Proteine dieet + cardio & fitness

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Proteine dieet + cardio & fitness

Hey,

Ik heb een paar maanden geleden het prodivita dieet uitgetest, wat voor mij persoonlijk een schitterend resultaat had. 4 kilo op 1,5 week !
    Helaas moest ik hiermee ophouden omdat ik een schouderoperatie heb laten doen.
    Ik moest dan ook ophouden met het dieet waardoor de kilootjes er terug bij zijn uiteraard

Nu ga ik binnenkort ook weer fitness doen om alles wat strakker te krijgen.
    Nu is mijn vraag of ik het prodivita dieet mag combineren met cardio en fitness ?
    Moet ik hiervoOr misschien wat supplementen voor nemen ?

Uiteindelijk wil ik geen spectaculaire vermagering.
    Ik ben 1m86 en weeg 91 (normaal 87), daar ben ik goed mee, maar ik wil dus gewoon droger staan maar toch gepaard met een dieet.

Heeft iemand een idee hierover ?
    Of ik dit wel mag doen ?
    Eventueel het prodivita dieet wat aanpassen ?

Alvast bedankt voor de hulp !

ThomasC

Originally posted by ThomasC View Post
    Hey,

Ik heb een paar maanden geleden het prodivita dieet uitgetest, wat voor mij persoonlijk een schitterend resultaat had. 4 kilo op 1,5 week !
    Ik moest dan ook ophouden met het dieet waardoor de kilootjes er terug bij zijn uiteraard

Nu is mijn vraag of ik het prodivita dieet mag combineren met cardio en fitness ?

Ik ben 1m86 en weeg 91 (normaal 87), daar ben ik goed mee, maar ik wil dus gewoon droger staan maar toch gepaard met een dieet.

Of ik dit wel mag doen ?

ThomasC
    Wat ik je zou aanraden is om je onderhoud uit te rekenen via de stickies op dit forum. En om af te vallen ga je daar 300-500 calorieën onder zitten. In combinatie met kracht training en cardio gaat dit betere en blijvende resultaten geven ipv een proteïne dieet.

Bij de meeste diëten zoals deze verlies je gewicht omdat je zo weinig mag eten. Je bent dan ook gewicht kwijt maar geen vet.

En als je stopt met dit dieet en je eet weer normaal dan komen die kilo's er toch weer bij.

Daarbij waarom zou je jezelf al het lekkere eten verbieden als je zelfs met meer eten en lekker eten perfect kan afvallen op een gezonde manier?

Dus zoek even op wat je onderhoud is. Ik denk dat dit voor jou rond de 2700-2800 calorieën zal zijn, kan ook minder zijn daarom dat je het even zelf moet uitrekenen. Ga daar 500 calorieën onder zitten = 2300 calorieën

180 gr of iets meer aan eiwitten per dag, vetten zou ik rond de 75-80 gram per dag houden en een 250 gram koolhydraten per dag. Dan zit je op ongeveer 2450 calorieën. Als je hiermee niet zou afvallen dan kan je je koolhydraten nog verlagen. Op deze manier ga je gezond afvallen zonder honger gevoel en met blijvend resultaat.

Berekeningen: 180 gr * 4 = 720 cal
    80 gr * 9 = 720 cal
    250 gr * 4 = 1000 cal = 2440 cal

eiwitten en koolhydraten doe je * 4 om ze om te rekenen naar calorieën, de vetten doe je * 9 voor omzetting.

PS: Stop aub met dat proteïne dieet.

Succes.
    Last edited by blue_eye; 19-10-2012, 01:36.
    Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Comment

Ik weet niet wat dat dieet precies inhoudt, ik heb er nog nooit van gehoord. Maar als het zo snel gaat, lijkt me dat daar maar een klein deel vet van is. Eerder vocht, en daarna spier.
      Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Voor mij bijna reden genoeg om te denken dat het een klote-dieet is, dus stop ermee zou ik zeggen.. het gaat om het uiteindelijke resultaaat.. en ik geloof niet dat deze zoden aan de dijk zet. Om op gewicht te komen en te blijven moet je geen 'dieet' volgen, maar een patroon aanhouden.

ik wil dus gewoon droger staan maar toch gepaard met een dieet
        'droger' staan gaat altijd gepaard met (o.a.) een dieet.. echter een dieet/eetpatroon dat de goede verhoudingen en hoeveelheden EKV behelst.. zie de stickys voor meer info

Comment

Thanks voor de reacties !

Ik heb al een voedingsschema gemaakt, maar weet eigenlijk niet goed welke richtlijnen ik moet gebruiken.

Ik wil cutten met een kcal van 2132 en dacht aan :

- 1237kcal koolhydraten (58%)
          - 469kcal Ewitten (22%)
          - 20kcal Vetten (20%)

Is deze verdeling correct met een fitnesstraining van ongeveer 40 minuten (5 dagen in de week) & cardiosessie van 30 minuten (5 dagen in de week) erbij ?

Voor de rest weet ik ook niet echt welke producten veel koolhydraten & eiwitten bevatten maar minder vetten ?

Thomas
          Attached Files

Comment

Hey,

Of ik dit wel mag doen ?

ThomasC
            Om een paar kg af te vallen, heb je geen bijzonder dieet nodig, proteine dieet (eigenlijk ketonen) dieet is voor mensen die veel te zwaar en veel moeten afvallen nuttig of voor mensen die heel serieus zijn op dat gebied, maar dan moet jeje voeding geheel aanpassen. Als jij weer gaat trainen is gezond eten en snijden in de junk voldoende.

een hulpmiddel zou zijn om dit te lezen FitVandaag - Strandfit in 6 weken!
            of in het verlengde FitVandaag - slanker en fitter in 6 weken
            ook nuttig FitVandaag - Suiker

info is free

Comment

Proteine dieet is heel vocht+vet verliezen door carbs omlaag te gooien en deficit te creeren, met als gedachtegang spierbehoud door eiwit gelijk te houden/ te verhogen, is al vaak genoeg bewezen dat carbs omlaag gooien niet 'effectiever' is dan hetzelfde deficit op andere manieren te bereiken.

Comment

Ja, ik ging gelijk ook stoppen met het dieet en me vol op een beter voedingsschema richten.
                Enkel weet ik niet of de verhoudingen goed zijn (zie excel file) rekening houdend met 5x per week fitness & 5x per week cardio.

Thanks !

Comment

Ja, ik ging gelijk ook stoppen met het dieet en me vol op een beter voedingsschema richten.
                  Enkel weet ik niet of de verhoudingen goed zijn (zie excel file) rekening houdend met 5x per week fitness & 5x per week cardio.

Thanks !
                  Je kan verschillende dingen doen 40/30/30 vind ik persoonlijk beste, maar dan zit je wel maar aan een 150 gr koolhydraten per dag met jouw onderhoud. Of je zou kunnen beginnen met 30/50/20 ekv en dit even aan houden en als je merkt na een week dat je niet afvalt dan kan je nog wat spelen met de verhoudingen. Persoonlijk denk ik dat je met je vetten niet lager moet gaan dan 30% want met jouw onderhoud zit je dan nog maar op 50 gr per dag.

Dus ik zou persoonlijk 40/30/30 doen.

P.S: Ik zou je onderhoud nog eens uitrekenen want ik kan bijna niet geloven dat je met jouw lengte en gewicht maar 2100 kcals mag eten om af te vallen

Volgens mij zit jouw onderhoud rond de 3000 kcals misschien iets lager en kan je afvallen op 2400-2500 kcal.
                  Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Comment

Ok, ik heb een voorlopig schema opgesteld (zie excel)
                    Dit is niet wat ik elke dag eet hoor, soms vervang ik de 12:00 maaltijd door gerookte zalm ipv ham.
                    Of de 18:00 maaltijd is ook verschillend, soms deze griekse sla, soms aardappelen met kipfilet en broccoli, soms zilvervliesrijst met curry en kipfilet, allemaal ongeveer met dezelfde E,K & V waarden.

Maar zit dit ongeveer goed wat de calorieen betreft ? ik zit nu op een 60,20,20 EKV, wat volgens mij teveel koolhydraten & te weinig eiwitten zijn..

Hierbij doe ik wel 5x per week cardio van 45min & een allround body training.

Ik doe dit nu een 3-tal weken, en ben een beetje strakker geworden met 1 kilo gewichtsverlies. Maar toen ik vroeger fitness deed zonder het voedingsschema werd ik sneller gespierd, daarom heb ik nu het gevoel dat ik met de cardio en de gezondere voeding teveel spiermassa kwijtspeel..

Of ben ik misschien te ongeduldig ?

Thanks !
                    Attached Files

Comment

5x per week krachttraining en 5x cardio is veel te veel,
                      verkloot je je hormoonhuishouding mee en wordt je alleen maar dikker.

4x krachttraining en max 3x cardio is meer dan genoeg.

brood in de ochtend vervangen door brinta of havermout.
                      zou niet alleen fruit eten tussendoor. geeft alleen maar een insulinepiek. neem er bijv. een gekookt eitje bij.
                      100gr eiwit is te weinig, zeker wanneer je wilt afvallen.
                      zou minimaal 150gram van maken.
                      eet bijv. een bak magere kwark met een klein handje noten voor het slapen voor wat extra eiwitten voor het slapen.

2000kcal voor een man die zoveel sport is veel te weinig. zou minimaal 2300kcals eten, wanneer je niet genoeg afvalt kan je alsnog verlagen.

je eet genoeg vet maar het is wel vooral akomstig van verzadigd vet, vervang zoveel mogelijk voor vette vis, eieren, olijfolie, avocado en noten.

succes
                      “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X