Vetpercentage verlagen spieren kweken en uithoudingsvermogen verbeteren.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vetpercentage verlagen spieren kweken en uithoudingsvermogen verbeteren.

Hallo allemaal,

Ik zit nu al een tijdje oa. hier mee te lezen, omdat ik wat dingen moet gaan aanpakken in mijn leven qua voeding en sport en hoop dat ik hier wat wijzer kan worden. Ben weliswaar niet bezig met bodybuilding en doe wel tussendoor fitness, maar voornamelijk ben ik bezig met voetbal (2 a 3 x per week) en Squash (2x per maand). Tussendoor nog wel eens naar Fit4Free, heb een abbo.

Ben 26 jaar, ongeveer 180 lang en weeg 77 á 78 kg. Heb totaal al meer dan 10 jaar gevoetbald, alleen door diverse blessures elke keer moeten stoppen.

Nu ben ik heel bij een nieuwe ambitieuze club begonnen, waar erg intensief wordt getraind. Na mijn laatste blessure (beenbreuk) 3 jaar terug, is mijn conditie niet meer 100 % geweest, al hoop ik dit wel zsm weer te realiseren.

Bij een bmi meting kwam laatst een BMI van 23,6 en een vertpercentage van 22,9 uit. Hier ben ik niet erg tevreden over. Voor een normaal mens geen hoge waarden, maar als je wilt sporten vind ik dit wel hoog gemiddeld.

Mijn conditie verbetert de laatste weken steeds meer, mede door het vele trainen en het squash.

Nu wil ik dus zowel mijn vetpercentage verlagen, voornamelijk been spieren terugtrainen en mijn conditie verbeteren. Ik heb ook een gezellig (klein) buikje, wat ook wel gereduceerd mag worden.

De afgelopen weken heb ik besloten om wat inkopen te doen bij de tuinen:
    L-Carnitine 500mg - L-Carnitine - Energie | De Tuinen
    Chromium Picolinaat 200 mcg | De Tuinen
    Green Tea Fatburner | De Tuinen
    Spirulina Soya Protein Powder Aardbei | De Tuinen

Ik kwam op deze producten via: Vitamines en supplementen van Vitamins Direct.

De Carnitine en chromium slik ik bij het ontbijt. Voornamelijk om sneller het vet te verbranden. De green tea fat burner vervangt mijn kop koffie 's ochtends bij het ontbijt en drink ik ook tussendoor nog.

De proteine shake doe ik op dagen dat ik sport bij thuiskomst en op andere dagen bij het ontbijt erbij.

Uiteraard zijn dat niet de enige maatregelen:
    - Ik ben gestopt met het drinken van bier. Dronk ongeveer dagelijks wel een biertje.
    - Let meer op mijn broodbeleg. 's Ochtends pindakaas en overdag kipfilet of filet americain.
    - Verder natuurlijk alle chips de deur uit en ik drink geen fris meer. Fris dronk ik al niet heel veel, wel ijsthee. Daar ben ik nu ook mee gestopt. Behalve dan die Green Tea fat burner.
    - Ik ben ook gestopt met koffie (dronk senseo dark roast met 2 zoetjes en op mijn werk cappucino).

Nu ben ik benieuwd of ik hier dingen al gruwelijk verkeerD doe? Het is niet de bedoeling om echt voorgeplande diëten te gaan volgen, ik wil voornamelijk wat sneller het vetpercentage verlagen en meer energie hebben om langer vol door te trainen.

Door de carnitine, chromium en carnitine merk ik wel dat mijn honger/trek al een stuk minder is. Normaal heb ik rond 11:00, 15:00 en 22:00 nog wel behoefte om te snacken, maar die is nu weg.

Ter voorbeeld mijn (verwachte) consumptie van vandaag:

Ontbijt:
    2 bruine boterhammen (Zaanze Snijder) met pindakaas (geen boter)
    1 glas green tea fat burner
    1 kop groene thee (Lipton)

Tussendoor:
    1 bekertje groene thee (Pickwick)
    1/2 L water, flesje bijvullen.

10:45
    1 bruin bolletje met kipfilet met tuinkruiden
    1 bekertje groene thee (Pickwick)

12:00
    1 bruin bolletje met kipfilet met tuinkruiden
    1 bruin bolletje met filet americain
    1 bekertje tuinkruiden bouillion

15:00
    1 Mandarijn

Tussendoor:
    Nog wel wat keer 1/2 L water bijvullen. Incidenteel met wat siroop
    Wat bekertjes groene hee

18:15
    Eierpasta met champions, magere spekjes en spinazie

22:00
    Protein shake, AA High Energy en evt bakje 0% vet activia yoghurt.

Ter aanvulling:

Mijn sportschema:

3 x weeks voetballen training: ca. 1,5 uur per keer. Tussendoor drinkpauze (water). Tussendoor veel duurloop en ook wordt er aan stabilisatie gedaan.

1 x in de week wedstrijd.

1 x in de 2 weken squash ik nog 2 x 45 min, met 15 min rust ertussen.
    Daar drink ik dan meestal AA High Energy (soms in combi met water)

Comment

waardeloze voeding en een AA drink voor je gaat slapen?....... Loop je een marathon in je dromen ofzo?
      Je zegt al een tijdje mee te lezen...ik vraag me af wat je dan leest.....
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
        waardeloze voeding en een AA drink voor je gaat slapen?....... Loop je een marathon in je dromen ofzo?
        Je zegt al een tijdje mee te lezen...ik vraag me af wat je dan leest.....
        Niet alleen hier, diverse forums. Dit is dan voornamelijk op zoekresultaten.

Die AA drink doe ik na de training ter aanvulling van de verbruikte energie.

Wat is er dan allemaal zo waardeloos aan de voeding, alles?

Comment

Je weekschema lijkt veel op het mijne (voetbal en squash/zwemmen/hardlopen) Daarnaast train ik 3 x per week in de gym. Je lengte is precies die van mij.

Je voedingschema lijkt niet op dat van mij. Dat kan veel beter.

http://forum.bodynet.nl/algemeen/333...er-sticky.html
          Sticky onderwerpen - Bodynet.nl - Bodybuilding & Fitness discussieforums
          http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...xcelsheet.html

Water/thee/koffie hoeft niet in je schema. Die supplementen kun je er ook uittrappen. Gebruik een (goeie!) multivitamine en visolie.

Die AA is inderdaad killing. In principe drink je gewoon vet in the end of the day. Mss beetje over de top maar zo werkt het wel. Lees je ff in en maak een voedingschema met alle details (kcal, eiwit, koollh. en vetten) Is even lezen, moeite doen en stoeien met je schema maar komt goed.

Marnop is soms wat humeurig maar hij bijt niet hoor, zie het als Bagheera van Jungle Book
          Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by pescatore View Post
            Marnop is soms wat humeurig maar hij bijt niet hoor, zie het als Bagheera van Jungle Book
            Marnop is al een ouwe man he..... zit soms wat laag in z'n test en wordt dan humeurig.... of gewoon een ouwe zeikerd.
            1e Masters Superbody YBF 2011!
            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Je weekschema lijkt veel op het mijne (voetbal en squash/zwemmen/hardlopen) Daarnaast train ik 3 x per week in de gym. Je lengte is precies die van mij.

Je voedingschema lijkt niet op dat van mij. Dat kan veel beter.

http://forum.bodynet.nl/algemeen/333...er-sticky.html
              Sticky onderwerpen - Bodynet.nl - Bodybuilding & Fitness discussieforums
              http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...xcelsheet.html

Water/thee/koffie hoeft niet in je schema. Die supplementen kun je er ook uittrappen. Gebruik een (goeie!) multivitamine en visolie.

Die AA is inderdaad killing. In principe drink je gewoon vet in the end of the day. Mss beetje over de top maar zo werkt het wel. Lees je ff in en maak een voedingschema met alle details (kcal, eiwit, koollh. en vetten) Is even lezen, moeite doen en stoeien met je schema maar komt goed.

Hehe mooi identiek dan. Heb de stickies net voor een groot deel doorgelezen, maar een deel is meer op fitness en bodybuilding gebaseerd, vandaar dat ik een nieuwe opende. Wat zijn jouw doelen? Misschien wel leuk om dat ook te kunnen vergelijken.

Als ik die Extran dan weglaat, wat ik dan op jullie aanraden maar ga doen :

Kom ik met de eerste excelsheet op:
              kcal e k v
              TOTAAL 1436 137 132 43
              VERSCHIL TOTAAL-TARGET (GRAMMEN) -40 -254 -41
              TOTAALCAL 549 526 385
              VERSCHIL TOTAAL-TARGET (CALORIEËN) -160 -1015 -365
              TOTAAL%: 38% 36% 26%

Bij de tweede krijg ik:

kcal e k v
              TOTAAL 1403 129 129 45
              VERSCHIL TOTAAL-TARGET (GRAMMEN) -49 -173 -26
              TOTAALCAL 515 514 401
              VERSCHIL TOTAAL-TARGET (CALORIEËN) -1148 -194 -690 -236
              TOTAAL% 36% 36% 28%

Ik zou moeten halen:

kcal per dag
              Harris-Benedict Katch-McArdle BMR
              1853 kcal 1646 kcal
              Onderhoudsniveau 2873 kcal 2551 kcal
              Cutten 2585 kcal 2296 kcal
              Bulken 3160 kcal 2806 kcal
              Last edited by The_Iceman; 07-08-2012, 13:04.

Comment

1-1,5 liter magere melk en 2x daags 200 gram kipfilet erbij

Comment

Wat ik je uit mijn ervaring aan zou raden is een schema rond de 2400kcal met je huidige sportactiviteit.

Ik ga hier vrij goed op hoewel mijn indeling iets anders is zoals gezegd doe ik 3 x per week vrij zwaar krachttraining. Dit is vrij belangrijk als je vet kwijt wilt, nuttiger dan alle cardio op lange termijn.

Ik heb op ongeveer hetzelfde onderhoud 2300kcal op niet KT dagen en 2500kcal op KT dagen. Dit verschil zit hem vooral in een post-workout maaltijd. Welk niveau voetbal je? Ik denk, hoewel betrekkelijk, dat dit ook kan meespelen op de intensiteit. 5e of 1e klasse scheelt meestal qua intensiteit en frictie van medespelers op de training en wedstrijden.

Je moet voor jezelf even uitzoeken wat je op termijn lekker vind qua producten. De meeste mensen kiezen ervoor bij het ontbijt snelle eiwitten te nemen icm complexe carbs. In mijn geval is dit 300ml melk, 30gr whey en 50gr Brinta. Eindig je dag met langzame eiwitten. Een bak kwark van 500gr is veelgebruikt.
                  Als het in je schema past qua vetten kun je volle nemen (ga ik vanaf volgende week ook doen,schema wat aangepast), ik neem zelf magere op dit moment, eventueel met een schepje whey in de blender als je kwark smerig vind.

Probeer tussendoor zoveel mogelijk maaltijden te creeren met zowel vetten als koolh. en eiwitten.
                  Neem áls je brood neemt volkoren en probeer een avondmaal met zilvervliesrijst te nemen. Ontwijk varkensvlees.

Eiwitten:
                  (mager)vlees, eieren, kip, whey, kwark, vis( (blik)tonijn, kabeljauw, koolvis etc.)

Koolhydraten: brinta, havermout, volkorenbrood, zilvervliesrijst, banaan

Vetten: ongezouten noten, pindakaas, eieren, boter, volle kwark, olijfolie, vette vis

Ga niet te laag in vetten zitten, dit werkt averechts. Houd je aan je schema, wees eerlijk tegen jezelf. Ga 3 x per week de gym in...

Succes!

Comment

Is er een supplement die je kan aanraden? Gewoon een keer bij de Tuinen neuzen of heb jezelf een product wat je kan aanbevelen?

Originally posted by aktito View Post
                    1-1,5 liter magere melk en 2x daags 200 gram kipfilet erbij
                    Thanks voor de tip! Kan ik de magere spekjes dan beter vervangen door kipfilet?
                    Of bedoel je nog extra die kipfilet?

Comment

Originally posted by The_Iceman View Post
                      Is er een supplement die je kan aanraden? Gewoon een keer bij de Tuinen neuzen of heb jezelf een product wat je kan aanbevelen?
                      http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...-beginner.html vergelijkbaar topic

Comment

Wat ik je uit mijn ervaring aan zou raden is een schema rond de 2400kcal met je huidige sportactiviteit.

Ik ga hier vrij goed op hoewel mijn indeling iets anders is zoals gezegd doe ik 3 x per week vrij zwaar krachttraining. Dit is vrij belangrijk als je vet kwijt wilt, nuttiger dan alle cardio op lange termijn.Ga 3 x per week de gym in...
                        Zal graag willen, maar heb er niet vaak de tijd voor. Zal proberen er meer tijd voor te maken, maar ben voor woon/werk verkeer dagelijks 150 km onderweg.
                        Zal kijken of ik er 1 avond en 1 keer in het weekend bij kan plannen.

Ik heb op ongeveer hetzelfde onderhoud 2300kcal op niet KT dagen en 2500kcal op KT dagen. Dit verschil zit hem vooral in een post-workout maaltijd. Welk niveau voetbal je? Ik denk, hoewel betrekkelijk, dat dit ook kan meespelen op de intensiteit. 5e of 1e klasse scheelt meestal qua intensiteit en frictie van medespelers op de training en wedstrijden.
                        Ik speel momenteel 2e klasse, eerste elftal.

Je moet voor jezelf even uitzoeken wat je op termijn lekker vind qua producten. De meeste mensen kiezen ervoor bij het ontbijt snelle eiwitten te nemen icm complexe carbs. In mijn geval is dit 300ml melk, 30gr whey en 50gr Brinta. Eindig je dag met langzame eiwitten. Een bak kwark van 500gr is veelgebruikt.
                        Als het in je schema past qua vetten kun je volle nemen (ga ik vanaf volgende week ook doen,schema wat aangepast), ik neem zelf magere op dit moment, eventueel met een schepje whey in de blender als je kwark smerig vind.

Probeer tussendoor zoveel mogelijk maaltijden te creeren met zowel vetten als koolh. en eiwitten.
                        Neem áls je brood neemt volkoren en probeer een avondmaal met zilvervliesrijst te nemen. Ontwijk varkensvlees.

Eiwitten: (mager)vlees, eieren, kip, whey, kwark, vis (koolvis etc.)
                        Koolhydraten: volkorenbrood, zilvervliesrijst, banaan
                        Vetten: pindakaas, eieren, boter, volle kwark, olijfolie,

Ga niet te laag in vetten zitten, dit werkt averechts. Houd je aan je schema, wees eerlijk tegen jezelf.

Succes!
                        Kijk dit is erg nuttig! Hier zal ik even goed voor gaan zitten, hoe ik dit kan invullen. Ben nog niet zo bekend, met snelle en trage eiwitten en complexe carbs enzo, maar ik zal proberen me hierin te verdiepen.
                        Heb de mogelijke producten achter de categoriën over gelaten, waar ik van zal proberen meer te nuttigen. At regelmatige magere varkenslever, maar ik had al ergens gelezen dat dit niet erin past.

Brood heb ik al volkoren, of zaanse snijder of volkoren bolletjes.
                        Zal voortaan ook wat kwark erbij nemen.

Over die Whey, zoals gezegd heb ik nu die spirulina soya protein powder.
                        Is dat voorlopig ook wel acceptabel erin of is dat een foute koop geweest en kan ik beter alsnog whey aanschaffen? Of kan ik ook gewoon eerst die ik nu heb opmaken.

Tussendoor alvast heel erg bedankt voor jouw feedback pescatore, hier heb ik er veel aan! De rest uiteraard ook bedankt.

Comment

Ben zelf beginnend en kan je aan raden het boek Burn the fat, feed the muscle te lezen. Vond ik in ieder geval de moeite waard. Wel volledig in het Engels, maar is simpel geschreven. Staat ontzettend veel informatie in over juiste voeding.

Comment

Originally posted by marnop View Post
                            Marnop is al een ouwe man he..... zit soms wat laag in z'n test en wordt dan humeurig.... of gewoon een ouwe zeikerd.
                            Dan wordt het weer tijd om te gaan zetten.....
                            "Strength does not come from winning. Your struggles develop your strengths. When you go through hardships and decide not to surrender, that is strength.” - Arnold Schwarzenegger

Comment

Originally posted by Deeveehaa View Post
                              Dan wordt het weer tijd om te gaan zetten.....
                              SUFFER THE PAIN OF DISCIPLINE OR SUFFER THE PAIN OF REGRET

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X