wanhopig

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• wanhopig

Goedendag,

Allereerst even een korte introductie. Ik ben StrawBerii, 20 jaar oud uit Dordrecht en ik ben nu al 6 jaar aan het vechten met mezelf. Ik ben 1.74 lang en weeg inmiddels 95 kilo. Dit is niet altijd zo geweest.

6 jaar geleden begon ik met afvallen met een gewicht van 71 kilo. Ik vond mezelf toendertijd te dik, nu weet ik dat het prima was. Ik ben flink gaan afvallen op de verkeerde niet-eten/pillen manier. Ik sportte elke dag intensief een uur en deed alles met de fiets. Viel af naar 63 kilo in zeer korte tijd. Mijn vriend ontdekte mijn manier van afvallen en heeft mij hieruit getrokken. Ik ben uiteindelijk weer gaan eten, zeg maar gerust vreten. Alles kwam er in drievoud aan. Inmiddels heb ik mijn huidige gewicht bereikt en ik begin het zat te worden. Mijn eetlust is weer geheel verdwenen en ik val niets af.

Mijn dag ziet er ongeveer zo uit:

Ik sta om 6 uur op, rond half 8 vertrek ik naar mijn werk. Daar neem ik een bakkie koffie met suiker. Ik eet hooguit een cracker of rijstwafel of iets dergelijks. Verder heel de dag niets en dan 's avonds m'n avondeten weer. Dit zijn meestal wel volle borden omdat ik toch wel trek heb.Terwijl ik overdag bijna helemaal geen trek heb. Ik kan brood voor mezelf maken, maar eten doe ik het niet. Ik weet dat het slecht is. Hiervoor heb ik een tijdje shakes gemaakt, daar deed ik dan heel de dag mee, toen viel ik wel af. Ik heb echter een lactose allergie.

Ik baal er ontzettend van en zit met mezelf in de knoop. Ik werk 5 dagen op kantoor en ga twee dagen in de week naar school. Daarnaast het huishouden en ben blij als ik dan thuis ben. Voor m'n eigen gezondheid is het beter als ik weer ga sporten en afvallen, ik merk namelijk dat m'n lichaam nu al op deze jonge leeftijd zeer gaat doen, ik heb heel erg last van m'n knieën en zo lang als ik me kan herinneren zwakke enkels. Ik hoop van harte dat jullie mij kunnen helpen want wil er toch wel 15 kwijt raken! Het liefst 20.

Liefs

Allereerst welkom.
    Ik weet niet of je al een beetje ingelezen bent zoniet hierbij de sticky http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...g-schemas.html hier staat alle informatie in wat je moet weten.
    Als je dat heb gelezen, kan je met behulp van een exel schema die je hier kan vinden http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...xcelsheet.html
    Je voeding invullen wat je zoal eet, en die hier plaatsen zodat we je verder kunnen helpen, en je eventueel tips kunnen geven wat beter kan.
    Hier staan alle gezonde producten die je kan eten http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...rtvoeding.html en in een goed voedingschema thuishoren

En betreft een trainingsschema hier http://forum.bodynet.nl/trainingssch...en-schema.html staat een 4 dagen schema, verder ken ik geen schema vinden voor je, dit is een veel gebruikt beginner schema, ik hoop je hier voldoende geholpen mee te hebben.

Er zien hier ook wat mensen met lactose allergie misschien dat zij jou daar mee kunnen
    If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

Je hebt blijkbaar de sticky's nog niet gelezen. Niet eten is dus niet goed.
      Lees die eerst.

En dat je geen trek hebt,... gewoon stauwen.

Succes verder en welkom.
      Ik ben niet dom... Alleen blond...

Comment

Stop met vechten met jezelf. Je vecht met... jezelf! Zorg goed voor jezelf.

Zet jezelf en de zorg voor je lichaam op de eerste plaats. De aller-eerste plaats is dat dus. Zeg gewoon eens 'nee'. Nee is ook een antwoord. En 'zorg' omvat zowel lekker slapen, badderen, eten als... trainen. Vraagt je lijf iets, zorg dan dat het dat krijgt. Luister goed naar je lijf, het vertelt je heus wel overdag dat je trek hebt, maar jij luistert er niet naar. Voel je lijf eens. Waarom negeer je dat?

Richt je niet op het resultaat maar op je gedrag de komende vier weken. Pak elke keer iets nieuws aan. De eerste week: eten meenemen en opeten. De tweede week komt daar iets bij, bijvoorbeeld voldoende rust nemen en slapen. Je kunt het zelf bedenken maar nog belangrijker is dat je het daadwerkelijk doet en blijft doen. Laat je nieuwe gedragspatronen één voor één inslijten.

Comment

welkom en meteen ook succes.
          Wat hierboven al staat ben je op vlak van voeding niet goed bezig. Je moet de stickies even doornemen en zo opmerken dat je net vaker dan minder moet eten (weliswaar kleinere hoeveelheden). Probeert dit goed op te volgen en je zal spoedig resultaat zien.
          Sterkte in je gevecht met jezelf
          was ik maar een vrouw, dan was ik tevreden geweest met mijn huidig gewicht

Comment

Bedankt! ik ga er snel mee aan de slag!

Comment

O, o, je eet echt heel slecht en veel te weinig.
              Ik denk dat je je er zeker even in moet verdiepen in je eigen belang, hoor!
              Lees inderdaad even alle info door.
              En heel veel succes, je moet maar zo denken "elke reis begint met de eerste stap"!
              "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X