Drastisch afvallen na zwangerschap

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by dynobet View Post
    haha misschien wel. Ik en mijn vriendin zitten doorgaans gewoon op één lijn en alles wordt gewoon besproken.

ze is overigens net 16 kilo afgevallen met mijn hulp, en zei ze laatst nog dat ze nooit meer zo veel in vet wou aankomen. en dat als ze zwanger wordt absoluut op haar voedng wil letten.

De vraag is maar net of ze als ze zwanger is er ook zo over denkt en nog rationeel kan denken.
    Idd Dyno. Dat laatste is 100 keer realistischer dan je eerdere post .

En ach, eerlijk gezegd, wat boeit het.... Onze vrouwen hebben al de verdomd zware taak om onze kinderen ter wereld te brengen. Om ze nou ook nog van dat ene lolletje wat ze nog hebben af te houden.... Laat ze ff lekker. Als die kinderen er eenmaal zijn, zit je zelf ook niet 4 dagen in de week meer in de sportschool. Zie je er zelf ook niet meer uit. En who cares? Je hebt een vrouw, een gezin, een leven.... Allemaal veel belangrijker dan een mooi lichaam. Houden van gaat gelukkig verder dan het lichaam.
    "Strength does not come from winning. Your struggles develop your strengths. When you go through hardships and decide not to surrender, that is strength.” - Arnold Schwarzenegger

Comment

Originally posted by quibus View Post
      Hoe oud was zij toen inferno?was het kindje van jou?
      Zij was boven de 30 toen zij zwanger werd. En ja, ik ben de vader. Zowel biologisch als officieel.

Scheelt ook veel of vrouwen jong of oud kinderen krijgen, toen ik 18 was waren er in mijn omgeving ook meiden zwanger, die kwamen veel sneller op oude gewicht dan de wat oudere dames.
      Nu moet ik er wel bij vermelden dat het genetisch aspect ook een rol speelt. Zij is van nature slank en atletisch en hoeft niet zoveel moeite te doen om op gewicht te blijven.
      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
      - Dave Tate

Comment

hohoho ik heb 2 kids, sport weleenswaar thuis maar toch 4x per week, dan fiets ik ook nog dik 1500 km per maand.
        je moet er wat mij betreft goed en gezond uit willen blijven zien voor elkaar en voor de kids, je sexleven is niet echt boeiend als je naast een erica terpstra ligt lijkt me.
        Maar ik denk dat vele vrouwen later enorm spijt hebben, dus als je haar weet te overtuigen dyno good luck, lukt het niet jammer dan, wil ze 10 milkshakes per dag, denk dan aan mij hahahaha

Comment

Originally posted by Deeveehaa View Post
          Idd Dyno. Dat laatste is 100 keer realistischer dan je eerdere post .

En ach, eerlijk gezegd, wat boeit het.... Onze vrouwen hebben al de verdomd zware taak om onze kinderen ter wereld te brengen. Om ze nou ook nog van dat ene lolletje wat ze nog hebben af te houden.... Laat ze ff lekker. Als die kinderen er eenmaal zijn, zit je zelf ook niet 4 dagen in de week meer in de sportschool. Zie je er zelf ook niet meer uit. En who cares? Je hebt een vrouw, een gezin, een leven.... Allemaal veel belangrijker dan een mooi lichaam. Houden van gaat gelukkig verder dan het lichaam.
          Het gaat niet om de looks, het gaat om gezondheid. Ik weet 100% zeker dat mijn vriendin niet allerlei zooi in haar mond gaat proppen als ze zwanger is, omdat ze de risico's weet. Voor ons is dat net zo normaal dan niet roken en drinken tijdens de zwangerschap. En nee, nog geen kinderen, maar ga het aub niet gooien op "je gaat het nog wel meemaken", want dat is een non-argument.

Increasing maternal BMI was associated with adverse pregnancy outcomes: higher cesarean section rates, pre-eclamptic toxemia, pregnancy induced hypertension, increased birth weight and congenital malformation.

The newborns also were more likely to have low blood sugar levels and high insulin levels if their mothers’ blood sugar levels were higher. The problems can lead to obesity, diabetes and high blood pressure later in life.

Het enige lolletje wat ze nog hebben? Kom op man, je doet alsof het een ernstige ziekte is. Ik ken heel veel vrouwen om me heen die zwanger zijn geweest of nu zijn, en niemand beschrijft het zoals jij het beschrijft. Stuk voor stuk leven die vrouwen gezond tijdens de zwangerschap en volgens mij veranderden ze niet in enge wezens die alleen nog maar gecontroleerd werden door hun hormonen.
          Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Toph View Post
            Het gaat niet om de looks, het gaat om gezondheid. Ik weet 100% zeker dat mijn vriendin niet allerlei zooi in haar mond gaat proppen als ze zwanger is, omdat ze de risico's weet. Voor ons is dat net zo normaal dan niet roken en drinken tijdens de zwangerschap. En nee, nog geen kinderen, maar ga het aub niet gooien op "je gaat het nog wel meemaken", want dat is een non-argument.

Increasing maternal BMI was associated with adverse pregnancy outcomes: higher cesarean section rates, pre-eclamptic toxemia, pregnancy induced hypertension, increased birth weight and congenital malformation.

The newborns also were more likely to have low blood sugar levels and high insulin levels if their mothers’ blood sugar levels were higher. The problems can lead to obesity, diabetes and high blood pressure later in life.

Het enige lolletje wat ze nog hebben? Kom op man, je doet alsof het een ernstige ziekte is. Ik ken heel veel vrouwen om me heen die zwanger zijn geweest of nu zijn, en niemand beschrijft het zoals jij het beschrijft. Stuk voor stuk leven die vrouwen gezond tijdens de zwangerschap en volgens mij veranderden ze niet in enge wezens die alleen nog maar gecontroleerd werden door hun hormonen.
            Ik voel mijn hart kloppen.... En zou bijna zeggen FU. Maar zal het niet doen......

Persoonliijke details zal ik achterwege laten, maar denk nou ajb niet dat je 100% aan alle richtlijnen houden je zal behoeden voor enige pech. En kom zeker niet aan met die engelstalige teksten die totaal geen verband houden met de realiteit. Dan laat je me echt zeggen, dat je nog eens een reactie mag geven als het bij jou zover is.

Korte relativering nu ik weer enigszins tot bedaren ben gekomen. Klopt. Mijn vrouw werd ook niet echt een hormonaal monster. Daar gaat het niet om. Genieten van het leven. Daar gaat het om.
            "Strength does not come from winning. Your struggles develop your strengths. When you go through hardships and decide not to surrender, that is strength.” - Arnold Schwarzenegger

Comment

Ik voel mijn hart kloppen.... En zou bijna zeggen FU. Maar zal het niet doen......

Kalm aan, was niet persoonlijk gericht. Zie niet in waar zou blijken dat het persoonlijk is, maar ja.

Persoonliijke details zal ik achterwege laten, maar denk nou ajb niet dat je 100% aan alle richtlijnen houden je zal behoeden voor enige pech.

Natuurlijk is de kans niet 100% dat je je behoedt voor pech, maar je verlaagt de kans dat er iets fout gaat. Vergelijk het met roken: niet iedereen krijgt longkanker, maar de kans is een stuk hoger.

En kom zeker niet aan met die engelstalige teksten die totaal geen verband houden met de realiteit. Dan laat je me echt zeggen, dat je nog eens een reactie mag geven als het bij jou zover is.

Die engelse teksten zijn gewoon quotes uit onderzoeken die ik voor je opgesnord heb op pubmed. Feit is dat zulke zaken zijn onderzocht, bewezen en dat er interventies zijn geïmplementeerd om mensen te behouden van slechte invloeden.

Korte relativering nu ik weer enigszins tot bedaren ben gekomen. Klopt. Mijn vrouw werd ook niet echt een hormonaal monster. Daar gaat het niet om. Genieten van het leven. Daar gaat het om.
              Gelukkig dat je tot bedaren bent gekomen, anders zou jouw evenwicht snel verstoord zijn. Iedereen moet genieten van het leven, zeker, maar men doet er goed aan verstandig te zijn. Je mag best een keer lekker Ben & Jerry's eten, maar doe het niet elke dag.
              Train hard or go hormone

Comment

Genieten van het leven. Daar gaat het om.
                Dus als je let op de gezondheid van je vrouw (waar je nog zo lang mogelijk van wilt hebben) en die van jouw kind/baby (welke in directe relatie staat met de gezondheid van je vrouw), geniet je niet van het leven?

Genieten van het leven kun je op veel verschillende manieren. Samen met een levenspartner genieten van verschillende culturen/ervaringen, liefde/sex, voor elkaar zorgen, zorgen voor je naasten, kunst, leuke gesprekken voeren, kinderen zien opgroeien, sporten, studeren, lesgeven, muziek, etc etc. iedereen heeft zijn eigen invulling van genieten van het leven.

Als alles wat lekker is in je mond stoppen en moddervet worden "genieten" is, dan hoeft het van mij niet. Vooral niet als vrouw tijdens de zwangerschap, omdat de gezondheid van jezelf EN je kind op het spel kan komen te staan.

ijsje, patatje, snoepje kan allemaal op zijn tijd. maar op het moment dat het gewoon teveel/vaak is, en de gezondheid op het spel komt te staan, valt dit bij mij gewoon niet meer onder genieten, maar onder mishandeling.
                More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Als ervaringsdeskundige kan ik zeggen: zwangere vrouwen zijn soms een pain in the ass met al die wisselende hormoonlevels. Dat wil niet zeggen dat je ze dan hun zin moet geven als dat schadelijk is voor de zwangere vrouw en haar ongeboren baby. Dat is wel jouw kind dat in haar buik zit! Daar mag je wel goed voor zorgen.

Ik zie het vaak genoeg, vrouwen die zich klem eten omdat ze denken een goed excuus te hebben. Ze weten alleen niet dat ze helemaal geen goed excuus hebben en ze zouden allemaal moeten weten van de gevaren. Als ze dan nog bewust verkeerde keuzes maken, zou ik daar als partner mooi niet aan meewerken. Rijd zelf maar naar de Mac.

Als je voor de zwangerschap niet gewend bent aan sporten, wordt het alleen maar moeilijker om er daarna nog mee te starten omdat je meer werk hebt gekregen en minder tijd om alles te doen. Het 'ik ga sporten als mijn kind geboren is' wordt moeiteloos vervangen door 'ik ga sporten als ik stop met borstvoeding' en '...als mijn kind op de basisschool zit' enzovoorts.

Ik denk wel dat veel vrouwen de oorzaak van hun overgewicht op de zwangerschap gooien terwijl er heel andere factoren meespelen.

Comment

haha je ziet duidelijk wie hier kinderen heeft en wie niet
                    zwangere vrouwen zijn echt van een andere orde geloof me ;-)
                    je kunt nog zulke goede voornemens hebben maar als de hormonen op gaan spelen................
                    dan gelden er andere regels :-)
                    ze hebben soms trek in de vreemste dingen

Comment

Originally posted by Danny the many View Post
                      haha je ziet duidelijk wie hier kinderen heeft en wie niet
                      zwangere vrouwen zijn echt van een andere orde geloof me ;-)
                      je kunt nog zulke goede voornemens hebben maar als de hormonen op gaan spelen................
                      dan gelden er andere regels :-)
                      ze hebben soms trek in de vreemste dingen
                      Pallas is een vrouw die kinderen heeft. En wellicht heb je mijn posts hierboven over het hoofd gezien?
                      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                      - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                        Pallas is een vrouw die kinderen heeft. En wellicht heb je mijn posts hierboven over het hoofd gezien?
                        oke dan weet je waarover ik het heb

Comment

oke dan weet je waarover ik het heb
                          Jazeker, dat weet ik wel. Mijn ex kreeg bijvoorbeeld trek in rolmops terwijl zij dat nooit eet. Maar het is ook weer niet zo dat een zwangere vrouw in een totaal ander wezen verandert en dat je haar maar moet laten eten wat zij wilt. Ongeacht of het nou goed is voor haar gezondheid en dat van het kind of niet.
                          - Dave Tate

Comment

Ik stop verder met deze discussie maar toen mijn vrouw geen eten kreeg van mij ging ze gewoon zelf op jacht.

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                              Jazeker, dat weet ik wel. Mijn ex kreeg bijvoorbeeld trek in rolmops terwijl zij dat nooit eet. Maar het is ook weer niet zo dat een zwangere vrouw in een totaal ander wezen verandert en dat je haar maar moet laten eten wat zij wilt. Ongeacht of het nou goed is voor haar gezondheid en dat van het kind of niet.

ik hoef mijn vrouw niet te vertellen wat ze wel wel en niet moet eten daar is ze oud en wijs genoeg voor
                              maar dat ze ineens in de raarste dingen trek heeft is wel waar
                              een vriendin van haar had een onweerstaanbare drang naar boomschors
                              hoe vreemd is dat :-)

Comment

ik hoef mijn vrouw niet te vertellen wat ze wel wel en niet moet eten daar is ze oud en wijs genoeg voor
                                maar dat ze ineens in de raarste dingen trek heeft is wel waar
                                een vriendin van haar had een onweerstaanbare drang naar boomschors
                                hoe vreemd is dat :-)
                                Psychiatrisch....
                                Train hard or go hormone

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X