Drastisch afvallen na zwangerschap

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Drastisch afvallen na zwangerschap

    Goedemorgen,

    Mijn vriendin is op dit moment 8 maanden zwanger en zal binnenkort dus bevallen. Naderhand is ze van plan om drastisch te gaan afvallen. Ze is niet alleen wat zwangerschapskilootjes aangekomen, sinds we samen zijn is ze 30kg aangekomen. Van pakweg hoog in de 60 naar momenteel 101kg. Op dit moment leeft ze echt met een vreselijk voedingspatroon (voornamelijk suikers, zij noemt dit een verslaving). Ik doe hier niet lullig over, ik ben gewoon geen zoet liefhebber dus ik kan het me moeilijker voorstellen.
    We verschillen wel op meer punten, zij komt erg makkelijk aan, ik moet eten als een gek om een kilo of 2 aan te komen dus ik weet niet zo goed hoe haar te helpen. Ze heeft mij al bezig gezien met het heilige schema hier te vinden en wil graag dat ik voor haar ook zoiets opstel. Nu gezien ik op vlak van afvallen weinig ervaring heb wou ik hier wat tips voor vragen.
    Volgens het schema mag zij ongeveer 2000kcal eten per dag om af te vallen. Hoe zouden jullie voor iemand met haar gewicht de KEV indelen? 40/30/30? Maakt de indeling minder uit als je op dit moment zo zwaar bent, en is het gewoon van belang dat ze op haar totale KCAL per dag let?
    Verder was zij voor het zwanger zijn ingeschreven op de sportschool maar deed voornamelijk rustig stappen op de loopband en wat crosstrainer. Zou ze vooral in het begin moeten focussen op cardio, of kan ik haar van bij het begin een basic FB schematje opstellen?
    Sorry voor de vele vragen maar zoals aangegeven zit zij in een volkomen verschillende situatie als ik, plus het feit dat ze behoorlijk zwaarlijvig is, dus ik wil geen gekke dingen doen op vlak van sport met het risico dat ze misschien haar gewrichten oid teveel gaat belasten?
    Kan iemand me hier wat tips voor geven?
    Alvast enorm bedankt voor de input (ook zij zal jullie dankbaar zijn )
    was ik maar een vrouw, dan was ik tevreden geweest met mijn huidig gewicht

  • #2
    Heel goed om de gezondheid van je vriendin serieus te nemen maar ik denk zelf dat je wat te vroeg bent om over cutting en cardio te beginnen.

    Focus als eerste op de bevalling en de gezondheid van mams en kind.
    Hierna volgt een "ontzwangerschap" wat tot 7 maanden kan duren.
    Ga svp niet na de bevalling lijnen, dit zal door iedereen (lees: verloskundige) afgeraden worden. Laat je vriendin goed eten d.w.z. zeker op onderhoud om op krachten te komen en voldoende rust. Geen KT of cardio, rust

    Ga pas over een cutting eetschema denken na de bevalling wanneer je vriendin aka mama voldoende herstelt is.

    Ik hoop dat alles goed gaat en wens je veel plezier als gezin !

    Comment


    • #3
      Originally posted by zwoelie View Post
      Heel goed om de gezondheid van je vriendin serieus te nemen maar ik denk zelf dat je wat te vroeg bent om over cutting en cardio te beginnen.

      Focus als eerste op de bevalling en de gezondheid van mams en kind.
      Hierna volgt een "ontzwangerschap" wat tot 7 maanden kan duren.
      Ga svp niet na de bevalling lijnen, dit zal door iedereen (lees: verloskundige) afgeraden worden. Laat je vriendin goed eten d.w.z. zeker op onderhoud om op krachten te komen en voldoende rust. Geen KT of cardio, rust

      Ga pas over een cutting eetschema denken na de bevalling wanneer je vriendin aka mama voldoende herstelt is.

      Ik hoop dat alles goed gaat en wens je veel plezier als gezin !
      Dank je wel voor de reactie en geen nood ze gaat zeker niet van bij het begin sporten hoor, dit gaat hem zeker om later. Maar ze is vastberaden om af te vallen dus ze vroeg me om alvast even na te gaan denken hoe ze dit het beste, en op een gezonde manier kan aanpakken. 7 maanden zal ze weliswaar zeker niet willen wachten maar goed haar gezondheid gaat zeker voor hoor, daar bestaat geen twijfel over.
      Het gaat hem hier vooral om te horen hoe je zo'n titanenwerk (30kg afvallen) aanvangt...
      Verder kijken we heel erg uit naar de bevalling en het begin van ons leven met zijn vieren
      was ik maar een vrouw, dan was ik tevreden geweest met mijn huidig gewicht

      Comment


      • #4
        2000 kcal, zou goed voor haar zijn om af te vallen, wanneer ze 4x in de week keihard zou trainen met krachttraining + nog 2-3x per week 30-45 min cardio erbij op lage intensiteit.

        Als we er even vanuit gaan, dat jouw vriendin toen ze rond de 70 kilo woog, een heel normaal vet% had. dan zal ze ongeveer een VVM van 53-54 kilo hebben gehad. (onderhoud bij lage activiteitsfactor = 1800-1850).

        Laten we er dan vanuit gaan. dat ze geen vetvrije massa heeft opgebouwd (want dat doe je niet of bijna niet als je er niet voor traint), en ze dus pure vetmassa aan is gekomen.

        dan is haar huidige vet% 45-48%. Haar onderhoud zal echter niet of nauwlijks zijn toegenomen. Dat zul je ook zien als je een formule gebruikt die vet% meeneemt in de berekening zoals bijvoorbeeld de katch mcardle methode).

        Als je niet goed oplet wat en hoeveel je ergens van eet, zit je heel snel boven deze 1800. vooral met snoep en zoet eten wat veel suiker bevat. al helemaal als het tevens ook nog wat vetten bevat.
        -------------------------------

        Ok bij geringe activiteit (half uurtje bewegen per dag, huishouden, zittend beroep/scholier/huisvrouw). geld gewoon de activiteitsfactor 1. ofwel het onderhoud van 1800-1850 kcal.

        Als zij als beginner begint met trainen, zal de intensiteit lang niet zo hoog liggen. Op hoge intensiteit trainen KUN je gewoon nog niet als beginner (ookal denk je zelf dat je wel heel hard traint, maar dat valt meestal wel mee).

        Bij een 3x per week een 45 min fullbody schema + een beetje cardio voor de krachttraining als warming up en een beetje na de KT. Zou je voor haar een activiteitsfactor van 2 kunnen rekenen. ofwel een onderhoud van 2100 kcal.
        ----------------------

        Om dus af te vallen, zou ze iig niet 2000 kcal moeten gaan nuttigen. veel te veel. haar onderhoud is zonder sporten rond de 1800, en dan zou ik persoonlijk beginnen met een 1400 calorien.

        Wil ze wel wat doen aan krachttraining en/of sporten/cardio etc. dan kan dit iets verhoogd worden. maar wel in verhouding tot de hoeveelheid sport die gedaan wordt. (en dat is niet zo heel veel verschil zoals je al kon zien in voorgaande kopjes. 200-300 kcal meer is dan ruim voldoende bij 2-3x per week een uurtje sporten).
        ----------------------------

        In het begin zal het afvallen vrij hard gaan. dit zal zich echter na enkele weken normaliseren.
        ------------------------

        eiwitten = afhankelijk of ze wel of niet wil gaan sporten.
        wel sporten = 150g, niet sporten = 75-100g. Eiwitten zijn dus een heel stuk hoger als je sport. Vetten rond de 44-55g. Koolhydraten zijn voor energie, en vullen de rest van de beschikbare kcal. De beschikbare kcal en dus de KH inname zal ietsjes hoger zijn als er dus gesport wordt.
        ------------------

        uitgaande van geen sport:
        e100, k150, v44 = 1400 kcal

        uitgaande van 3x per week 75-90 min sporten (uur KT 30 min cardio):
        e150, k175, v44 = 1700 kcal
        ----------------------------

        Ik weet niet hoe jij en/of je vriendin er over denken, maar misschien is dit een optie: http://forum.bodynet.nl/supplementen...a-op-maat.html

        dan heb je een stukje begeleiding en ervaring om jullie op weg te helpen. Je kan uiteraard ook zelf aan de slag gaan. Met bovenstaande info is 50% van het werk al gedaan bij wijze van spreken.
        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

        Comment


        • #5
          Mijn vrouw kwam 30 kilo aan bij obs eerste kind, ze heeft dat door normaal te eten en na twee maanden begonnen te sporten, thuis op de crosstrainer, na 9 maanddn weggewerkt.
          Toen baby nr twee, 25 kilo erbij, nu 1,5 jaar later door normaal gezond eten(lees op onderhoud) is ze drie kilo lichter san voor haar tweede zwangerschap.
          Als j ed consequent goed/gezond eet en beweegt wanneer mogelijk is het allemaal niet zo lastig.
          Veel plezier met jullie kindje , kleine tip ga vast voorslapen

          Comment


          • #6
            Originally posted by quibus View Post
            Mijn vrouw kwam 30 kilo aan bij obs eerste kind, ze heeft dat door normaal te eten en na twee maanden begonnen te sporten, thuis op de crosstrainer, na 9 maanddn weggewerkt.
            Toen baby nr twee, 25 kilo erbij, nu 1,5 jaar later door normaal gezond eten(lees op onderhoud) is ze drie kilo lichter san voor haar tweede zwangerschap.
            Als j ed consequent goed/gezond eet en beweegt wanneer mogelijk is het allemaal niet zo lastig.
            Veel plezier met jullie kindje , kleine tip ga vast voorslapen
            klopt helemaal. ALS je consequent goed/gezond eet in passende hoeveelheden EN zorgt dat je verbranding goed zit dmv wat beweging/sport. Dit is echter moeilijker voor velen als men denkt. anders zou er bijna niemand overgewicht hebben.
            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

            Comment


            • #7
              Originally posted by dynobet View Post
              klopt helemaal. ALS je consequent goed/gezond eet in passende hoeveelheden EN zorgt dat je verbranding goed zit dmv wat beweging/sport. Dit is echter moeilijker voor velen als men denkt. anders zou er bijna niemand overgewicht hebben.


              Haha 100% waar, maar mijn vrouw en kids moeten wel gezond eten, aangezien ik altijd kook

              Comment


              • #8
                Originally posted by dynobet View Post
                klopt helemaal. ALS je consequent goed/gezond eet in passende hoeveelheden EN zorgt dat je verbranding goed zit dmv wat beweging/sport. Dit is echter moeilijker voor velen als men denkt. anders zou er bijna niemand overgewicht hebben.
                Die "ALS" is inderdaad een erg belangrijk woord. Mijn vriendin klinkt alleszins al meer vastberaden dan de voorbije jaren dus mentaal zit het al snor.

                Verder ontzettend bedankt voor jullie feedback.
                Dyno: onwijs bedankt voor je gedetailleerde informatie, hier heb ik veel aan. Je voorstel tot begeleiding klinkt wel heel erg interessant. Ik ga het overleggen met mijn vriendin maar je hoort dit nog tegen de tijd dat ze effectief eraan begint. Ik vermoed dat ze hierin geinteresseerd gaat zijn vermits ze tot nog toe alleen maar vreselijke inforrmatie heeft verkegen bij de diëtiste die ze voor haar zwangerschap had geconsulteerd.
                Quibus: wel leuk te horen dat het mits wat karakter mogelijk is zo'n aantal kgs te verliezen. Zoals altijd is het aanhouden van een goed eet- en sportpatroon het belangrijkste.
                was ik maar een vrouw, dan was ik tevreden geweest met mijn huidig gewicht

                Comment


                • #9
                  Originally posted by quibus View Post
                  Haha 100% waar, maar mijn vrouw en kids moeten wel gezond eten, aangezien ik altijd kook
                  kun jij geen healthy Bed & Breakfast openen ergens in België Komen we bij jou eten
                  was ik maar een vrouw, dan was ik tevreden geweest met mijn huidig gewicht

                  Comment


                  • #10
                    Even uit een artikel van een site gehaald over zwangerschap en afvallen:

                    Ontzwangeren
                    De meeste vrouwen komen tijdens de zwangerschap zo'n 10 à 12 kilo aan. De baby, het vruch****************er, de placenta en de vruchtvliezen wegen samen ongeveer 5 à 6 kilo. De rest, dus eveneens 5 à 6 kilo, zul je er zelf weer af moeten werken.

                    Tijdens je zwangerschap heb je ongeveer 1 kilo extra bloed aangemaakt. Maar ook je baarmoeder en je borsten zijn zwaarder geworden en je houdt ontzettend veel vocht vast.

                    Het is daarom aan te raden om je lichaam ongeveer 6 weken de tijd te geven om te ontzwangeren. Eet hierbij gezond en probeer zo min mogelijk te snoepen. Ga ook langzaam aan weer wat bewegen. Je zult merken dat je weer wat fitter wordt en dat je al een aantal kilo's vanzelf kwijt raakt.
                    Afvallen tijdens de borstvoedingsperiode
                    Tijdens de borstvoedingsperiode is extra energie nodig voor de productie van melk. Voor een deel wordt deze energie gehaald uit het extra aangelegde vet uit de zwangerschap. Het blijkt echter, dat veel vrouwen een heel efficiënte manier hebben om nu met hun energie om te gaan. Erg veel meer eten dan normaal hoeft dan ook niet.

                    Om af te vallen moet altijd minder energie genuttigd worden dan er nodig is. In het geval van borstvoeding wordt een limiet aangehouden van 1 pond per week. Door zo – geleidelijk – af te vallen, komt de melkproductie niet in gevaar. Te snel vermageren zou de melkproductie kunnen doen verminderen. De kwaliteit van de melk blijft echter altijd gehandhaafd.
                    om zo snel mogelijk na de bevalling weer in shape te komen, kun je het beste niet te lang wachten met bewegen. Veel vrouwen wachten er wel te lang mee, waardoor ze na de zwangerschap alleen maar aankomen.

                    Om dit te voorkomen kun je het beste direct na de bevalling beginnen met bewegen. Doe dit heel rustig en bouw het langzaam op, want je lichaam is nog erg zwak. Begin bijvoorbeeld met een kleine wandeling met de kinderwagen. Maak het rondje steeds een stukje groter en begin daarna met joggen, of met wat lichte oefeningen in de sportschool. Vraag aan de fitness-instructeur een aangepast beweegschema.

                    Het is erg belangrijk dat je niet te snel gaat. Doe je dat wel, dan raak je uitgeput waardoor je veel kans hebt op blessures. Doe dus alles op je eigen tempo en luister goed naar je lichaam.
                    Nog een stuk over beginnen met sporten na zwangerschap:
                    Ouders Online: Vraagbaak borstvoeding - archief


                    Met het oog op bovenstaande, zou ik eerst een 6 weken na de bevalling op onderhoud eten met een gezonde voeding (1800 kcal). Ook proberen om alvast te zorgen voor wat beweging. paar maal per dag een stukje wandelen.

                    Na die 6 weken kan er begonnen worden met het opbouwen van trainingen. Neem hier een 2 maanden de tijd voor om intensiteit van trainingen met de tijd te verhogen. eerste paar weken vooral focus op techniek. luister naar je lichaam.

                    afhankelijk hoe goed/snel het afvallen ging in de eerste 6 weken, kan/moet de voeding verhoogd worden in de weken erna. Zolang er borstvoeding gegeven wordt, mag het afvallen niet te snel gaan.
                    ---------------------

                    greetz
                    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

                    Comment


                    • #11
                      Interessant topic, ga je uiteindelijk ook loggen hoe het haat vergaat?

                      Gefeliciteerd overigens.. Mijn vriendin is overigens ook 8 maanden zwanger.. wanneer is de jouwe uitgerekend? 3 oktober hier.

                      Comment


                      • #12
                        tot nog toe alleen maar vreselijke inforrmatie heeft verkegen bij de diëtiste die ze voor haar zwangerschap had geconsulteerd.
                        Heb een keer een informatief gesprek gehad met een dietiste (4e jaar studente) over aankomen in de zwangerschap. Het blijkt dat een 8 kilo aankomen onvermijdelijk is. De baby, het vruch****************er, de placenta, de vruchtvliezen, extra bloedvolume + borsten = +-8 kilo extra (gemiddeld).

                        Mits je zeer goede begeleiding krijgt (of ervaring kennis hebt) op gebied van voeding tijdens de zwangerschap, zou je gewoon +-10 kilo aankomen tijdens de zwangerschap. Meer is nergens voor nodig, en komt puur door een slecht eetgedrag tijdens de zwangerschap. Al heb ik begrepen dat de drang naar zoet, of hartig (en kcal rijke) voeding soms sterk kan zijn (al is dit geen reden om eraan toe te geven).

                        Mits je dus TIJDENS je zwangerschap goed in de gaten houd, dat gewichtstoename binnen grenzen blijft, ben je na de zwangerschap veel sneller in shape. Vaak zelfs al na 3 maanden.
                        Last edited by dynobet; 04-08-2012, 11:18.
                        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by dynobet View Post
                          Heb een keer een informatief gesprek gehad met een dietiste (4e jaar studente) over aankomen in de zwangerschap. Het blijkt dat een 8 kilo aankomen onvermijdelijk is. De baby, het vruch****************er, de placenta, de vruchtvliezen, extra bloedvolume + borsten = +-8 kilo extra (gemiddeld).

                          Mits je zeer goede begeleiding krijgt (of ervaring kennis hebt) op gebied van voeding tijdens de zwangerschap, zou je gewoon +-10 kilo aankomen tijdens de zwangerschap. Meer is nergens voor nodig, en komt puur door een slecht eetgedrag tijdens de zwangerschap. Al heb ik begrepen dat de drang naar zoet, of hartig (en kcal rijke) voeding soms sterk kan zijn (al is dit geen reden om eraan toe te geven).

                          Mits je dus TIJDENS je zwangerschap goed in de gaten houd, dat gewichtstoename binnen grenzen blijft, ben je na de zwangerschap veel sneller in shape. Vaak zelfs al na 3 maanden.
                          Ik moet bekennen dat in het geval van mijn vriendin het aankomen al een tijdje voordien aan de gang was... ze heeft zich tijdens deze zwangerschap laten gaan als een soort laatste maaltijd voor het echte werk

                          Originally posted by Fossah View Post
                          Interessant topic, ga je uiteindelijk ook loggen hoe het haat vergaat?

                          Gefeliciteerd overigens.. Mijn vriendin is overigens ook 8 maanden zwanger.. wanneer is de jouwe uitgerekend? 3 oktober hier.
                          Dank je wel, jullie ook gefeliciteerd. Wordt het de eerste? Mijn vriendin is uitgerekend voor 6 september. Onze zoon is destijds EXACT op de uitgerekende datum gekomen, dus wie weet is dit deze keer opnieuw het geval (kans is uiteraard klein). Bij de 2de hebben we gekozen het geslacht niet te willen weten, dus dat maakt het nou wel even extra spannend
                          was ik maar een vrouw, dan was ik tevreden geweest met mijn huidig gewicht

                          Comment


                          • #14
                            Even tussendoor: er wordt op het forum wel vaker gesuggereerd dat vele personal trainers weinig goede kennis der zake hebben. Kan het zijn dat dit even slecht is wat betreft dietisten? Ik herinner me dat de informatie dat me vriendin had meegekregen op vele punten niet te vertrouwen was. En dan zeker niet als ik me zelf wat ben gaan verdiepen wat betreft voeding.
                            was ik maar een vrouw, dan was ik tevreden geweest met mijn huidig gewicht

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Dimix View Post
                              Even tussendoor: er wordt op het forum wel vaker gesuggereerd dat vele personal trainers weinig goede kennis der zake hebben. Kan het zijn dat dit even slecht is wat betreft dietisten? Ik herinner me dat de informatie dat me vriendin had meegekregen op vele punten niet te vertrouwen was. En dan zeker niet als ik me zelf wat ben gaan verdiepen wat betreft voeding.
                              Kort gezegd: er zijn van slecht tot heel erg goede personal trainers. Er zijn van slecht tot heel erg goede dietisten.

                              Als jij zelf een goede basis kennis hebt, kun je eenvoudiger het verschil maken tussen een goede en slechte maken. Heb je die basis kennis niet, kunnen ze je alles wijs maken zonder dat je weet of het klopt of niet.
                              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

                              Comment

                              Sidebar top desktop

                              Collapse

                              Actieve discussies

                              Collapse

                              porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn
                              erotik film izle Rus escort gaziantep rus escort
                              Antalya Escort
                              sikis
                              gaziantep escort
                              gaziantep escort
                              İstanbul Escort
                              istanbul escort bayan
                              sisli escort beylikduzu escort bayan
                              antalya escort atakoy escort
                              umraniye escort bayan
                              Very sweethearts get banged by pretty pals Баба посидела анусом на крепком стояке fotos de vaginas sexis
                              Working...
                              X