Cardio op nuchtere maag

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Goede posts,Snipke!

Ik vind zelf namelijk dat je in de knoop komt met al je maaltijden als je niet eerst ontbijt en als het dan niet veel uitmaakt of zelfs beter is volgens jou dan ga ik als ik volgend jaar weer met mn cardioschema begin gewoon eerst mn shakie drinken voor het cardio-en.

Comment

Originally posted by [b
      Citaat[/b] (snipke @ Dec. 12 2004,22:11)]of je nu aerobe of anaerobe inspanning doet , in het begin van de inspanning is er nooit een goede verhouding tussen zuurstof opname en verbruik in de spieren, dit noemen ze zuurstof schuld , bij aerobe inspanning is deze vlugger weggewerkt als bij anaerobe inspanning. Ook is de zuurstof na de inspanning bij aerobe arbeid vlugger normaal dan bij anaerobe inspanning, wan dan blijf je nog lang nahijgen.

Drink bij je eiwit shake nog een tas zwarte koffie dat brengt je metabolisme nog een stapje hoger (wel zonder suiker he )

Maar waarom nu cardio het s morgens doen harold , dieet aanpassen en s avonds of s middags cardio doen.

Grtz
      Ik wil in januarie beginnen met een kuur, nu is mijn vetpercentage iets aan de hoge kant.Niet echt veel maar toch..
      Die wil ik nu iets naar beneden brengen door 's ochtends wat te gaan cardioen, zonder gelijk m'n eetschema te gaan veranderen..'s avonds cardio in de gym is niks voor mij en heb er 's avonds ook geen zin in.Ik wil gewoon m'n krachttraining doen en klaar..Ik heb ook nog clen liggen, maar daar wil ik niet direct naar pakken omdat m'n vet niet veel naar beneden moet..
      En 's ochtend ben ik ook altijd lekker op tijd wakker, die tijd kan ik nu benutten..

Grtz..
      Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

duidelijke reden Harold, succes met je ochtend cardio

Grtz
        stil growing

Comment

Wordt er helemaal duizelig van allemaal...

Doe zelf ook `s morgens cardio een uur nadat ik heb gegeten. Zal allemaal best niet optimaal zijn maar voor mij werkt het..

Goede discusie overigens!

Greets...
          Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

In theorie kun je over het algemeen bijna alle varianten wel verdedigen. Het probleem van een theorie vind ik dat het niet meer is dan dat totdat via onderzoek is aangetoond of het wel of niet klopt...
            Ik heb nog nergens een goed onderbouwde en uitgevoerde studie gevonden die uitsluitsel geeft over de vraag wanneer en onder welke omstandigheden cardio het beste is.
            Bij gebrek daaraan ga ik dus uit van mijn eigen ervaringen en zoals ik al vaker heb aangegeven heb ik de beste ervaring met cardio op nuchtere maag. De verhouding vetverbranding en inspanning is voor mij daarbij het beste.
            Uiteraard kun je altijd wat spier verliezen als je veel aan cardio doet, maar van extra spierverlies bij cardio op nuchtere maag ten opzichte van cardio op een later tijdstip heb ik nooit iets gemerkt. Vandaar ook dat voor mij de extra verbranding belangrijker is.
            Totdat er iemand met een goed onderzoek op de proppen komt zal het dus wel gewoon een kwestie van persoonlijke voorkeur blijven.  

Comment

ik kan je met hopen studies geven Ms S, maar dan moet je wel even naar de bibliotheek om deze op te zoeken want on line staan ze nergens. Aangezien mijn studie fysiologie barts van de onderzoeken no problem , als je ze wilt geef me dan maar een seintje en zet ik ze er allemaal op

Grtz
              stil growing

Comment

In de bibliotheek kom ik vaak zat dus dat is geen probleem Snipke.
                Maar voordat je me dood gaat gooien met allerlei onderzoeken waar ik op dit moment niet op zit te wachten, ik wil dus alleen vergelijkingsonderzoeken zien specifiek gericht op het verschil tussen cardio op nuchtere maag en op andere tijdstippen hè...
                Als je die hebt zou ik zeggen plaats ze maar, ga ik kijken of ik er binnenkort eens in kan duiken.  

Comment

dood gooien ga ik niet doen ze Ms S , je bent nu pas mod , ik heb wel studies die zeggen waarom cardio op nuchtere maag niet mag of moet, en studies die zeggen waarom cardio na een kleine maaltijd , maar vergelijkings studies waarin ze de twee aspecten met elkaar vergelijken heb ik niet, maar je kan de andere studies eens lezen en je eigen conclusies eruit nemen.

Ik heb ook nooit gezegd dat je geen cardio mag doen op nuchtere maag , ik heb alleen mijn standpunt verdedigd dat dat niet de beste oplossing is, wil nu niet terug krabbelen maar toch effe duidelijk maken,zodat achteraf geen dingen naar mijn hoofd geslingerd worden

Ik zoek ze even op en plaats ze, maar vandaag moet ik even blokken voor volgende 4 tentames

Grtz
                  stil growing

Comment

Blok ze snipke, en voor mij is het duidelijk.

Grtz..

Comment

Is prima Snipke dan zie ik ze wel verschijnen zodra je tijd hebt.

Comment

ik sluit me bij je aan snip ik heb dat ook behandeld gekregen in men wel een lastig stuk maar toch.

suc6 met studeren ik ga denk zo ook maar is beginnen  

Who's the Chef

Comment

Originally posted by [b
                          Citaat[/b] (snipke @ Dec. 12 2004,14:52)], eerste 6 seconden van een oefening kan je dat met ATP doen, dan krijgt je lichaam het signaal om atp aan te maken dit noemen we adp , dan wordt er cp aangemaakt deze heb je 6x meer dan atp en deze kan in de herstelfase (1minuut) aangemaakt worden.
                          Ik ben mij er nog steeds een beetje in het vediepen snipke,
                          Maar dit verhaal klopt niet echt snipke..De enige brandstof waar het lichaam op werkt is atp.Atp is adenosine gekoppeld met 3 fosfaten.Door een enzym wordt er een fosfaat losgekoppeld er onstaat een cemische reactie.Door deze reactie kan de spier samentrekken.Wat er overblijft is Adp is adenosine gekoppeld aan 2 fosfaten.
                          Andere brandstoffen zoals cp. glucose en glycogeen worden gebruikt om weer atp aan te maken..

Grtz..

Comment

atp is idd de enige brandstof, maar omdat dit voor een beperkte periode is 6seconden, moet deze constant aangemaakt worden, het signaal om deze aan te maken is adp, cp is 6x meer aanwezig dan atp (cp: creatinefosfaat) en wordt het energiereservoir genoemd .
                            Bij de splitsing van cp komt energie vrij die het mogelijk maakt atp te vormen, spiercel kan dus weer enkele seconden verder

dit energieleveringssysteem , ook fosfaatsysteem of anaerobe alactisch systeem genoemd biedt als groot voordeel dat het onmiddellijk energie levert.

Mijn verhaal klopt wel harold, enkel ben jij er iets dieper op ingegaan
                            Maar in grote lijnen klopt mijn verhaal

Grtz
                            stil growing

Comment

atp maak je niet het is da adp die als het waren opgeladen wordt of omgezet wordt naar atp
                              Who's the Chef

Comment

En mijn lichaam doet die rare dingen ook..

Greets...
                                Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X