Hoe meet je vet% met een vetschort rond het middel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoe meet je vet% met een vetschort rond het middel

Ik ben nog duidelijke behoorlijk aan het overgewicht.

Nu wil huidplooimeter gaan aachaffen, welke plooi moet ik nem op mijn buik, aan de zijkant of aan de voorkant.

enne met een redelijk ontwikkeld vetschort is dat dan nog een beetje redelijk te meten ? , want ik pak op mn buik een huidplooi van 10 of 15 cm is denk ik niet vreemd ofzo terwijl mn armen een 0.5 to 1 cm en mn een 0.5 cm ofzo en mn rug denk 1 tot miss 1.5cm( beetje moilijk te pakken.

krijg je dan in principe niet een vertekend beeld door het vetschort ? .

Mvg
    R van Weel

waarom wil je je vet% meten als je enorm veel vet hebt? Ik zou gewoon een voedingsschema maken en gaan sporten.
    groetjes
    Ernstig noh!

Comment

Buik is niet de enige plek waar je meet. Je krijgt eerder een vertekend beeld omdat je het zelf probeert, en het niet eerst door iemand anders laat doen
      Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

op google staat genoeg uitleg met plaatjes die het duidelijk maken

Comment

Originally posted by bvds View Post
          waarom wil je je vet% meten als je enorm veel vet hebt? Ik zou gewoon een voedingsschema maken en gaan sporten.
          groetjes
          Oh bedankt ! Daar was ik helemaal niet opgekomen! Nou dan is het zo opgelost of niet

Comment

In principe kan je die ribbel gewoon meten als je bv een 3 punts meeting doet. Dit geeft geen vertekend beeld omdat je het totaal optelt en bewust op die aangewezen plek moet meten.

Of het nut heeft is en 2e
            focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Ik heb alle stickies enz. Wel doorgelezen ! Maar ik heb daadwerkelijk een Vetschort! Daar waar de meesten niet eens een idee hebben wat de te dik zijn is. strijd ik mijn hele leven er al tegen om een voorbeeld te geven toen ik 12 jr was woog ik 112 kg en bijna 170 kg toen ik 21 was. Dus ik heb echt wel een klein beetje een idee hoe ik af zou moeten vallen. Want toen ik 23 was woog ik 95 kg .

Maar ja er zijn mensen die het wel eens harder voor hun kiezen krijgen dan andere.

Comment

Sorry voor mijn verhaal op de verkeerde plek, slechte dag achter de rug

Comment

Waarom staart iedereen zich blind op die huidplooi meter? Er zijn tegenwoordig ook andere methodes.
                  I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                  - Dave Tate

Comment

Ja de weegschaal!
                    focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Originally posted by richardvwub View Post
                      Oh bedankt ! Daar was ik helemaal niet opgekomen! Nou dan is het zo opgelost of niet
                      Sorry was niet bedoeld om je te beledigen. Snap alleen niet waarom je exacte vet% zo belangrijk voor je is?
                      Ernstig noh!

Comment

Sorry was niet bedoeld om je te beledigen. Snap alleen niet waarom je exacte vet% zo belangrijk voor je is?
                        nou eigenlijk omdat ik eigenlijk alleen een vette taille heb, de rest valt eigenlijk wel mee.

Comment

snap het wel wij meten soms ook onze armen
                          en waarom? om te zien dat we progressie hebben gemaakt
                          en ja spiegel en weegschaal kan ook.
                          maar toch willen we meer bevestiging hebben door te meten.
                          geld ook voor BF voor iemand die afvallen wil.
                          Chaka Chaka Boy

Comment

Originally posted by richardvwub View Post
                            nou eigenlijk omdat ik eigenlijk alleen een vette taille heb, de rest valt eigenlijk wel mee.
                            Maar het zit er wel. Iedereen heeft nu eenmaal een andere opslagplek...
                            Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Als het juist je buik is wil je dit juist meten lijkt me? Je doel is je schort (walgelijke benaming trouwens) kwijt raken lijkt me. Dus juist dat wil je meten om het bij te houden.

Het is sowieso relatief en moet je niet blind staren op een resultaat van een meting. Het gaat om de resultaten van dezelfde meting over meerdere periodes heen.
                              "Er zijn geen domme vragen, alleen achterlijke lui die falen door domme vragen te stellen... hm, misschien zijn er toch domme vragen."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X