Drastisch afvallen na zwangerschap

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Succes straks! Met de bevalling en alles eromheen

Even OT: ik snap niet dat sommige vrouwen zich laten gaan tijdens de zwangerschap. Veel snelle suikers en overgewicht zijn niet de beste omstandigheden voor het ongeboren kind en moeder.
    Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Toph View Post

Even OT: ik snap niet dat sommige vrouwen zich laten gaan tijdens de zwangerschap. Veel snelle suikers en overgewicht zijn niet de beste omstandigheden voor het ongeboren kind en moeder.
      Van mij ook succes aan jullie beiden!
      Zelf ook 2 kinderen, dus weet wat je mee gaat maken...... Kan enkel zeggen: succes!

Maar Toph: zeg jij even tegen een zwangere vrouw die stijf staat van de hormonen dat ze niet zoveel suiker moet eten....
      "Strength does not come from winning. Your struggles develop your strengths. When you go through hardships and decide not to surrender, that is strength.” - Arnold Schwarzenegger

Comment

Originally posted by Toph View Post

Dank je wel man ... het wordt echt aftellen nu

Verder denk ik niet dat overgewicht zo'n invloed zal hebben op de foetus toch? Althans niet in het geval van mijn vriendin, zij was namelijk voor de zwangerschap al zwaarlijvig. De vele suikers kan je wel gelijk in hebben, hoewel ik hoop dat het een en ander wordt gefilterd door de moederkoek en de navelstreng.
        Het bewijs is er, mijn eerst zoon was voldragen en woog amper 2.8kg
        was ik maar een vrouw, dan was ik tevreden geweest met mijn huidig gewicht

Comment

Originally posted by Deeveehaa View Post
          Van mij ook succes aan jullie beiden!
          Zelf ook 2 kinderen, dus weet wat je mee gaat maken...... Kan enkel zeggen: succes!

Maar Toph: zeg jij even tegen een zwangere vrouw die stijf staat van de hormonen dat ze niet zoveel suiker moet eten....

+1 hier hoor... ik denk er niet aan mijn in de weg te staan van mijn vriendin en suiker. Dat is simpelweg onveilig
          was ik maar een vrouw, dan was ik tevreden geweest met mijn huidig gewicht

Comment

haha ik herken het nog, 12 uur savonds, schat wil jij een mc shake halen, ikke: echt nu nog, spoor je wel??zei: EN NU ALS DE SODEMIETER DIE MILKSHAKE HALEN VOORDAT IK JOU DE DEUR UIT TRAP EN DAT KIND UIT ME BUIK VERWIJDER.....ikkek tot zo, welke smak(en) wil je

Comment

Originally posted by Dimix View Post

+1 hier hoor... ik denk er niet aan mijn in de weg te staan van mijn vriendin en suiker. Dat is simpelweg onveilig
              Inspelen op gevoel kan hier wel goed werken. Een zwangere vrouw wil doorgaans het beste voor haar kind. En ze zou niets willen doen wat het kind zou kunnen schaden. daarom roken veel vrouwen niet en drinken ze geen alcohol.

Je leest onderstaande dan "toevallig" en doet alsof je heel verbaasd bent en dat je dat absoluut niet wist. maar dat je wel vind dat het erg belangrijk is om hier rekening mee te houden. En vraagt haar hoe zij hierover denkt.

Everyone knows that sugar is not good for them but most people do not know the real toll that sugar can take on their health. The health effects of sugar are unfortunately compounded during pregnancy for a number of reasons. Excessive or even moderate sugar intake during pregnancy can have a very direct and negative impact on the health of you and your baby.
              Why women eat sugar during pregnancy
              The biggest problem with sugar intake during pregnancy is that it is socially acceptable, unlike drugs, alcohol or smoking. Many if not most women will quit drugs, alcohol, cigarettes and caffeine as soon as they find out they are pregnant due to social pressures and concern for their baby’s wellbeing. It is not only socially acceptable for pregnant women to eat sugar, but they are often encouraged by family members to eat more sugary treats and give in to their cravings.

Women also believe they are finally entitled to eat whatever they please as a benefit of being pregnant. While they may deny themselves Krispy Kremes and Haagen Daaz normally, during pregnancy anything goes because nobody will say anything and they plan on gaining weight anyway.

In addition to the lack of social restraint, pregnant women also experience powerful cravings for a variety of foods, and sugary treats are often on the list. The reason for these cravings is not a physiological need for sugar however, but a need for regular meals and snacks throughout the day. You have a much greater blood supply and extra hormones in your body during pregnancy and that means that you feel dips in your blood sugar more so than when you are not pregnant.

Skipping meals is a no-no for non-pregnant people because they will reach for the first candy bar or soda they can get their hands on a few hours later. This is even more true during pregnancy. It may feel like an overpowering craving but it is simply your body crying out for fuel. Regular, small meals are the answer, not a piece of chocolate cake.

Why Sugar is Worse During Pregnancy
              Eating foods with refined sugar is bad for everyone. Even in healthy people, sugar causes weight gain, tooth decay, gum disease, rapid fluctuations in blood sugar that tax the body, reduced immunity, displaced minerals, elevated risk for cardiovascular disease and premature aging.

The sugar story gets worse for pregnant women. During pregnancy, sugar is rapidly absorbed into your blood and in order to regulate this sugar, your body requires larger amounts of insulin which is released by your pancreas. If you are eating excessive or even moderate amounts of sugar, your pancreas is going to have a difficult time keeping up. If your pancreas falls short of its job, then your blood sugar levels stay elevated. This is a problem even if you not develop full blown gestational diabetes (which is insulin intolerance).

Excessive sugar intake and elevated blood sugar levels will also cause you to gain excessive weight while pregnant. While you should gain a moderate amount of weight during pregnancy, it should be due to the weight of your fetus, increased blood volume and uterine contents, breast size and other pregnancy related weight, not just growing a fatter butt. When you are simply taking in more calories than you need.
              you will also run the additional risk of pregnancy related dental problems if you engage in excessive sugar consumption. Oral health during pregnancy is extremely important because toxins from periodontal disease have been proven to cross the placental barrier and reach your fetus, potentially causing both premature birth and birth defects. In fact, women with periodontal disease are seven times more likely to have a premature delivery than those with healthy gums.
              Maar misschien wel veeeeeel belangrijker:
              In addition, women and society in general like to use the term “eating for two” which is actually nonsense. During your first trimester you do not require any extra calories and your body only needs an extra 300 calories during the second and third trimester, which should consist of high quality protein, vitamins and minerals because your body is literally building another human being. If you are not eating the proper nutrients to build a little human being’s bones, blood, fingernails and hair, then the necessary nutrients will be sucked out of your nutritional stores, putting you at risk.
              ----------------------------------

wedden dat ze opeens een heel stuk minder en minder vaak teveel eet/teveel suikers neemt.
              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Lol wedden van niet, wedden dat jij dan op de bank slaapt, wedden dat je toch weer met je lulletjesporum eten gaat halen.
                Dyno soms denk ik weleens dat je een soort wonderkind ben mbt al je kennis, maar geloof me zwangere vrouwen is een heel ander nivo, vergelijk het maar met quantummechanica ofzo, je snapt het wel maar begrijpt het niet

Comment

Originally posted by quibus View Post
                  Lol wedden van niet, wedden dat jij dan op de bank slaapt, wedden dat je toch weer met je lulletjesporum eten gaat halen.
                  Dyno soms denk ik weleens dat je een soort wonderkind ben mbt al je kennis, maar geloof me zwangere vrouwen is een heel ander nivo, vergelijk het maar met quantummechanica ofzo, je snapt het wel maar begrijpt het niet
                  + 10

1. Er zit geen logica in vrouwen, zwanger of bevallen
                  2. luister naar hun behoeften en verwachtingen en span je maximaal in om dit in te vullen
                  3. Kind gaat altijd voor de papa dus aandacht voor de zwoegende papa met gebroken nachten, 2 dagen verlof en baan is nog steeds nihil
                  4. kom niet aan met wetenschappelijke studies of met een expert (), nemen ze toch niet aan.
                  5. Volg regel 1 t/m 4 en gij zult op een bepaald niveau gelukkig zijn....

Comment

Amen!

"Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

+100

Ik zie me al aankomen... "zeg, schat, wil je deze wetenschappeljke onderbouwing waarom suiker slecht voor je is even lezen?"
                      Waarschijnlijk krijg je dan direct een reactie terug als "O, dus je komt nu met wetenschappelijke stukjes aan, meneer de professor! Je durft me niet eens recht in mijn gezicht te vertellen dat je me dik vindt?! Dit is toevallig wel jouw kind hoor lul, waarvoor ik door een hel ga! En jij gaat me 'wetenschappelijke stukjes' voorleggen omdat ik een snoepje eet!!! "

Dyno: jij hebt zojuist een enkeltje bank geregeld voor jezelf....
                      "Strength does not come from winning. Your struggles develop your strengths. When you go through hardships and decide not to surrender, that is strength.” - Arnold Schwarzenegger

Comment

enkeltje langdurige bank....vergat de ongeschreven regel: vrouwen vergeten nooit hoe boos ze ooit zijn geweest en worden daardoor altijd weer boos...

Comment

Dyno is niet op de hoogte van de 5 credit-regel...
                          Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                            Heb een keer een informatief gesprek gehad met een dietiste (4e jaar studente) over aankomen in de zwangerschap. Het blijkt dat een 8 kilo aankomen onvermijdelijk is. De baby, het vruch****************er, de placenta, de vruchtvliezen, extra bloedvolume + borsten = +-8 kilo extra (gemiddeld).

Mits je zeer goede begeleiding krijgt (of ervaring kennis hebt) op gebied van voeding tijdens de zwangerschap, zou je gewoon +-10 kilo aankomen tijdens de zwangerschap. Meer is nergens voor nodig, en komt puur door een slecht eetgedrag tijdens de zwangerschap. Al heb ik begrepen dat de drang naar zoet, of hartig (en kcal rijke) voeding soms sterk kan zijn (al is dit geen reden om eraan toe te geven).

Mits je dus TIJDENS je zwangerschap goed in de gaten houd, dat gewichtstoename binnen grenzen blijft, ben je na de zwangerschap veel sneller in shape. Vaak zelfs al na 3 maanden.
                            Dit klopt wel, dat weet ik uit ervaring.

Toen mijn ex zwanger was heb ik er gewoon voor gezorgd dat zij goed at. Veel vis, gekookt ei, groentes, fruit, etc. Nauwelijks zoete troep. Na de zwangerschap kon zij geen zalm meer zien of luchten, dat dan weer wel.

Het extra gewicht was bij haar dan ook bijna alleen het "onvermijdelijke" en na de zwangerschap moest er nauwelijks iets van af.
                            I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                            - Dave Tate

Comment

Hoe oud was zij toen inferno?was het kindje van jou?

Scheelt ook veel of vrouwen jong of oud kinderen krijgen, toen ik 18 was waren er in mijn omgeving ook meiden zwanger, die kwamen veel sneller op oude gewicht dan de wat oudere dames.

Comment

haha misschien wel. Ik en mijn vriendin zitten doorgaans gewoon op één lijn en alles wordt gewoon besproken.

ze is overigens net 16 kilo afgevallen met mijn hulp, en zei ze laatst nog dat ze nooit meer zo veel in vet wou aankomen. en dat als ze zwanger wordt absoluut op haar voedng wil letten.

De vraag is maar net of ze als ze zwanger is er ook zo over denkt en nog rationeel kan denken.
                                More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X