Cardio op nuchtere maag

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

dank je miss s

groetjes corina
    Sponsored by:
    Inshapesupplements

Comment

Geloof best dat je profijt kan hebben van cardio op nuchtere maag. Ik bekijk het zelf iets anders: je hebt een aantal Kcal. nodig per dag, en je verbruikt een aantal Kcal. per dag. Of je nu cardio doet op nuchtere maag of niet, je verbrand er evenveel Kcal. mee. Mocht deze theorie niet kloppen graag reacties.

Vind wel vaak dat mensen cutten/afvallen veel te moeilijk maken. Gewoon een goed uitgedacht dieet en cardio. Uiteraard komt er nog wel wat meer bij kijken, maar het belangrijkste vind ik toch wel GEDULD!
      Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

Met het tweede deel ben ik het helemaal eens KeepItReal.  

Met het eerste niet helemaal, als je namelijk bijvoorbeeld in de middag aan cardio doet zijn al je energie voorraden goed aangevuld als het goed is.
        Als je dan aan cardio doet worden eerst (voornamelijk) de snelle energiebronnen aangesproken en pas als die leeg of bijna leeg zijn schakel je over op vetverbranding.
        Op je nuchtere maag zijn alle snelle voorraden al leeg en spreek je de vetvoorraad dus veel sneller aan.
        Als dat het doel is heb je dus meer resultaat voor dezelfde inspanning/tijdsduur.  

Comment

oke hier ben ik dan, ja sorry maar had vandaag examen van mijn eerste module

Ik ben dus een voorstander van cardio na het ontbijt en zeker niet op nuchtere maag, en nu dat ik fysiologie krijg ben ik er nog zekerder van, effe uitleggen : de meeste zeggen dat cardio op nuchtere maag het beste omdat dan direct de vetten zouden aangesproken worden, niet waar dus , heeft te maken met uw hormonale huishouding,als je op nuchtere maag zou cardio doen zouden de katabole hormonen serieus pieken en uw metabolisme doen dalen, goede formule voor spieren te verliezen en vet aan te zetten.

Dan zijn er nog enkele punten , stel u voor je komt uit uw bed hebt juist 6-8 uur geslapen, direct op de crosstrainer of loopband stappen zou alleen maar voor kwetsuren zorgen, de reden dat je s morgens best eerst een laag koolhydraat maaltijd neemt is om uw matabolisme op te drijven, je wacht een uurtje en doe dan cardio
          Je mag ook niet vergeten dat uw insuline peil s morgens het hoogst piekt wat juist zorgt dat je in catobole toestand bent en dus spieren af breekt

Grtz
          stil growing

Comment

Ik ben ff gaan google over hormonale huishouding en kwam ik dit stukje tegen stukje.Met name vond ik dit interresant

Voeding
            Voldoende eiwitinname is belangrijk om de anabole impuls van de training te ondersteunen en spiermassa op te bouwen. Verder heeft een verhoogde eiwitconsumptie een gunstig effect op insuline (lagere insulineproductie en minder vetopslag) en glucagon (van de drie macronutriënten gaat de consumptie van (liefst magere) eiwitten gepaard met een verhoogde thermogene werking (stofwisseling moet wat harder werken om de eiwitten geschikt voor opname te maken). De verhoogde glucagonafgifte zorgt voor meer vetafbraak, terwijl de afbraak van spiermassa tegen wordt gegaan door de anabole impuls van training en de verhoogde eiwitconsumptie. Koolhydraten verhogen de insulineafgifte, en heeft zowel een spieropbouwende als vetopslagbevorderende werking. De boodschap is hier, wie aanleg heeft om vet te worden, moet vooral oppassen met de consumptie van veel ‘snelle’ koolhydraten, behalve direct na de training. Een lage vetconsumptie (onder de 20% van het dagelijks aantal calorieën) is ongewenst omdat het de productie van testosteron ondermijnt.

Daaruit zou ik maken als ik de tekst lees en combineer met het verhaal van snipke..Dat je onbijt voor cardio zou moeten bestaan uit eiwitten, omdat het een gunstig effect heeft op het insuline en glucagon pijl.De eiwitten gaan weer gepaard met een verhoogde thermogene werking, wat weer positief werkt tijdens het cardio..
            hoe vinden jullie dit klinken?

En snipke hoe gingen de tentames?

Grtz..

Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

Klinkt heel aannemelijk,harold en snipke.

Ben benieuwd wat Shannasse hierop te zeggen heeft....

Comment

Ben zooooooo blij dat ik er geen verstand van heb en ook niet wil hebben..

Maar Snipke vertel ff, alles goed gegaan met je tentames??

Greets...
                Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

tentames waren goed, had er gisteren drie, anatomie, fysiologie en veilig sporten curatief (is meer gericht op blessures en ermee omgaan) , fysiologie en curatief waren heel goed, maar aan anatomie twijfel ik , volgend weekend nog 4 tentames en éérste module zit erop. dan gaan we naar tweede module die een beetje meer gericht is op trainingsmethodiek.

Dit zijn de chronische aanpassingen die optreden in het metabolsime op na een aerobe training :

verbeterde vetverbranding die de glycogeendepots spaart
                  de toegenome glycogeendepots vormen een grotere capaciteit om suikers via aerobe weg te verbranden, deze glycogeencompensatie treedt op als gevolg van een voorafgaande daling van de glycogeenconcentraties in de actieve spieren en een verbetering van het transport van suikers naar de spiercellen
                  de toegenomen snelheid om cp aan te maken (belangrijker voor de uithouding van niet duursporters)
                  een vergrote oppervlak van de mitochondrien waardoor pyruvaat er makkelijk door kan worden opgenomen
                  alle spiervezels maximaliseren hun bestaande aerobe mogelijkheden

dit was even ter info , dat je geen cardio mag doen op nuchtere maag is dat je in een katabole toestand komt waardoor je spieren afbreekt . Kleine koolhydraat maaltijd en eiwitten een uurtje wachten en dan cardio doen

Grtz
                  stil growing

Comment

Originally posted by [b
                    Citaat[/b] (snipke @ Dec. 12 2004,12:13)]de toegenome glycogeendepots vormen een grotere capaciteit om suikers via aerobe weg te verbranden, deze glycogeencompensatie treedt op als gevolg van een voorafgaande daling van de glycogeenconcentraties in de actieve spieren en een verbetering van het transport van suikers naar de spiercellen
                    Ik snap dit niet snipke, tijdens de cardio worden de glycogeen voorraden aangesproken.Dat kan je niet voorkomen.

Maar nu staat er in de tekst:de toegenome glycogeendepots vormen een grotere capaciteit om suikers via aerobe weg te verbranden, deze glycogeencompensatie treedt op als gevolg van een voorafgaande daling van de glycogeenconcentraties in de actieve spieren en een verbetering van het transport van suikers naar de spiercellen..

Waar komen de toegenome glycogeendepots dan vandaan?
                    Door een voorafgaande daling, dat wil zeggen dat de spieren dus leeg zijn getrokken tijdens de cardio, en worden aangevuld door de aanwezige suikers in het bloed?
                    Want er staat niet dat de depots worden aangevuld doormiddel van de postworkout shake..
                    Dit zou dan betekenen dat je dus geen vetverbrand, maar de aanwezige suikers, zodat ze niet worden omgezet tot vet.
                    Heb ik dit nu goed?

Grtz..

Comment

Niet correct harold, voor vet te verbranden heb je zuurstof nodig en een beetje suikers, je mag niet vergeten dat je lichaam constant suikers aanvoert om energie te geven, eerste 6 seconden van een oefening kan je dat met ATP doen, dan krijgt je lichaam het signaal om atp aan te maken dit noemen we adp , dan wordt er cp aangemaakt deze heb je 6x meer dan atp en deze kan in de herstelfase (1minuut) aangemaakt worden.

glycogeen voorraden worden bijna niet aangesproken tijdens aerobe inspanning, dat is maar een beetje dat je vet nodig heeft om te kunnen verbranden samen met O2 (zuurstof)
                      Je moet ook zo weten, tijdens een aerobe inspanning krijgen je spieren niet voldoende zuurstof, toch niet in het begin, er is geen evenwicht tussen zuurstof opname en verbruik in de spieren maar dit vlakt direct terug af, en aangezien dat je zuurstof nodig hebt om vet te vebranden.

Grtz
                      stil growing

Comment

Dat tijdens een aerobe training geen glycogeen wordt gebruikt ben ik toch niet helemaal met je eens snipke..
                        De depots worden wel degelijk aangesproken tijdens een aerobe training, als de depots leeg zijn worden de vetvoorraden pas aangesproken..

Grtz..

Comment

Vergeef me dat ik mij ermee bemoei, maar volgens mij werken beide methoden prima. Dus: cardio op nuchtere maag of cardio op een ander moment van de dag. Voordeel van cardio op nuchtere maag is echter, dat je met een relatief korte sessie kan volstaan. Je begint namelijk veel eerder vet af te breken, omdat je nog niets hebt gegeten dat energie levert. Ik geloof dus wel, dat als je nog voor het ontbijt 3 kwartier gaat rennen, dat je dan je spieren verbrand, terwijl 's middags drie kwartier joggen wellicht geen 'gevaar' met zich mee brengt. Mijn eigen conclusie (pffff...) is dus dat je de cardio op lege maag kort moet houden.
                          We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

Comment

Originally posted by [b
                            Citaat[/b] (harold @ Dec. 12 2004,17:51)]Dat tijdens een aerobe training geen glycogeen wordt gebruikt ben ik toch niet helemaal met je eens snipke..
                            De depots worden wel degelijk aangesproken tijdens een aerobe training, als de depots leeg zijn worden de vetvoorraden pas aangesproken..

Grtz..
                            Dat heb ik ook niet gezegd he Harold, vet verbranden gebeurt via O2 en suikers, maar niet zo veel suikers. Laat ons zeggen dat suikers energie geven voor 1minuut30 en dan wat ga je dan doen ??

Cardio op nuchter maag gaat zeker enkel dat je dan spieren zal verbranden ook en niet enkel vet, je mag ook niet vergeten dat s morgens op nuchtere maag uw cortisone spiegel heel hoog staat en naar beneden gaat wanneer de dag vordert en je gegeten hebt, laat maar eens bloed trekken s morgens op nuchtere maag en later op de dag als je al gegeten hebt, serieuse verschillen

Grtz
                            stil growing

Comment

De intensiteit van de inspanningen hebben er ook zeer mee te maken.Zoals je al zegt snipke verbranding gaat gepaard met zuurstof.Dus Voor een optimale verbranding heb je dus ook voldoende zuurstof nodig, voldoende zuurstof is niet aanwezig bij een hoge intensiteit van inspanningen, dus zal het lichaam voor een makkelijke brandstof kiezen koolhydraten..Aangezien we dat willen moet dus de intensiteit naar beneden om vet te verbranden..
                              Wat dit hele discussie voor mij oplevert is dus: dat ik voordat ik 's ochtend cardio ga doen neem ik eiwitten.Dit omdat dit een positief effect heeft op het insuline peil en glucagon peil.
                              Wat weer een verhoogt thermogeen effect heeft..
                              Ik ga dan om 5.30 een half uur fietsen.Direct daarvoor neem ik eiwitten, die neem ik direct er voor omdat ik ander er nog vroeger uit moet..

Grtz..

Comment

of je nu aerobe of anaerobe inspanning doet , in het begin van de inspanning is er nooit een goede verhouding tussen zuurstof opname en verbruik in de spieren, dit noemen ze zuurstof schuld , bij aerobe inspanning is deze vlugger weggewerkt als bij anaerobe inspanning. Ook is de zuurstof na de inspanning bij aerobe arbeid vlugger normaal dan bij anaerobe inspanning, wan dan blijf je nog lang nahijgen.

Drink bij je eiwit shake nog een tas zwarte koffie dat brengt je metabolisme nog een stapje hoger (wel zonder suiker he )

Maar waarom nu cardio het s morgens doen harold , dieet aanpassen en s avonds of s middags cardio doen.

Grtz
                                stil growing

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X