BF aanpakken of nog niet?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• BF aanpakken of nog niet?

He mede BN'ers,

OT: Nog de beste wensen allemaal

Afgelopen jaar heb ik mijn voeding rond een lichte bulk gehouden. Mijn VP was toen ik begonnen ben met KT (2,5 jaar terug ongeveer) al niet echt laag rond de 15% schat ik.

Op dit moment gaat het met de KT lekker, qua kracht en massa gaat het eindelijk een goede richting op. Alleen mijn VP schat ik tussen de 16 a 18% in, ik heb het nooit gemeten dit kan ik zelf niet en zou geen idee hebben waar ik dit zou kunnen doen. Maar als ik naar de plaatjes kijk die Inferno heeft gepost: http://forum.bodynet.nl/algemeen/573...and-women.html.
    Dan denk ik dat mijn schatting wel klopt, geen lijnen zijn echt zichtbaar en het vet wat ik heb zit het meeste rond de borst/buik/zijkanten core.

Ik doe op dit moment MadCow op Ma/Wo/Vrij en ben van plan om na de KT een 20 a 30 minuten aan cardio te doen op een lichte tot medium intensiteit. Ook zat ik er aan te denken om op rustdagen koolhydraten te verminderen maar wel op trainingsdagen nog hetzelfde te blijven eten als wat ik nu doe.

Hier even mijn stats:
    22 jaar
    1m 80
    rond de 85kg
    vp schat ik tussen de 16-18%

Mijn doel is nog steeds massa blijven aanzetten alleen mijn VP vind ik wel wat aan de hoge kant, en ben bang als ik nog een jaar door blijf gaan met wat ik nu doet dat het straks rond de 20% gaat worden.

Zal dit een juiste aanpak zijn?
    "The past is seldom as we would have it. The future yet to be known. Embrace the present and strike all else from concern."

SQ: 120 - BP: 95 - DL: 155 - Mp: 55

je kan misschien best je voedingsschema ff posten als je wat feedback wil krijgen
    -Obsessed is the word the lazy use to describe the dedicated-

Comment

Of op onderhoud gaan eten of 3 maandjes er onder en je vp laten zaken en daarna weer massa bouwen. Werkt voor mij iig het snelste en prettigste omdat het doel duidelijk is en resultaten geeft.
      focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Hierbij mijn "voeding schema" er zal vast genoeg op aan te merken zijn .

De één is die ik op trainingsdagen wil hanteren en die ik hiervoor ook heb gevolgd en de ander is dan voor op rustdagen waar ik "iets" minder wil gaan eten maar ben daar nog niet helemaal uit.

Ook is de maaltijd op 18.30u verschillend ik woon nog thuis en eet gewoon met me ouders mee, het komt wel met regelmaat voor dat ik zelf wat moet maken en dan ga ik meestal voor het geen wat in mijn voeding schema staat, maar dat kan ook wel is rijst zijn of biefstuk en bonen etc.
        Attached Files
        "The past is seldom as we would have it. The future yet to be known. Embrace the present and strike all else from concern."

Comment

ik zou er wel een schatting van je VP inzetten
          focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Maar ik weet het toch niet precies dan kan ik toch gewoon de Harris-Benedict volgen?

En de Excel sheet voeding-training heb ik al een jaar gevolgd.

Comment

Die twee schema's geven beiden aan dat je aan het bulken bent want beiden zijn boven je onderhoudsniveau. Als je bang bent dat je te vet zal worden kan je natuurlijk in beide schema's de hoeveelheid koolhydraten wat verlagen.
              Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Ja alleen ik wil op KT dagen dus 3x in de week ook nog aan het einde 20 a 30 minuten wat aan cardio gaan doen. Wat ik eerst nooit deed.

Dus dacht ik om op rustdagen niet gelijk teveel van mijn koolhydraten af te halen en kijken wat dit brengt. Heb niet echt haast als het voor aanstaande zomer al zou lukken dan zou dat mooi zijn.

Dus zou het liefst op trainingsdagen licht bulken en op rustdagen op onderhoud zitten of misschien net eronder. Als het op zo een manier kan werken uiteraard.

Comment

Ik denk dat je dat niet zal lukken. En wel hierom:

Op trainingsdagen eet je nu ongeveer 300 kcal boven je onderhoud (3335 kcal versus 3033 kcal onderhoud). Als je 20 a 30 minuten gaat cardioën zal je dat een extra verbruik van ongeveer 250 kcal opleveren. Je komt dan nog niet onder je onderhoudsniveau uit op trainingsdagen. Dus je zult niet afvallen op trainingsdagen. Om af te vallen zou je een paar honderd kcal onder je onderhoudsniveau moeten uitkomen.

Op rustdagen zit je nu ongeveer op onderhoud (3054 kcal versus 3033 kcal onderhoud). Echter, ik ben van mening dat de berekening (schatting) van het onderhoudsniveau niet correct is. Je hebt namelijk als activiteitsfactor 1.375 ingevuld. We praten hier echter over een rustdag, waarop je minder doet. Dus die factor is te hoog. Waarschijnlijk zou die factor op ongeveer 1.2 moeten staan om een rustdag correct weer te geven. Als je dat doet zul je merken dat je op een rustdag ongeveer 400 kcal boven je onderhoud aan het eten bent. En dus niet zult afvallen, maar misschien zelfs wat zwaarder zal worden.
                  Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Originally posted by niet_hier View Post
                    Ik denk dat je dat niet zal lukken. En wel hierom:

Op trainingsdagen eet je nu ongeveer 300 kcal boven je onderhoud (3335 kcal versus 3033 kcal onderhoud). Als je 20 a 30 minuten gaat cardioën zal je dat een extra verbruik van ongeveer 250 kcal opleveren. Je komt dan nog niet onder je onderhoudsniveau uit op trainingsdagen. Dus je zult niet afvallen op trainingsdagen. Om af te vallen zou je een paar honderd kcal onder je onderhoudsniveau moeten uitkomen.

Op rustdagen zit je nu ongeveer op onderhoud (3054 kcal versus 3033 kcal onderhoud). Echter, ik ben van mening dat de berekening (schatting) van het onderhoudsniveau niet correct is. Je hebt namelijk als activiteitsfactor 1.375 ingevuld. We praten hier echter over een rustdag, waarop je minder doet. Dus die factor is te hoog. Waarschijnlijk zou die factor op ongeveer 1.2 moeten staan om een rustdag correct weer te geven. Als je dat doet zul je merken dat je op een rustdag ongeveer 400 kcal boven je onderhoud aan het eten bent. En dus niet zult afvallen, maar misschien zelfs wat zwaarder zal worden.
                    net alsof je onderhoud volgens het excelsheetje ook je echte onderhoud is, dat kan pittig veel afwijken. tevens kan cardio ervoor zorgen dat je metabolisme sneller werkt, dus dan zijn het niet alleen de 250 kcals die je tijdens de training zelf verbrand.

Comment

Bedankt voor beide reacties.

Ik ben het wel met Stanleymarclar eens en weet bijna wel zeker dat mijn onderhoud hoger ligt dan wat het voedingsschema aan zal geven op een 1.2 activiteiten factor. Let wel niet afgelopen jaar maar het jaar daarvoor ben ik flink in gewicht gestegen. Als ik kijk naar afgelopen April woog ik rond de 82kg en nu een nette 85kg (3 weken geleden voor het laatst gewogen helaas, zal me binnenkort weer wegen).

Dus dan ben ik in langer dan een half jaar 3 a 4 kg aangekomen. En als ik de spiegel moet geloven is het allemaal massa of ieder geval voor het oog geen vet.

Ik vind het lastig om uit te leggen, qua kracht en massa gaat het lekker alleen door mijn vetpercentage zie je nauwelijks lijnen. Zoals ik het al eerder zei vind ik het geen must om voor aanstaande zomer strak te staan ik zou best nog wat massa aan willen maken, maar mijn vet dan onder de duim houden. Als dit alleen al door 2 a 3x in de week wat aan cardio te doen na mijn KT, of wat aan me voeding aan passen dan zal ik dat doen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X