eerste cutpoging

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• eerste cutpoging

Goedeavond,

na flink wat leeswerk ga ik nu toch echt beginnen met cutten om het buikje weg te werken...

Ik ben sinds 4 maanden weer fanatiek begonnen met fitnessen/bodybuilden. Dit volgens het schema van Marnop. ( 3 daags split ) die ik om de dag volg.

Nu wil ik gaan cutten volgens Punani en heb een eetschema voor mezelf opgesteld.
    Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om er eens een blik op te werpen ?
    Mijn stats zijn :
    25 jaar, 90 kg, 180 cm.

Alvast bedankt
    Attached Files

Originally posted by iggimeister View Post
    Goedeavond,

na flink wat leeswerk ga ik nu toch echt beginnen met cutten om het buikje weg te werken...

Ik ben sinds 4 maanden weer fanatiek begonnen met fitnessen/bodybuilden. Dit volgens het schema van Marnop. ( 3 daags split ) die ik om de dag volg.

Nu wil ik gaan cutten volgens Punani en heb een eetschema voor mezelf opgesteld.
    Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om er eens een blik op te werpen ?
    Mijn stats zijn :
    25 jaar, 90 kg, 180 cm.

Alvast bedankt
    Als je 700 kcal onder je behoefte zit, val je ook sneller spiermassa af hé. Je kunt beter 500 kcal er onder gaan zitten, dan val je minder snel spiermassa af.

Ook kun je voor het slapen gaan beter kwark nemen, is een langzame eiwit die je in de nacht helpt met het herstellen van je spieren.
    Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
    People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
    BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

Comment

Er gaat iets fout in je schema, in de berekening van het aantal kcal per dag. Omdat je geen vetpercentage hebt ingevuld, gaat het schema er vanuit dat je nul procent vet hebt en dat al je 90 kg gewicht vetvrije massa (vvm) is. Hierdoor komt de berekende hoeveelheid kcal per dag te hoog uit. En zul je zeker zwaarder en vetter worden als je dit schema gaat volgen.
      Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Bedankt Rickbeen voor je reactie!

Ik zal toch iets meer koolhydraten toevoegen bij het avond eten en voor het slapen tonijn vervangen door kwark.

@t niet hier :
        Snap je reactie niet helemaal, als ik de Harris-Benedict formule gebruik kom ik daar ongeveer wel op uit. Toch ?

Comment

Bedankt Rickbeen voor je reactie!

Ik zal toch iets meer koolhydraten toevoegen bij het avond eten en voor het slapen tonijn vervangen door kwark.

@t niet hier :
          Snap je reactie niet helemaal, als ik de Harris-Benedict formule gebruik kom ik daar ongeveer wel op uit. Toch ?
          Graag gedaan!
          Doordat je je vetpercentage niet ingevult hebt, denk het bestand dat je 0% vet hebt. Hierdoor eet je ook als iemand die 0% vet heeft.
          Hierdoor eet je dus teveel, niet goed
          Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
          People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
          BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

Comment

@t niet hier :
            Je hebt gelijk. Als je de resultaten in kolom H gebruikt (cellen H3 ~H6) dan maakt het vetpercentage niet uit. Ik keek vrijwel automatisch naar de volgende kolom (cellen J3 ~ J6), en voor die resultaten is het vetpercentage wel van belang.
            Macht der gewoonte, zal ik maar zeggen.

Mocht je enig idee van je vetpercentage hebben dan krijg je wel een betrouwbaardere uitkomst als je de Katch-McArdle formule gebruikt. Even je buikomtrek en nekomtrek meten en invullen in een calculator op het internet (slechts een paar minuten werk). Als je een huidplooimeter hebt is het natuurlijk nog beter.
            Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X