Control my future!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Control my future!

Door een hoop advies van jullie en een goede 3 daagse split van Marnop, ben ik goed op weg.

Ik zie mijn lichaam veranderen, dingen die ik niet meer paste pas ik nu "beter" .

Anderhalve maand pas onderweg, dat is erg motiverend. Wel veel spierpijn gehad maar dat is alleen maar een heerlijk gevoel dat ik er mee bezig ben.

Ik ben tot nu toe maar 2 kilo afgevallen, maar we gaan door tot dat ik dat wasbordje heb.

Nu ben ik mijzelf in gaan lezen om beter af te gaan vallen, Carb Cycling is mijn keuze geworden. Nu wil ik toch vragen of iemand naar mijn schema's zou willen kijken.

Om af te vallen moet ik 300 tot 500 Kcal. onder mijn behoefte zitten toch??

Totale dagelijkse energiebehoefte: 3364 kcal ( uitgerekend met de calculator )
    Dan zou ik ongeveer 2864 kcal. moeten eten!!

Hoe doe ik dat op No carb dagen want ik kom daar nu niet aan.

Ik doe momenteel de afgelopen 2 weken:

Maandag (KT) + (High Carb)
    Dinsdag (Rust) + (No Carb)
    Woendags (KT) + (High Carb)
    Donderdag (cardio (Voetballen met vrienden) + (Low Carb)
    Vrijdag (Rust) + (Low Carb)
    Zaterdag (KT) + (Medium Carb)
    Zondag (Rust) + (Low Carb)
    Attached Files

heb alleen gekeken naar no carb dag,
    maar volgens mij is 1800 kcals ook voor rustdagen veel te weinig.

verder zou ik je whey in de avond vervangen door caissene of all day proteine voor langere afgifte van aminos.
    de rookvlees zou ik vervangen door rosbief want rookvlees bevat hele grote hoeveelheden zout.

voor het slapengaan zou ik kwark vervangen voor caissene shake of all day proteine shake, dat bevat geen tot bijna geen koolydraten.

maar ik zou dus wat hoger in kcals gaan zitten want op deze low day ga je ook nog voetballen als je dan zo weinig eet ga je spieren afbreken.
    “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Ik vrees dat je het principe van carb cycling niet helemaal begrepen hebt.
      Als je carb cycling wilt toepassen om af te vallen dan eet je op onderhoudsniveau op de "hoge dagen". Die "hoge dagen" zijn bedoeld om je metabolisme op peil te houden, om te voorkomen dat dat inzakt. Op de overige dagen eet je geen/nauwelijks koolhydraten, en voor de rest hetzelfde. Dus gelijke hoeveelheid eiwitten en vetten. Eventueel een beetje meer als je moeite hebt om die dagen door te komen. Maar het is belangrijk dat de hoeveelheid koolhydraten zo laag mogelijk is.
      Kijkende naar je "hoog" schema dan zie ik dat je onderhoudsniveau zo'n 3400 kcal is (je schrijft dit ook in je post). Echter, kijkende naar je schema op regel 97 dan zie ik dat je slechts aan 2777 kcal komt. Dat is dus te weinig! Omdat je onder onderhoud eet, vormt dit geen "opkikker" voor je metabolisme.
      Die ene dag "medium carb" maakt het geheel nodeloos ingewikkeld, naar mijn mening.
      Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Dus als ik op No carb dagen gewoon mijn eiwitten en vetten eet is het genoeg??

High dagen gewoon onderhoud eten en low de helft aan carbs ofzo.

Comment

Hi carb: 350 gram ei/ 50 gram vet/ 400 gram kh
          No carb:350 gram ei/ 150 gram vet/ kh uit groentes
          Med carb: 350 gram ei/ 100 gram vet/ 200 gram kh

geen lowcarb dagen= nl. idem aan medium carb

Ik zag ook in 1 van je schema's dat je om 13.00 uur wat eiwitten eet om vervolgens tot aan je training in de avond geen eiwitten te nemen, niet goed......zorg dat je eiwitten eet 1 tot 2 ur voor de training, half uur voor je training event. shake....

Geen dextrose zo laat nemen na je training, als je al voldoende kh's heb gegeten die dag, heb je geen dextro nodig, iig niet zo laat.
          Neem voldoende kh's bij je maaltijd voor je training.

voor de rest heb ik niet gekeken, maar hier kan je wel wat mee
          .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
          There is no failure except in no longer trying

Comment

Originally posted by Svenmarten87 View Post
            Dus als ik op No carb dagen gewoon mijn eiwitten en vetten eet is het genoeg??
            Ja, tenzij je "van je stokje gaat" van de honger. Dan kan je wat extra eiwitten of vetten eten. Zolang je maar niet koolhydraten gaat eten.
            Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Ik heb geen idee op hoeveel kcal ik moet zitten op rust dagen. ik doe nu heel simpel

High = 100%
              Low = 50%
              No = 0%

aan carbs..

Best moeilijk allemaal nog op deze manier afvallen..

Comment

Originally posted by okidoki71 View Post
                Is geen carbcycle toch? Bij een carbcycle blijven eiwitten en vetten toch gelijk?

OT: Moet je even op t-nation.com zoeken onder "carbcycle codex". Alles staat daar mooi uitgelegd. Ben momenteel ook tweetal weken aan het cyclen en verloopt naar wens.
                RAW: 155 - 155 - 220
                EQ: 190 - 165 - 230

Comment

ik hou ook mijn eiwitten en vet gelijk alleen de carb doen 100 50 en o

Comment

Ik heb geen idee op hoeveel kcal ik moet zitten op rust dagen. ik doe nu heel simpel

Best moeilijk allemaal..
                    Niet zo moeilijk hoor, gewoon de reply's beter lezen....

Originally posted by okidoki71 View Post

geen lowcarb dagen= nl. idem aan medium carb

Ik zag ook in 1 van je schema's dat je om 13.00 uur wat eiwitten eet om vervolgens tot aan je training in de avond geen eiwitten te nemen, niet goed......zorg dat je eiwitten eet 1 tot 2 ur voor de training, half uur voor je training event. shake....

Geen dextrose zo laat nemen na je training, als je al voldoende kh's heb gegeten die dag, heb je geen dextro nodig, iig niet zo laat.
                    Neem voldoende kh's bij je maaltijd voor je training.

voor de rest heb ik niet gekeken, maar hier kan je wel wat mee
                    .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                    There is no failure except in no longer trying

Comment

Oke ik ben deze week begonnen zoals hierboven wordt geadviseerd.
                      Ik dacht laat ik is elke dag op de weegschaal gaan staan om te zien wat er gebeurt.

Maandag woog ik 118.8 en heb ik s'avonds KT gedaan
                      Dinsdag woog ik 119.3 had ik een rustdag ( no carb )
                      Woensdag gisteren dus woog ik 119.8 s' avonds KT gedaan.
                      vanochtend ging ik er weer op staan met de moed in mijn schoenen, en ja hoor
                      ik weeg weer 121.1 kilo.

ik ga elke dag op dezelfde plek met hetzelfde aan ( boksershort) op de weegschaal staan.

Hoe kan het nou dat ik in een halve week 2 kilo aankom, ik ben zo streng bezig voor mezelf, ik laat alles liggen wat op het werk of thuis verschijnt.

drink 4 koppen groene thee op een dag met eventueel ook gewoon water.
                      Eet volgens schema.

Comment

Het kan een aantal dingen zijn:
                        1 je behoefte heb je te hoog berekend dus je eet meer dat je nodig hebt.
                        2 er zijn producten waarvan je vocht vasthoud
                        3 je maakt wat spiermassa aan

Ik heb niet alles van je gelezen en bekeken, ga dit vanmiddag doen als ik wat meer tijd heb.

Weet niet hoeveel je at hiervoor misschien was je stofwisseling zo plat gegooid (omdat je te weinig at) dat nu je lichaam alles opslaat wat het krijgt, dit heeft tijd nodig om te herstellen.

geef de moed niet op en ga zo door, eventueel ietsjes minder eten als dit blijft door gaan zo.
                        Calisthenics / Street workout

Comment

Ik ben gestopt met roken 3 a 4 maanden geleden.

Comment

Omdat ik er toch meezit dat ik niet afval, ben ik even naar de dokter geweest.
                            Er is bloed afgenomen om te kijken of mij schildklier wel goed functioneert, daarnaast wordt er gekeken naar mijn stofwisseling in hoeverre hun dat kunnen zien.

Ook werd er ook 1 van de medewerksters daar het advies gegeven om het Camebridge dieet te gaan volgen. alleen maar shakes en poeders

Comment

Omdat ik er toch meezit dat ik niet afval, ben ik even naar de dokter geweest.
                              Er is bloed afgenomen om te kijken of mij schildklier wel goed functioneert, daarnaast wordt er gekeken naar mijn stofwisseling in hoeverre hun dat kunnen zien.
                              Puik plan

Ook werd er ook 1 van de medewerksters daar het advies gegeven om het Camebridge dieet te gaan volgen. alleen maar shakes en poeders
                              Als dat het dieet is wat ik denk dat het is dan lijkt me dat minder verstandig. Dat is een dieet waarbij je dagelijks 500 calorieën binnen krijgt, en dat is helemaal ongezond voor je stofwisseling.
                              Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X