Cut schema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Dynamix View Post
    Wat wil je nog meer weten buiten wat ik al heb geschreven
    Haha ik reageer een jaartje later, maar ik heb alweer een flinke bulk periode achter de rug. Momenteel ben ik al zo'n 2 maanden aan het cutten (van 100kg naar 92kg). Ik heb nog een lange weg te gaan en ik las dit topic terug. Wat ik nog meer zou willen weten over die korte bulk van 2 weken is: Hoe moet je je calorieën opbouwen? Mijn onderhoud is 3250 per dag. Ik zit nu op 2750 per dag. Dus stel ik ga een korte bulk van 2 weken doen, moet ik dan gelijk naar 3250 (of zelfs meer) verhogen? En als ik dat doe, kom ik dan snel aan omdat mijn metabolisme vertraagd is? Of moet ik dan een paar dagen de tijd nemen om mijn calorieën te verhogen naar 3250 of meer? Ik zou het graag willen weten, want het zou nog wel eens goed van pas kunnen komen tijdens deze cut.

Mijn stats op dit moment:
    Leeftijd: 18 jaar
    Lengte: 185cm
    Gewicht: 92kg
    Bodyfat: 14-15% (moeilijk in te schatten)
    Armen: 38,5cm
    Torso: 134cm
    Taille: 87cm

Comment

Originally posted by DannyR View Post
      Haha ik reageer een jaartje later, maar ik heb alweer een flinke bulk periode achter de rug. Momenteel ben ik al zo'n 2 maanden aan het cutten (van 100kg naar 92kg). Ik heb nog een lange weg te gaan en ik las dit topic terug. Wat ik nog meer zou willen weten over die korte bulk van 2 weken is: Hoe moet je je calorieën opbouwen? Mijn onderhoud is 3250 per dag. Ik zit nu op 2750 per dag. Dus stel ik ga een korte bulk van 2 weken doen, moet ik dan gelijk naar 3250 (of zelfs meer) verhogen? En als ik dat doe, kom ik dan snel aan omdat mijn metabolisme vertraagd is? Of moet ik dan een paar dagen de tijd nemen om mijn calorieën te verhogen naar 3250 of meer? Ik zou het graag willen weten, want het zou nog wel eens goed van pas kunnen komen tijdens deze cut.

Mijn stats op dit moment:
      Leeftijd: 18 jaar
      Lengte: 185cm
      Gewicht: 92kg
      Bodyfat: 14-15% (moeilijk in te schatten)
      Armen: 38,5cm
      Torso: 134cm
      Taille: 87cm
      Na een cut 2 weken op je werkelijke onderhoud eten, dus inclusief eventuele metabolische vertraging. Daarna direct verhogen naar bulk-calorieën.

Comment

Originally posted by Dynamix View Post
        Na een cut 2 weken op je werkelijke onderhoud eten, dus inclusief eventuele metabolische vertraging. Daarna direct verhogen naar bulk-calorieën.
        Dus als ik het goed begrijp:
        Voorbeeld:
        week 1 2750kcal (cut)
        week 2 2750kcal (cut)
        week 3 2750kcal (cut)
        week 4 2750kcal (cut)
        week 5 3250kcal (onderhoud)
        week 6 3250kcal (onderhoud)
        week 7 3750kcal (bulk)
        week 8 3750kcal (bulk)
        Zo bedoel je het toch? En wat na deze korte bulk? Gelijk verlagen naar cut-calorieën (2750) of naar onderhoud calorieën (3250) of iets anders?
        Het zou denk ik een goed idee zijn om het dan weer naar onderhoud te verlagen, en telkens wanneer ik dan weer vast komt te zitten, 100kcal eraf halen. Totdat je weer bij 2750kcal bent uiteraard, anders ga je weer te weinig eten.
        Last edited by DannyR; 04-05-2015, 09:08.

Comment

Correct, ervan uitgaande dat je 0,5kg per week verliest op 2750 cal, waardoor je onderhoud +-3250 zou moeten zijn. Je rekent in feite terug om je werkelijke onderhoud op dat moment te bepalen.

Wat is het nut van die korte bulk? Als je je cal. verlaagt naar onderhoud na je bulk dan ga je niet afvallen. Als je op onderhoud eet dan blijf je precies op je huidige gewicht.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X