koffie tijdens middagmaal

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by DavyD View Post
    Ik krijg zelf ook altijd meer honger van koffie.
    Toevallig zag ik laatst uitleg hierover op tv.
    Het schijnt dat je maag ontspant waardoor je een hongergevoel kan krijgen.

Dat geldt (duidelijk) niet voor iedereen.
    Maar sommigen mensen hebben dan de neiging om te blijven eten.
    Blij dat er toch iemand is die hier een serieus gesprek kan voeren!
    Dat zei mijnen dokter ook dat het iets met het ontspannen v/d maag was...
    Geschiedenis herhaalt zich, sehr stolz!

Comment

Ik herken het wel een beetje, maar alleen als ik meer dan drie grote koppen achter elkaar drink. Ik voel dan gewoon m'n bloedsuikerspiegel naar beneden duiken en krijg dan ook honger gecombineerd met een misselijk gevoel.

Als je 1 kop drinkt zal dit effect uitblijven.
      createmybody.net

Comment

Originally posted by phormicola View Post
        Ik herken het wel een beetje, maar alleen als ik meer dan drie grote koppen achter elkaar drink. Ik voel dan gewoon m'n bloedsuikerspiegel naar beneden duiken en krijg dan ook honger gecombineerd met een misselijk gevoel.

Als je 1 kop drinkt zal dit effect uitblijven.
        laat me raden jij doet suiker in je koffie
        “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by seanl94 View Post
          Logisch toch, het is een stimulant. Niet dat ik jou dat moet uitleggen.
          Ik had er eerlijk gezegd niet dieper over nagedacht, maar stimulatie van het sympatische zenuwstelsel? Ik merk dat de mate van minder honger hebben ook afhankelijk is van wat ik eet. Sommige vette gerechten en koffie blijft lang in mijn maag rommelen.
          Train hard or go hormone

Comment

ik gebruik alleen aspartaan of stevia en magere melk
            Geschiedenis herhaalt zich, sehr stolz!

Comment

Originally posted by Toph View Post
              Ik had er eerlijk gezegd niet dieper over nagedacht, maar stimulatie van het sympatische zenuwstelsel?
              Als ik even wikipedia mag quoten (jaja, wetenschappelijk onverantwoord):
              Cafeïne heeft ook enige invloed op de stofwisseling. Daarom is cafeïne een veel gebruikt ingrediënt in populaire vetverbranders (fatburners). Cafeïne heeft adrenerge effecten: het stimuleert het sympatische zenuwstelsel, de hartslag en de ademhaling.
              Het is in ieder geval verklarend voor een afnemende honger.

Het druist alleen een beetje in tegen de vlottere stoelgang: caffeïne zou dus juist de stoelgang moeten vertragen als het puur een sympaticus was, maar dit blijkt niet het geval te zijn - right?

Ik merk dat de mate van minder honger hebben ook afhankelijk is van wat ik eet. Sommige vette gerechten en koffie blijft lang in mijn maag rommelen.
              Als ik het goed begrijp, zeg je hier dat door de vetten, die over het algmeen de vertering vertragen, (?) de koffie langer in je maag blijft hangen - en daardoor minder snel zijn invloed kan uitoefenen?
              Last edited by scoobydoo; 19-05-2012, 23:48.
              Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
                laat me raden jij doet suiker in je koffie
                Fout! Ik drink mijn koffie helemaal zwart, zoals het hoort.
                createmybody.net

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X