Cutten werkt omgekeerd bij mij?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cutten werkt omgekeerd bij mij?

Hallo forum!

Ik ben 17 jaar, weeg 68 kg en ben 174 cm.
    al 2,5 jaar bezig met fitness en echt de laatste jaar heel serieus aan het trainen
    ik train meestal 4 a 5 x in de week en ben ook met voeding heel erg bezig laatste 6 maanden. De laatste 2 maanden ben ik al bezig met cutten om mijn vetpercentage te verlagen en meer definitie in mijn spieren te krijgen.
    Maar het lijkt wel alsof ik juist meer bulky word en ronder.
    Wat doe ik fout?
    Dit zijn mijn stats, training- en voedingsschema:

Leeftijd: 17 jaar
    Gewicht: 68 kg
    Lengte : 174 cm
    Bodyfat%: 16.4

Training: set/rep: 4 x (12,10,8,6)
    Ma: Benchpress
    pull-ups
    Incline Dumbell press
    Bent over standing row
    Cable flyes seated
    Seated row machine
    Buik circuit : crunches 30x, reverse crunches 15x, elbow plank 60 sec, oblique crunches 30 x elke kant, oblique twists 60

Di: Barbell Squats
    incline leg press machine
    one leg pistol squats
    laying leg curls machine
    leg extension machine
    seated calve raises
    barbell calve raises

Wo: Seated e/z curl bicep
    tricep dips ( met extra gewichten)
    dumbell hammer curls
    incline e/z tricep extension
    bicep double cable curls
    Tricep ropes
    Buik circuit : crunches 30x, reverse crunches 15x, elbow plank 60 sec, oblique crunches 30 x elke kant, oblique twists 60

Do: Deadlift
    Hiit cardio training: Jump squats 15 sec, side to side pushup 15 sec,towel rows 15 sec, squat 15 sec, half burpee 15sec. 3 x herhalen

Vr: military press behind neck
    dumbell lateral raises side
    front raises dumbell
    Incline dumbell reverse flyes
    Dumbell presses
    incline barbell press

Ik pak vrijdag borst nog een keer omdat mijn borstspieren niet zo sterk zijn.

Eetschema:
    08.00 : Brinta + 29.3 gr Whey
    09.45 : 3 volkoren boterhammen met kipfilet
    12.45: 3 volkoren boterhammen met kipfilet
    15.00: banaan
    18.00: koolvis (200gr) + Spinazie ( 150 gr) + zilvervlies rijst ( 225 gr)
    20.00: 250 gr magere kwark

tijdens de training probeer ik de rust zo kort mogelijk te houden korter dan een minuut.
    Advies en tips zijn zeer welkom !!

Oh ja mijn dagelijks aantal kcal was ongeveer 1950 kcal

Comment

Je traint teveel en als je niet afvalt eet je teveel. Vind echter dat je al erg weinig eet voor een normale cut, zeker op jouw leeftijd, dus ik denk dat je meer moet gaan eten, en dan wat cardio in je schema moet gooien.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

hoeveel Kcal moet ik ongeveer per dag naar toe streven dan? En moet ik dan bijv. 2x per week cardio en 3 x KT doen?

Comment

Ik zie eerlijk gezegd niet in waarom jij zou moeten cutten. Je bf is vrij normaal en je hebt best weinig massa. Ook ben je niet de grootste, en met cutten zet je een rem op je groei. Dus als je nu gaat cutten, blijft er niet meer veel over.

Als je cut voor de blokjes, raad ik aan om gewoon te recompen. Het zal wat langer duren, maar je wordt dan tenminste niet zo'n schraal scharminkel.

Overigens kun je niet blijven cutten he. Je lichaam past zich aan door de hormonen naar een ongunstiger niveau te brengen, waardoor je op de wat langere termijn vooral nog spieren gaat verbranden ipv vetten. Als gevolg hiervan kun je inderdaad wat fluffier uit gaan zien door cutten.
          Last edited by scoobydoo; 29-10-2011, 14:35.
          Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Nou mijn bedoeling is juist ook om meer massa te kweken, en droger te worden maar. Zeg maar ik wordt wel breder maar mijn gewicht blijft dus ook hetzelfde en ik wordt niet droger. Dus ik zit een beetje vast van hoe ik moet trainen en eten enz.

Comment

ik denk dat je te weinig eet.
              ik train 4x per week en weeg ook 68 kilo en ben 18 jaar (bf, ongeveer 10%).
              ik eet 3500kcals op trainigsdagen, ik ben wel in de bulk.
              jij zou dan in de kut wel minimaal 2500kcals nodig moeten hebben.

ik denk dus dat je te weinig eet zoals general ook al zegt,
              je stofwisseling is op een laag pitje gaan draaien waardoor je lichaam geen vet meer als energiebron aanspreekt waardoor je niet meer afvalt.

elke week kleine beetjes meer gaan eten. in het begin zul je meschien een beetje aankomen maar als je lichaam weer gewend is aan grotere hoeveelheden voedsel gaat het weer veel energie en vet verbranden maar ook spiermassa aanmaken, dan kun je na die periode gaan kutten om het vetpercentage naar beneden te halen. eerste taak is dus om wat meer te gaan eten.

ik zou met deze hoeveelheden voedsel na een dag al omvallen van de honger. dat geeft meschien aan hoe weinig je eigelijk eet voor jou activiteiten
              “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Oke ! bedankt voor je advies ik zal het doen

Comment

ik zit dicht bij jou bij de stats. maar mijn kcal behoefte is rond de 2800 kcal,, als jij al onder de 2000 kcal eet moet je wel afvallen denk ik, maar hou dit wel 2 weken vol, want dan begin je beetje resultaat te krijgen.

en cardio, noujah ik doe cardio nooit ik ga volop tegenaan met bankdrukken etc. en ik ben afgelope paar weken wel 0.3% BF omlaag gegaan niet veel maar tenminste wat
                  Leeftijd: 19 jaar
                  Gewicht: 68 kg
                  Lengte : 180 cm
                  Bodyfat%: 14.4

Comment

Originally posted by KWLee View Post
                    29.3 gr Whey
                    Ik ben onder de indruk! Je moet wel een heel precieze weegschaal hebben. Het lijkt wel scheikunde.
                    Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Hahahah, de volgende stap is vertellen hoeveel mol eiwitten je naar binnen knalt.
                      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by niet_hier View Post
                        Ik ben onder de indruk! Je moet wel een heel precieze weegschaal hebben. Het lijkt wel scheikunde.
                        Hahah nee het staat daar op de pot hoeveel per schep het is, heb het gewoon ff overgenomen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X