DE LOG: Cutten tot januari voor een lean bulk!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DE LOG: Cutten tot januari voor een lean bulk!

Whatsup!

De komende maanden wil ik gaan cutten zodat ik vanaf januari weer kan gaan lean bulken.
    Ik wil daarbij een log bijhouden zodat ik:
    - Me beter aan me doelen kan houden.
    -Terug kan kijken naar mijn progressie.
    - En misschien een beetje aangemoedigd wordt tijdens deze journey

Huidige stats:
    Leeftijd: 21 jaar
    Lengte: 1 meter 88
    Gewicht: 93 - 95 KG (vanaf morgen zal ik me elke dag wegen en de stats op een wekelijkse basis posten)
    Street gewicht: 80 - 83 KG
    Supplementen: Visolie, multivitamine, vitamine-D, creatine
    Training: Upper/Lower

Geschatte tijd:
    Ik wil deze cut langzaam aanpakken zodat de kans dat ik terugval minder groot is.
    Om die reden zal ik er de komende maanden over doen:
    -Half augustus
    -September
    -Oktober
    -December

DOELEN CUT:
    Ik wil elke week 0,5 - 1 KG verliezen door:
    Me aan mijn macro's te houden met de app MyFitnessPal, 3/4 dagen te trainen en cardio te doen.

DOELEN BODYNET:
    Elke week zal ik op bodynet mijn progressie delen d.m.v. foto's, huidige gewicht, training stats te posten.
    Elke week zal ik terugblikken naar het afgelopen week door hierover te schrijven. Hoe ik me voel, tegenslagen enz.

Morgen zal ik foto's en me huidige gewicht hier delen
    Als ik iets vergeten ben of als je wilt nog iets over me te weten komen, voel je vrij om het te vragen

Can

Leuk dat je een log bij gaat houden en ik wens je succes met het behalen van je doelen. Je geeft echter aan langzaam de cut aan te willen pakken, maar een paar regels verder geef je aan dat je 0,5-1 kilo per week af wil vallen. Dat is best veel!

Wat zijn je macro's, heb je een voedingsschema? Hoe ga je trainen enz..
    'Aut Viam Inveniam, Aut Faciam'

Comment

---MACRO'S VOOR DEZE WEEK---

18 AUG T/M 25 AUG
      Normale dagen:
      2720 KCAL
      300C 80F 200P

1X Re-Feed op de zondag:
      3120 KCAL
      400C 80F 200P

Training:
      Vandaag: Lower Light

Week 1:
      Zondag: Upper Heavy
      Maandag: Cardio 400 kcal
      Dinsdag: Lower Heavy
      Woensdag: RUST
      Donderdag:Upper Light
      Vrijdag: Cardio 400 kcal
      Zaterdag: Lower light

Ik vind zelf een halve tot max. 1 kilo prima
      Thanks voor de reactie!
      Last edited by Can25; 17-08-2013, 09:28.

Comment

Dagelijks wegen zou ik niet doen. Pak een vaste dag in de week op een vast tijdstip, dat maakt het monitoren van jouw resultaten makkelijker.

Een halve tot hele kilo vet verliezen per week is aardig veel, maar in het begin zal dit te doen zijn. Ik denk wel dat je naar mate de tijd vordert je jouw wekelijkse quotum wat naar beneden moet bijstellen.
        7 dagen in de week trainen is erg veel, denk ook aan voldoende rust.

Succes!

Comment

Dagelijks wegen en daarvan het gemiddelde nemen lijkt mij het meest accuraat aangezien je gewicht elk dag schommelt.
          Na een tijdje zal ik de criterium van een halve tot een hele kilo afvallen per week sowieso moeten minderen. Maar de komende weken zal ik me macro's zo houden en wachten tot het vanzelf stopt.
          Cardio dagen zie ik niet als trainingsdagen. Ik doe LISS voor mijn cardio en de reden waarom ik ze apart doe is omdat ik dan uit ervaring weet dat ik meer energie heb. Ik zal zeker naar mijn lichaam luisteren mocht het zover komen dat ik uitgeput raak.

Bedankt voor je tips bro

Comment

Originally posted by Can25 View Post
            Dagelijks wegen en daarvan het gemiddelde nemen lijkt mij het meest accuraat aangezien je gewicht elk dag schommelt.
            Dit lijkt mij minder geschikt. Zelf zou ik kiezen voor een wekelijkse meting op een vast tijdstip en de trend over meerdere weken bekijken. Om de, bijvoorbeeld, 4 weken bekijken of de training en/of voeding moeten worden aangepast. Dan is er minder sprake van variatie in het gewicht door dagelijkse schommelingen, en is beter waarneembaar hoe de lichaamssamenstelling veranderd in de tijd.

Comment

Dat is het probleem een beetje. Je hebt het over voeding. Ik ga geen voedingsschema volgen. Volg een aantal richtlijnen en voor de rest, als ik me macro's aan de einde van de dag heb geraakt ben ik oke. Dus elke dag eet ik anders en op verschillende tijdstippen. Oftewel wanneer het mij het beste uitkomt. Een weegschaal is aan het einde van de dag een tool want echt accuraat is het natuurlijk nooit i.v.m zout, vocht vasthouden enz. De spiegel is ook een manier om te checken of het goed gaat. Uiteindelijk moet je gewicht wel over de weken omlaag gaan natuurlijk, dus ik snap wat je bedoelt.
              Bedankt voor het delen van je ervaringen.

Comment

IIFYM jwt. Ik vermoed dat je vriendjes word met nocerino, lekker aan de lolly's.

Welkom en succes

Comment

Ik zie erg veel overeenkomsten mijn mijn eigen doelen en dieet en training. Zoals eerder gezegd kun je je beter eens per week wegen op dezelfde tijd, aangezien je gewicht per dag teveel schommelt; het zegt dan helemaal niets, maargoed het kan ook niet veel kwaad als je je er niets van aantrekt als je een dagje eens niets af lijkt te zijn gevallen.

Ik zou ook 3 keer per week trainen ipv 3,5. Je herstel verloopt moeizamer tijdens een cut en daarnaast bouw je toch geen spieren op, dus bespaar jezelf de moeite van een extra training liever. Ook kun je wat meer vetten nemen. 1 gram per kg lichaamsgewicht is zo'n beetje de norm.

Lees ik goed dat je 6 dagen in de week -400 kcal eet? Waarom haal je er niet (de aanbevolen) 20% aan kcal vanaf ipv een vast aantal kcal? Tevens, je eet op trainingsdagen dus hetzelfde als op rustdagen? Ik eet zelf meer op trainingsdagen (onderhoud) en -20% op rustdagen. Refeed is dan niet nodig.

Comment

Originally posted by Dexie View Post
                    IIFYM jwt. Ik vermoed dat je vriendjes word met nocerino, lekker aan de lolly's.

Welkom en succes
                    Hahah huh!? Ja, het is IIFYM oftewel flexibel dieten.

Comment

Originally posted by Dynamix View Post
                      Ik zie erg veel overeenkomsten mijn mijn eigen doelen en dieet en training. Zoals eerder gezegd kun je je beter eens per week wegen op dezelfde tijd, aangezien je gewicht per dag teveel schommelt; het zegt dan helemaal niets, maargoed het kan ook niet veel kwaad als je je er niets van aantrekt als je een dagje eens niets af lijkt te zijn gevallen.

Ik zou ook 3 keer per week trainen ipv 3,5. Je herstel verloopt moeizamer tijdens een cut en daarnaast bouw je toch geen spieren op, dus bespaar jezelf de moeite van een extra training liever. Ook kun je wat meer vetten nemen. 1 gram per kg lichaamsgewicht is zo'n beetje de norm.

Lees ik goed dat je 6 dagen in de week -400 kcal eet? Waarom haal je er niet (de aanbevolen) 20% aan kcal vanaf ipv een vast aantal kcal? Tevens, je eet op trainingsdagen dus hetzelfde als op rustdagen? Ik eet zelf meer op trainingsdagen (onderhoud) en -20% op rustdagen. Refeed is dan niet nodig.
                      Ik train zelf 4 x omdat ik trainen leuk vind. Ik eet elke dag hetzelfde en doe cardio om wat meer te kunnen blijven eten. Er is geen dag dat ik -400 kcal eet. Die 400 staat ervoor de verbrandde kcal tijdens cardio.

Thanks voor de tips maar voorlopig ga ik het dicht bij mezelf houden. Ik hou ervan om dingen simpel te houden.

Comment

Inderdaad wel leuk,een log erbij.

Maar wat is jouw vetpercentage momenteel?
                        Als jij 10-15 kg af wil vallen,is jouw avatar foto niet accuraat zeker?
                        Al geeft een foto van enkel een zichtbare arm vaak een vertekend beeld,het ziet er zo toch al netjes uit!
                        DIVIDE ET IMPERA

Comment

je moet ongeveer 7000 cal verbranden om 1 kilo af te vallen
                          dus veel succes
                          Remember the pain you feel today, will be the strenght you feel tomorrow!!!!!

Comment

Originally posted by Can25 View Post
                            Ik train zelf 4 x omdat ik trainen leuk vind. Ik eet elke dag hetzelfde en doe cardio om wat meer te kunnen blijven eten. Er is geen dag dat ik -400 kcal eet. Die 400 staat ervoor de verbrandde kcal tijdens cardio.

Thanks voor de tips maar voorlopig ga ik het dicht bij mezelf houden. Ik hou ervan om dingen simpel te houden.
                            Ik snap dat je het leuk vindt, maar meer is soms minder. Je zit je herstel zeer waarschijnlijk in de weg omdat je teveel inspanning hebt en te weinig rust neemt.

Comment

Originally posted by Dynamix View Post
                              Ik snap dat je het leuk vindt, maar meer is soms minder. Je zit je herstel zeer waarschijnlijk in de weg omdat je teveel inspanning hebt en te weinig rust neemt.
                              Ik geloof niet zo heel snel in ''overtraining''. Ik doe een upper lower 4 daagse. Heb 2 power dagen waar ik zwaar ga met weinig reps en 2 dagen waar ik wat lichter ga met meer herhalingen (hypertrophy).
                              En zoals ik al eerder zei als ik merk dat het ten koste gaat van me kracht, dan doe ik daar wat aan.
                              Dus ik zal er op letten bro

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X