Koolhydraatinname varieren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Koolhydraatinname varieren

Beste mensen,

Ik ben voor het eerst serieus aan het cutten. Na een moeizame start gaat het nu steeds beter. (koolhydraatinname later op de dag beperk ik nu tot minimum) Probleem is wel dat mijn lichaam/stofwisseling zich snel aanpast. Daarom wil ik nu gaan experimenteren met koolhydraatschommelingen. Ik las net de Muscle Mag en daarin adviseren ze om 1 a 2 hoge kh dagen per week te doen, zelfs als je op dieet bent. Hierdoor versnelt je stofwisseling, waardoor je op de lagere kh dagen efficiënter vet verbrand. Ook worden glycogeen voorraden weer aangevuld zodat je langer en harder kunt trainen.

Ik zat te denken aan 1 high carb day, 1 protein only dag, 1 a 2 lage kh dagen en de rest volgens cutschema (kh totaal van 986 kcal) Wat vinden jullie hiervan?

Ik zou sowieso altijd boven 100g elke dag blijven. Voorkomt spierafbraak, voorkomt ketose, je voelt je beter en vetverbranding blijft hoog genoeg.

Rustdagen 100
    Medium zware training 175
    Zeer zware training 300

Dit zal je rond de 1350g carbs per week zetten.

Als carbs hoog zijn vetten beperken tot 55-66g. Als carbs laag zijn kunnen vetten omhoog. Eiwitten alle dagen voldoende nemen. Kcal is onderhoud -3500 per week.
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
      Ik zou sowieso altijd boven 100g elke dag blijven. Voorkomt spierafbraak, voorkomt ketose, je voelt je beter en vetverbranding blijft hoog genoeg.

Rustdagen 100
      Zeer zware training 300

Als carbs hoog zijn vetten beperken tot 55-66g. Als carbs laag zijn kunnen vetten omhoog. Eiwitten alle dagen voldoende nemen. Kcal is onderhoud -3500 per week.
      Waarom als carbs hoog zijn de vetten beperken? En geldt dit ook bij bulken?

Comment

Originally posted by dynobet View Post

Rustdagen 100
        Zeer zware training 300

Dit lijkt me een prima richtlijn. Bedankt.

Comment

Originally posted by Gebruiker View Post
          Waarom als carbs hoog zijn de vetten beperken? En geldt dit ook bij bulken?
          Ik had gelezen in burn the fat feed the muscle dat een combinatie van hoge KH en hoge vetten, je sneller vet kunnen maken. Is heel kort gezegd dan, dyno zal wel de reden kunnen zeggen.
          Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Comment

Omdat je lichaam geen 2 energiebronnen tegelijk kan gebruiken, alles wat je dan teveel gebruikt word vet. Vet en carbs kunnen dus beide als energiebron gebruikt worden.

Comment

Originally posted by blue_eye View Post
              Ik had gelezen in burn the fat feed the muscle dat een combinatie van hoge KH en hoge vetten, je sneller vet kunnen maken. Is heel kort gezegd dan, dyno zal wel de reden kunnen zeggen.
              Ik ken het boek nog niet, maar als je kh hoog is, en je vetconsumptie krijg je snel meer cal. binnen dan je verbrand, want we gaan natuurlijk niet op de eiwitten bezuinigen. Niet dat ik er veel verstand van heb maar dat lijkt me de logica

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X