Ziek tijdens cut

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ziek tijdens cut

BN'ers,

ik heb, tijdens cut, griep/keelontsteking/gedoe. Ik vraag me af of het nu slim is te blijven cutten of toch even wat meer te eten om mijn lichaam beter te laten herstellen. Probleem is wel dat ik geen eetlust heb of k*ts wat er in gaat, maar toch. Jullie ervaring hiermee?

Zo veel mogelijk eten... als je ziek bent heb je extra kcals nodig.

Comment

Eerst helemaal beter worden en herstellen en dan weer beginnen.
      Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
      Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Ok, thanx voor jullie reacties. Ben nogal gewend toch maar door te gaan, maar idd niet slim

Comment

Even een pauze kan geen kwaad. Probeer gewoon dat te eten wat je kunt, meer eten dan normaal is ook niet direct nodig. Zorg er vooral voor dat wat je eet voedzaam is qua vitaminen en mineralen. Wat nog belangrijker is dat je goed blijft drinken. Meestal heb je na een paar dagen het ergste gehad en kun je weer langzaamaan het voedingsprogramma hervatten.

Comment

Hangt ervan af hoe erg het is. Heb jij echt griep met koorts etc. zou ik niet gaan trainen en eerst herstellen. Is het dusdanig erg dat je ook niks door je strot krijgt. Doe dan gewoon rustig aan en herstel eerst goed! Je wilt beter worden, niet langer ziek blijven. En probeer te eten wat je kan eten, vooral gezond spul.

Ikzelf heb nu last van mijn keel, ben verkouden. Ik eet gewoon voedzame shit zoals altijd, probeer genoeg te slapen, drink wat meer water, that's it. Binnen 1 week ben je er dan meestal af. Verzorg jezelf goed, persoonlijke hygiëne is erg belangrijk. Ga keer extra onder de douche, trek een extra trui aan of jas als je op de fiets zit etc.

Beterschap en je hangt weer aan het ijzer voor je het weet.
            Last edited by Iron Mind; 30-09-2014, 18:16.
            "Straight outta gym"

Comment

Daar ben ik het niet mee eens. Als je ziek bent heb je meer voedingsstoffen nodig, je energiebehoefte is ook hoger.
              Meer eten, herstel je sneller.

Comment

Aangezien ik al een tijdje aan het cutten ben, heb je gelijk vermoed ik GI. Herstellen na training gaat ook moeilijker, dus wsl herstellen van ziekte ook. Ik was tussen gisteren en vandaag 1,5 kg kwijt en dat is, ondanks het cutten, niet het tempo wat ik voor ogen heb. Zal paar dagen kcal wat opschroeven.
                @Iron Mind, vandaag toch wezen trainen, tijdens dumbell row zwart voor mijn ogen, toen toch maar gestopt. Beetje dwarse kop.

Comment

Dat zal voornamelijk vocht zijn.

Comment

Originally posted by generation_iron View Post
                    Daar ben ik het niet mee eens. Als je ziek bent heb je meer voedingsstoffen nodig, je energiebehoefte is ook hoger.
                    Meer eten, herstel je sneller.
                    Dat is een aanname.

Het is ook niet voor niets waarom het lichaam juist de eetlust remt tijdens ziekte.

Comment

En waarom is dat dan Erik? Mijn gevoel is toch ook dat je lichaam extra energie goed kan gebruiken om tegen n virus/bacterie te vechten. Idd eetlust neemt vaak af, maar ziektes gaan vaak samen met maagproblemen.

Comment

Misschien omdat het ook energie kost om te verteren?
                        Luister naar je lichaam, eet als je trek hebt.
                        Bij een griep heb je vaak helemaal geen trek of zin om dingen te doen.
                        Je hoeft dan ook niets te doen daar het weinig zin heeft om dan te trainen oid. Ook werkt dat temperatuur verhogend als je al wat koorts hebt.
                        Drinken is dan veel belangrijker, ivm uitdroging en koeling van je lichaam.
                        Maar je lichaam geeft zelf wel aan wat het nodig heeft.

Comment

Als ik ziek en echt geen honger had, nam ik altijd brinta/whey shakes met melk.
                          DIVIDE ET IMPERA

Comment

Hoe ziet je cut er eigenlijk uit?

Als je heel rustig aan het cutten bent door bijv 200kcal onder je onderhoud te eten zie ik weinig reden waarom je eerst zou moeten herstellen.

Als je nu geen eetlust heb zou je bijv Oats met Whey in de blender kunnen maken. Drinkt makkelijk weg en is een volledige voeding.

Beterschap sowieso!

Comment

Zit nu ongeveer 500 onder onderhoud. Wil dit ook nog even volhouden om te kijken waarop ik uit kan komen. De shakes met Oats en Whey gaan idd goed. Ik vind de ultrafine oats die ik nu heb wel wat weeig van smaak, maar met Vanille Whey is het goed te doen.
                              Ik heb ook nog een Whey staan met Cookies smaak (aanbieding), wat is dat goor.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X