Kan nauwelijks sporten, tips om toch vet te verliezen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kan nauwelijks sporten, tips om toch vet te verliezen?

Goedemorgen!

Ik heb een klein vraagje. Ik zou graag een paar kilo willen afvallen, ongeveer 5-6 kilo. Ik weeg nu 77 en ben 1.83m. Mijn doel is om wat strakker in mijn vel te zitten voor de zomer, doormiddel van een aantal kilo in een aantal weken zodat het niet te snel gaat en de kilo’s eraf blijven. Ik weet dat sporten en op mijn eten letten de ultieme combinatie is. Alleen mijn probleem is dat ik zware rugklachten heb en sporten voor mij niet haalbaar is als ik de dagen erna nog normaal wil functioneren. Enkele oefeningen die ik wel doe zijn crunches, normale, en schuine. Leg lifts, wallsit en push-ups tegen de muur (dit is makkelijker voor mijn rug).

Mijn vraag: Heeft iemand misschien tips hoe ik toch wat strakker in mijn vel kan zitten? Misschien dat er middelen zijn die de vetverbranding kunnen stimuleren.

Alvast bedankt!
    Anouk.

na het lezen van zware rugproblemen.. chrunches en push ups... weet ik niet meer wat zware rugprobelmen mogen zijn maar volgens mij niet voldoende om niet te gaan sporten ( cardio ) en op je voeding te letten

Middelen om vetverbranding te stimuleren zijn er zat ! Voeding en training

Comment

Crunches en rugproblemen? Ben ook zeer benieuwd hoe dat wel kan en andere oefeningen niet. Waar heb je precies last van?

Comment

beetje vreemd verhaal inderdaad.. als ik dit zo lees krijg ik sterk het vermoeden dat je hiermee wilt aangeven dat je niet naar de gym wilt gaan en wilt weten of er oefeningen zijn die je thuis kunt doen.
        ik trek je rugklachten hiermee in twijfel, gezien je wel oefeningen kunt doen die dan juist niet zouden kunnen.

je weet dat het voornamelijk op voeding neerkomt, heb jij jezelf daarover ingelezen? heb je al op papier gezet wat je wilt gaan eten? niet? begin daar dan maar eens mee... lees de stickies als je er niet uit komt!

Comment

Hey Anouk,

Zou je je rugklachten wat verder kunnen uitleggen? Zit het in je onderrug?
          Heb je geen last van je onderrug bij de crunches?

Verder is afvallen puur een tekort creëren op je caloriebehoefte; oftewel onder je behoefte eten. Natuurlijk draagt cardio hier een goede bijdrage aan door het verbranden van de calorieën.

Is buiten rennen een optie? (lopen kan natuurlijk ook)
          1.68 -- 66-67KG -- 15-16% BF
          Personal Records: Deadlift 5x160 / 1x175kg -- Full Squat: 3x90kg -- Benchpress: 5x90kg / 1x100kg -- Military Press 3x60kg

Comment

je hoeft natuurlijk niet perse krachttraining te doen, maar als je dit wilt doen, kun je onder begeleiding van een fysiotherapeut misschien onderzoeken wat wel en niet kan. Ook zijn er goeie sportscholen die kennis in huis hebben om jou te vertellen welke oefeningen wel in niet kunnen met jou rug klachten.
            En anders zijn er zat opties om te bewegen. Wandelen, fietsen, zwemmen, alle cardio-apparaten bij de sportschool enz. enz. als zou je bijv. elke dag een half uurtje bewegen verbrand je al wat calorieën. Net wat chrizzlybear zegt...zorg dat er minder binnen komt als verbruikt wordt. In de stickies staan daarvoor tips. Want te weinig eten is natuurlijk niet goed en je moet wel je voedingsstoffen binnen krijgen. Je kunt ook ergens via giantpt.com (volgens mij) je onderhoudsbehoeft calculeren en daar 400 - 500 onder gaan zitten.
            Just do it!!!!

Comment

gezond goed en voldoende

Comment

- verhoog je metabolisme (eet vaker en gezonder)
                - houd een hoog metabolisme (zorg voor verbranding middels kracht- en cardio welke je rug niet verpesten, zie fysio)
                - elimineer toegevoegde suikers (verander je eetpatroon)
                - hou vol
                - MKLP

Comment

Goede voeding is erg belangrijk: de juiste samenstelling en de juiste hoeveelheid. Daarmee kan je al een hoop bereiken.
                  Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

goed gemotiveerd merk ik!

Comment

Originally posted by Mariekepiek View Post
                      je hoeft natuurlijk niet perse krachttraining te doen, maar als je dit wilt doen, kun je onder begeleiding van een fysiotherapeut misschien onderzoeken wat wel en niet kan. Ook zijn er goeie sportscholen die kennis in huis hebben om jou te vertellen welke oefeningen wel in niet kunnen met jou rug klachten.
                      En anders zijn er zat opties om te bewegen. Wandelen, fietsen, zwemmen, alle cardio-apparaten bij de sportschool enz. enz. als zou je bijv. elke dag een half uurtje bewegen verbrand je al wat calorieën. Net wat chrizzlybear zegt...zorg dat er minder binnen komt als verbruikt wordt. In de stickies staan daarvoor tips. Want te weinig eten is natuurlijk niet goed en je moet wel je voedingsstoffen binnen krijgen. Je kunt ook ergens via giantpt.com (volgens mij) je onderhoudsbehoeft calculeren en daar 400 - 500 onder gaan zitten.
                      zie liever de voorkant!!
                      Remember the pain you feel today, will be the strenght you feel tomorrow!!!!!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X