Kanaal: Trainingslogjes
19 uur geleden -
-
door bufankaHow can buying members for Telegram be your secret to success in Europe?
In the world of instant messengers and social networks, Telegram has long...22 uur geleden -
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTen eerste iedereen een erg gelukkig en hopelijk gezond nieuwjaar gewenst!
Training A
Safety bar squat:
- 111kg 2x...-
2 dagen geleden -
-
door enroutechnologiesIntegrate eco driving with GPS tracking software in fleet management system to reduce fuel use, cut emissions, and extend vehicle lifespan. This article...
-
Kanaal: Even voorstellen...
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 65kg 7x
Paused safety bar squat:
- 91kg 3x
Wide grip bent over...-
4 dagen geleden -
-
door bufankaSudoku Online Spelen Gratis: Jouw Nieuwe Verslaving?
Stel je voor: een regenachtige dag in de gezellige straten van Amsterdam. Je zit lekker...5 dagen geleden -
door sportsbyteThe IPL's best finisher is known for their ability to handle pressure and close matches successfully. Ability to decide under pressure. Strategies, and...
-
Kanaal: Algemeen
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 65kg 6x
- 65kg 7x
Safety bar back extension:
- 35kg 5x
- 21kg 15x...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Spierbouwers.nldoor NancyfrankSex dolls have come a long way since their inception. What started out as simple inanimate objects designed for sexual pleasure have evolved into highly...
-
Kanaal: Links
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment