Afvallen valt stil.. TIPS!?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Pottahs View Post
    snoepgroente
    Freudiaanse verspreking?

Dit overzicht ziet er een stuk beter uit. Ik ben niet zo bekend met magere kwark (wordt alhier niet verkocht). Is het inderdaad zo dat in een bak van 500 gram er slechts 1 gram vet zit? Qua dagtotaal heb je nog niet zo heel veel vetten, dus een kwark met meer vet zou niet direct kwaad kunnen. Maar dat is een beetje afhankelijk van wat je nog bij maaltijd 4 gaat opschrijven.
    Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Het onderstaande schema is wat ik nu dagelijks nuttig. Zoals je ziet staat er bij 14.00 nog geen maaltijd vermeld. Aangezien ik de verpakkingen weg heb gegooid kan ik hier geen voedingsberekening van maken, dit zal ik morgen toevoegen.

Om twee uur eet ik een lunchsalade, meestal gewoon van de AH. En dan de Tonijn variant, met sla, sperzibonen en kleine aardappelblokjes. Wat ik wel weet is dat dat in totaal 425 Kcal bedraagt.

Tevens probeer ik gedurende de hele dag een bak snoepgroente (Tomaat, radijsjes, komkommer, selderij, wortel) Van 350 Gram te eten. Dit bedraagt in totaal 85 Kcal. In totaliteit kom ik hier mee op 2,533 Kcal.

Gedurende de gehele dag heb ik een vast eetpatroon, alleen het avond eten verschilt nogal, aangezien ik in een studentenhuis woon en er vaak wordt gekookt voor grotere groepen. Ik probeer dan veel groenten te eten, met wat vlees en de koolhydraten, zoals aardappelen/rijst/pasta in wat mindere mate te nuttigen. In mn vorige schema stond vermeld dat ik 's avonds voor het slapen gaan nog een bak magere kwark at (500 gr) met een handjevol rozijnen (25gr). Om 's avonds zo min mogelijk koolhydraten binnen te krijgen heb ik de bak kwark gedurende de dag verspreid en heb ik de rozijnen er uit gelaten.

Ik kijk hier pas net rond en ben me nog een beetje aan het inlezen, net als jou heb ik ook dat ik vet wil verliezen en tegelijk spieren winnen door KT met Cardio en wat te letten op mijn voeding, ik heb alleen een lager startgewicht. Ben pas net begonnen maar heb me wel al veel ingelezen en met betrekking tot je laatste zin '''s avonds zo min mogelijk koolhydraten binnen te krijgen'' lijkt het me goed om dit stukje eens te lezen :
      Eet alleen 's avonds koolhydraten en val sneller af

De kwark zou ik er zelf zeker inhouden, de 0% kwark geeft veel eiwitten en buiten dat je die nodig hebt voor de spieren ga je door veel kennelijk eiwitten ook minder eten.
      Overgewicht | Eiwitdieet laat je spontaan 500 kcal minder eten

Nu zeg ik dat lang niet alles wat daar staat klopt, zo zijn er ook onderzoeken die stellen dat eten in 6 porties niet veel beter/sneller werkt als in 3 terwijl iedereen hier duidelijk voor 6 kiest. Maar ook al zou niet alles kloppen is het zeker interessant om te lezen en er op te letten

Comment

Oook al is het bewezen met een testgroep, ik hou me KH gewoon hoe ik ze nu heb, volgens de weegschaal val ik elke week ongeveer halve kilo af dus vind wel best zo
        If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

Ja het verschilt natuurlijk per persoon wat werkt of wat niet maar probeer er alleen maar op te wijzen dat hij het misschien eens anders kan proberen gezien zijn manier nu niet meer voor hem werkt en dit onder een groep mensen toch ook als goed naar voren kwam Dit is ook gebasseerd op mensen die gewoon op een dieet gaan en niet daarnaast nog KT doen maar als het voor hun goed werkt om het grootste deel van hun Kh 's avonds te nemen dan zou ik zeggen dat je ze in ieder geval niet expres zou hoeven ontwijken

Comment

Originally posted by niet_hier View Post
            Freudiaanse verspreking?

Dit overzicht ziet er een stuk beter uit. Ik ben niet zo bekend met magere kwark (wordt alhier niet verkocht). Is het inderdaad zo dat in een bak van 500 gram er slechts 1 gram vet zit? Qua dagtotaal heb je nog niet zo heel veel vetten, dus een kwark met meer vet zou niet direct kwaad kunnen. Maar dat is een beetje afhankelijk van wat je nog bij maaltijd 4 gaat opschrijven.
            Haha, nee zo heet het echt. Ben nu een klein weekje bezig met het beperken van de koolhydraten en het eten van zo veel mogelijk groenten. Daarbij eet ik gedurende de hele dag een aantal eieren, kwark, tonijn en kip. En alleen tijdens het avond eten, wat meer koolhydraten. Moet eerlijk zeggen dat ik al wel degelijk verschil merk. Het kan natuurlijk zijn dat ik op dit moment in vocht af ben gevallen, maar ik voel me stukken beter met dit eetsschema, dan met het vorige waarbij ik veel meer koolhydraten at. Ik ben er achter gekomen dat de voedingssbehoefte/reacties per persoon enorm verschillen.

En niet_hier, wat betreft de vetten. A.s. donderdag heb ik een trainingsafspraak met een personal trainer die o.a. enkele prof. MMA'ers begeleid. Zij geeft me enkele trainings en voedingstips. Ook zij gaf aan dat ik waarschijnlijk iets te laag in vetten. Aangezien ik een niet al te grote fan ben van pindakaas/pinda's raadde zij me aan om visolie te nuttigen. A.s. donderdag ga ik dit met haar bespreken

Comment

Ik weet dat hier wat tegenstanders van groepslessen zijn () Maar voor mij heeft kickboksen enorm geholpen. Je verbrand als een gek en je krijgt er ook slanke spieren van.
              Ik ben niet dom... Alleen blond...

Comment

Originally posted by Danielle80 View Post
                Ik weet dat hier wat tegenstanders van groepslessen zijn () Maar voor mij heeft kickboksen enorm geholpen. Je verbrand als een gek en je krijgt er ook slanke spieren van.
                Onzin...dat van verbranden klopt wel.

Comment

Spieren ook, alleen niet bodybuilderstyle

Comment

Spieren ook, alleen niet bodybuilderstyle
                    Je hebt het echt mis hoor....slanke spieren wtff? Spieren zijn spieren. Jij denkt dat als je een barbel curl doet je meteen bodybuilder spieren krijgt. Nou je zal zien dat je het mis hebt.

Door lagere test gehalte van vrouwen zullen ze meestal middeltjes moeten gebruiken om zo groot te worden als vrouwelijke bodybuilders.

Comment

Dat denk ik helemaal niet.

jij zegt dat een bokstraining vetverbranding is. Nou je gebruikt er echt wel spieren bij hoor.

En excuse me voor mijn lekenterm 'slanke spieren'. In vrouwenblaadjes komt die term veelvuldig voor
                      Last edited by Danielle80; 17-01-2012, 12:16.

Comment

jij zegt dat een bokstraining vetverbranding is. Nou je gebruikt er echt wel spieren bij hoor.

En excuse me voor mijn lekenterm 'slanke spieren'. In vrouwenblaadjes komt die term veelvuldig voor
                        slanke spieren bestaan echt niet
                        wat talall zegt.

die vrouwenblaadjes schetsen de situatie waarbij iemand een laag vet% heeft em daardoor de weinige spieren die ze hebben wel goed zichtbaar hebben.

ik kan je nu een heel verhaal gaan vertellen over type spiervezels anaerobe verbranding en aerobe. maar daar snap je toch de balen niet van
                        geloof het maar gewoon.

lekker met gewichten trainen.
                        zolang je niet aan de anabolen gaat hoef je als vrouw zijnde niet bang te zijn voor een BB fysiek
                        Last edited by maar7en8; 17-01-2012, 12:41.
                        “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Ten eerste die vrouwenblaadjes ff het raam uit gooien. Bokstraining is voornamelijk vet verbranding. Ofc gebruik je je spieren erbij maar betekent niet dat het spieropbouwend is!!! Bokstrainingen zijn cardiovascular en daarom horen bokser zon een goede cardio te hebben.

Bij hardlopen gebruik je ook toch je beenspieren? Maar dit is ook nog cardio right?

Comment

Jaja heren ik geloof jullie echt wel!
                            Ik gaf alleen de tip dat bokstraining goed is, want de vraag ging over afvallen. Excuses dat ik daarbij wat doms gezegd heb. Blond he
                            Last edited by Danielle80; 17-01-2012, 12:47.

Comment

Om even terug te keren naar de topic starter:
                              Haha, nee zo heet het echt. Ben nu een klein weekje bezig met het beperken van de koolhydraten en het eten van zo veel mogelijk groenten. Daarbij eet ik gedurende de hele dag een aantal eieren, kwark, tonijn en kip. En alleen tijdens het avond eten, wat meer koolhydraten. Moet eerlijk zeggen dat ik al wel degelijk verschil merk. Het kan natuurlijk zijn dat ik op dit moment in vocht af ben gevallen, maar ik voel me stukken beter met dit eetsschema, dan met het vorige waarbij ik veel meer koolhydraten at. Ik ben er achter gekomen dat de voedingssbehoefte/reacties per persoon enorm verschillen.

En niet_hier, wat betreft de vetten. A.s. donderdag heb ik een trainingsafspraak met een personal trainer die o.a. enkele prof. MMA'ers begeleid. Zij geeft me enkele trainings en voedingstips. Ook zij gaf aan dat ik waarschijnlijk iets te laag in vetten. Aangezien ik een niet al te grote fan ben van pindakaas/pinda's raadde zij me aan om visolie te nuttigen. A.s. donderdag ga ik dit met haar bespreken
                              Goed om te horen dat ik kennelijk niet de enige ben die zo denkt over de hoeveelheid vetten. Er zijn vele mogelijke keuzes, je zult vast wel iets vinden wat je zonder moeite weg krijgt.

Ik eet m'n koolhydraten niet 's avonds maar 's morgens bij m'n ontbijt. Voorheen deed ik dat niet (ontbeet ik zonder koolhydraten), maar ik merkte dat ik dan de hele morgen me flauwtjes voelde. Nu heb ik daar helemaal geen last meer van. 's Avonds koolhydraten nuttigen wordt vaak afgeraden omdat je de energie van die koolhydraten dan niet meer verbruikt gedurende de avond. Tijdens de nacht wordt die overtollige energie dan omgezet in lichaamsvet. Dit verhaal geldt natuurlijk niet als je na je avondeten gaat trainen en dus die energie verbruikt.
                              Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Vandaag even gesproken met de personal trainer. Qua eiwitten zat ik goed, mar ze raadde me inderdaad aan om 3 maal daags een eetlepel visolie te nuttigen. Dit zou het hormoonstelsel ook balanceren, plus dat men op die manier gezonde vetten binnen krijgt.

Nu heb ik nog even een algemene vraag. Hoe kan ik mijn hongergevoel stimuleren? Ik probeer altijd om de 2.5 uur wat te eten, maar merk soms dat ik dan helemaal geen honger heb? Iemand enig idee waar dit aan ligt..?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X