Helpt een eiwitshakedieet?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Helpt een eiwitshakedieet?

Hey,

Ik las dit net:

Dieet: 3,5 kg tot 5,6 kg per week afvallen eiwitshakedieet | Mens en Gezondheid: Dieet

Ik vraag me af of het helpt. Gaat er dan vet weg of ook spieren?
    Ik heb veel spieren (gekeken bij sportschool), maar er zit teveel vet om heen, daardoor lijkt het alsof ik dik ben (wat ik momenteel ook ben xd).

Ik wil 4.5 kg vet verliezen. Helpt dat dieet, zo ja dan begin ik gelijk.

Zo nee, pff jammer dan dan ouderwets afvallen.

je gaat gewicht verliezen. zowel vetmassa als spiermassa. gezien de aard van het dieet verlies je relatief veel spiermassa en relatief weinig vetmassa.
    waardoor de verhouding vet/spier intact blijft waardoor je een kleinere maar even vette persoon wordt (is dit het doel dat jij nastreeft, want dit is het best denkbare resultaat dat je hiermee zult bereiken. voor mensen met 50 kilo overgewicht, is een dergelijk dieet wellicht geschikt om de eerste 20 kilo ofzo eraf te krijgen, maar heb je 10 kilo teveel....).

Tevens is een dergelijk dieet funest voor de stofwisseling. waardoor het mogelijk is dat wanneer je het dieet niet meer vol kunt houden, veel gaat eten, en uiteindelijk weer evenzwaar maar vetter uit het dieet komt. (dit hoeft niet te gebeueren, maar de kans is wel vrij groot, wanneer een dergelijk dieet niet wordt uitgevoerd onder professionele begeleiding).

Het dieet leert je verder ook niets nuttigs over voeding. je leert jezelf dan ook geen gezonder eetpatroon aan. De kans dat je na het dieet een langzamere stofwisseling hebt en dan ook nog eens terugvalt in je oude patroon is groot.

succes verder
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
    X