Ben ik goed bezig? Wellicht iemand een advies of een andere effectieve aanpak?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ben ik goed bezig? Wellicht iemand een advies of een andere effectieve aanpak?

Beste mensen

Sinds 2 weken ben ik gestart met minder calorieen eten/ drinken en ben meer gaan sporten. Ik volg geen dieet maar ben selectief bezig en eet/ drink waar mijn lichaam én geest veel aan heeft.

Ik sport momenteel 3 uur per dag en dit 5 keer per week. Ik doe 1 uur cardio, 10 minuten buikspier oefeningen en ga vervolgens zwemmen.

Wat ik eet in de ochtend is 1-2 WASA volkoren crackers met een gekookt ei.
    In de middag neem ik een pakje sultana of evergreen, waar ik wel een opkikker van krijg, want merk na het sporten dat mijn suikerspiegel ernstig laag is dat ik heel misselijk raak. Meestal voeg ik aan een pakje sultana een appel toe of vers geperste jus.
    In de avond neem ik soms vis, vlees, groenten, het varieert. Ik ontwijk brood, aardappelen en kaas.

Ik drink overigens geen limonade, maar drink water (1.5) liter, groene thee en soms een beker karnemelk.

Ik ben na die 2 weken ruim 1 maatje afgeslankt en ik zie het resultaat zeer goed en heb veel spierversteving, aangezien ik ook kracht training in het water doe.

Ik verbrand op 1 dag: (minimaal) 800 calorieen en krijg circa 1000 calorieen binnen. Soms krijg ik 500 calorieeen binnen, dit is vrijwel zelden maar het komt wel voor. Als ik het op mijn manier bereken. Ik verbrand 800 calorieen, krijg er 500 binnen, dan heb ik 300 calorieen over en ik mag 2000 per dag binnen krijgen. Dan kom ik op 2300 calorieen die ik niet binnen heb en dus heb verbrand of tekort aan energie verbruik heb. Klopt dit of niet?

Nu wil ik overgaan naar 1300 calorieen, aangezien ik soms in de nacht niet kan slapen en mijn maag knort. Ik voel s'nachts mijn spieren ook heel sterk aan en als ik de trap even op ren ook, dus mijn spierontwikkeling zit goed. Aangezien ik veel sport heb ik meer honger en dan zou 1300 calorieen beter zijn, aangezien ik 5 keer per week 800 calorieen verbruik tijdens sporten?

Ik wil nog ongeveer 1 maatje afslanken, het gaat mij niet alleen om de kilo's maar om het resultaat en hoe ik de juiste balans kan vinden.

Heeft iemand tips hoe ik meer spiermassa krijg? Want ik denk dat ik niet genoeg heb aan 1000 calorieen per dag, daarom dat ik in de nacht veel spierpijn heb.

Ik lees het graag tegemoet.

Op de manier waar je nu mee bezig bent is een hoop aan te merken..

Om te beginnen zul je meer moeten eten, klinkt misschien nu heel raar voor je maar anders zal je metabolisme op een laag pitje gezet worden.

Lees even de sticky's en een hoop wordt duidelijk.

Succes!
    A man's gotta do what a man's gotta do

Comment

Om even kort antwoord te geven op je vraag: nee.

Dat was niet om lullig te doen, maar om je er op te wijzen dat wat je nu doet erg slecht voor je lichaam is. Je eet in verhouding met je beweging veel te weinig en te slecht, hierdoor zul je juist alleen maar spieren afbreken en je stofwisseling verprutsen.

Genoeg negatief nu, we laten je hier met plezier zien hoe je je doelen wel kunt halen

Voor mensen die nieuw zijn in de sport is er daarom een speciaal nieuwe-leden-topic geopend. Hier staat veel informatie kort in samengevat, zodat je snel kunt beginnen met trainen en echt gezond eten. Dat topic staat hier: http://forum.bodynet.nl/algemeen/482...uwe-leden.html
      Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Wat Ellie zegt: je bent erg verkeerd bezig.
        Het is beter als je eerst leest wat zij aanraadt voordat je verder gaat en je jezelf nog meer schade toebrengt.
        Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet je hele tekst gelezen heb. Na 10 regels kan ik concluderen dat jij slachtoffer bent van het algemene denkbeeld dat je met weinig eten af kan vallen. Dit is waar heel veel dietisten boeken over schrijven, veel publiciteit mee krijgen en geld verdienen. Je bent niet de enige hoor, dus schaam je vooral niet. Wees de heerser over je eigen lichaam en pak het op de enige goede manier aan! Je moet je lichaam geven wat het nodig heeft om vet te verbranden en spieren te bouwen.
          Last edited by Mauke; 31-10-2011, 15:32.
          189 94KG 12%, Goal: 100KG 10% || DL: 3X145 BP: 3X92.5 SQ:3X120
          Obsessie is niets meer dan een woord wat luilakken gebruiken voor mensen met toewijding.

Comment

zo jammer om te zien dat sommige mensen goed bezig denken te zijn,
            maar ondertussen alles fout doen wat er fout gedaan kan worden
            “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Je zoekt naar balans, het is duidelijk dat je die niet gevonden hebt. Ik vermoed dat je eerst juist heel veel at en weinig bewoog, en nu ineens andersom. Zo schiet je steeds door, net als een zwaar gewicht aan een touwtje, links, rechts, steeds minder ver tot het in het midden tot stilstand komt.

Grote veranderingen houdt je lichaam niet lang vol. Wat je nu twee weken hebt gedaan, is niet aan te raden voor langere termijn. Wat mij betreft ook niet voor de korte termijn. Luister naar je lijf, het probeert je wat te vertellen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X