Ik zou graag tips /hulp willen bij het droogtrainen/cutten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ik zou graag tips /hulp willen bij het droogtrainen/cutten

ik zou graag wat tips / hulp willen om te gaan droogtrainen.
    ik heb al een Voedingsschema opgesteld als volgt:

6.30uur:
    50gr havermout
    20gr whey
    100gr bosbessen
    4 gekookte eieren waarvan 3 zonder eigeel

10.00uur:
    150gr magere kwark
    20gr amandelen

12.30uur:
    3 spelt boterhammen
    1 blik tonijn met salade en avocado

15.00uur:
    40gr basmatirijst (droog gewogen)
    75gr kip
    100gr groente

17.00:
    60gr basmatirijst
    150gr kabeljauw
    150gr groente

training:
    voor bcaa
    na. Bcaa + banaan

Bij thuiskomst:
    30gr basmatirijst
    100gr biefstuk
    spinazie

voor slapen:
    300gr magere kwark
    20gr whey

hierbij train ik dagelijks 45/60min + 10 min cardio na krachttraining

Welkom Johan.

De producten zien er goed uit, maar verder is er weinig over te zeggen.
    Wat is je gewicht?
    Wat is je vetpercentage ?
    Wat is je onderhoud ?
    Hoe lang train je?
    Waarom train je iedere dag?

Dit is een opsomming van producten, maar hoeveel kcal is dit en hoeveel koolhydraten/eiwitten/vetten?
    DIVIDE ET IMPERA

Comment

Ik weeg 83kg
      1,80mtr lang
      vet 18%
      ik train nu ong 5jaar maar heb er een flinke tijd uitgelegen ivm doorgesneden achillespees
      en revalidatie
      onderhoud weet ik niet ( Voedingsschema is opgesteld door een personal trainer)
      en ik weet dus niet hoeveelheid K/E/V maar heb mijn twijfels bij het schema vandaar dat ik het hier heb neergezet.
      Ik train iedere dag omdat ik me daar lekkerder bij voel.
      of is het toch verstandiger om weer 3-4 x per week te gaan trainen en dan 2 spiergroepen per dag te pakken?

Comment

Als je naar 'forum>dagelijkse voeding>voedingsschema' gaat(roodgedrukte stickies) ,kan je daar alle producten invullen in het kant en klare schema.
        Dan zie je vanzelf hoe de macro's verdeeld zijn.
        Ook staat er bij de stickies voeding een voedingsbehoefte calculator zodat je zelf kan uitrekenen wat je onderhoud is

Dan zie je meteen waarom ik de meeste personal trainers/begeleiders prutsers vind; als hij het goed doet, legt hij je uit hoe het schema is opgebouwd en waarom.

Als je iedere dag trainen lekker vindt en dat ook je doel is ,kan je het blijven doen.
        Maar je hebt ook rust nodig; om te groeien en vooral om geen blessures te krijgen door overbelasting.
        Post je trainingsschema anders eens en evt het ingevulde voedingsschema.
        DIVIDE ET IMPERA

Comment

Thnx voor de tip idd een handig document.
          Morgen als ik de laptop bij de hand heb zal ik hem invullen en posten hier.
          ik twijfel idd ook aan de personal trainer vandaar dat ik er ook na een paar weken mee gestopt ben.
          en dat droogtrainen is vorig jaar dus ook weinig van terecht gekomen.
          nu wil ik er vol voor gaan en doel is deze zomer rond de 10% te zitten kwa vetpercentage.

Comment

Droogtrainen is maar een term he, droger worden doe je door je voeding aan te passen, te verlagen.
            Bcaa's zijn bijna altijd overbodig en eigeel niet weggooien maar opeten.
            In de dooier zitten veel eiwitten en goede vetten.
            Maar als jij morgen je voedingsschema post, krijg je vanzelf reacties om het bij te schaven.

Zoals gezegd zien de producten er goed uit, al kan je ook gewoon brood eten als je 3 x p.d rijst teveel van het goede vindt.
            Of je moet het echt lekker vinden en niet saai.
            DIVIDE ET IMPERA

Comment

Hi Johan ,

Heb even snel uitgerekend ( exclusief advocado & groente ).
              kcal 2106 eiwit :206 Kooly :246 vet :30 .

Zou zoals Rain hierboven zegt even de calculator gebruiken.

Comment

Je vetten stijgen wel door de avocado, maar zijn nog veel te laag.
                Zie je wel dat je die eierdooiers gewoon moet eten?
                DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by imation View Post
                  Hi Johan ,

Heb even snel uitgerekend ( exclusief advocado & groente ).
                  kcal 2106 eiwit :206 Kooly :246 vet :30 .

Zou zoals Rain hierboven zegt even de calculator gebruiken.
                  thnx imation!
                  deze getallen bevestigen dus toch al dat ik terecht twijfel aan die personal trainer.
                  ik ga het morgen idd gelijk uitrekenen en laat het jullie weten.
                  dan hoop ik daarna een goed Voedingsschema te kunnen opstellen zodat ik juiste hoeveelheden binnen krijg.

Comment

Originally posted by rain View Post
                    Je vetten stijgen wel door de avocado, maar zijn nog veel te laag.
                    Zie je wel dat je die eierdooiers gewoon moet eten?
                    Hahah ik zie het rain beetje erg laag idd.
                    ik hoop morgen met een beetje hulp wel een goed schema te kunnen maken.

Comment

hier mijn voedingsschema

[ATTACH]19473[/ATTACH]:d

Comment

Zoals ik al zei,zijn je vetten te laag.
                        Je eiwitten kunnen ook een stuk lager,die zijn in verhouding ook duurder.
                        Wat je bv kan doen is de eieren HELEMAAL opeten waardoor je vetten stijgen en de BCAA''s schrappen.
                        Whey en BCAA's zijn leuk als toevoeging,maar met de eiwitten die jij binnenkrijgt uit vlees en vis niet echt nodig en van de BCAA's merk je niks extra's in de praktijk.
                        2 x BCAA's en ook nog 2 wheyshakes schiet niet op(voor jou).

Waarom vul je trouwens bij je 'activiteitsfactor'1.375 in terwijl je iedere dag sport?
                        In de praktijk zal je toch moeten uitproberen wat je onderhoud daadwerkelijk is,dat wijkt vaak af.

Misschien kan een voedingsexpert hier zijn licht nog even over laten schijnen nu Johan de moeite heeft gedaaan om een schema te posten ter beoordeling?
                        DIVIDE ET IMPERA

Comment

Ik sluit me aan bij rain wat betreft de shakes en de eieren.

Verder zou ik oppassen met de vis i.v.m. zware metalen. Dagelijks tonijn is teveel van het goede en als je er nog andere vis naast eet, kan dat nog wel eens een vergiftiging opleveren. Daarnaast is vis ook gewoon duurder dan vlees, dus ik zou het vervangen.
                          Een ander belangrijk punt is je groente. Je eet slechts 50 gram groente en dat is veeeeeel te weinig. 200 gram per dag is echt het minimum en eigenlijk kun je zelfs beter voor de 400 gram gaan.
                          Nog een praktisch puntje: 50 gram havermout in 150 ml melk wordt cement, dus misschien dat je extra melk (of water al vind ik dat zelf smerig) toe moet voegen.
                          Ik doe een gok

Comment

Originally posted by Pren View Post
                            Ik sluit me aan bij rain wat betreft de shakes en de eieren.

Verder zou ik oppassen met de vis i.v.m. zware metalen. Dagelijks tonijn is teveel van het goede en als je er nog andere vis naast eet, kan dat nog wel eens een vergiftiging opleveren. Daarnaast is vis ook gewoon duurder dan vlees, dus ik zou het vervangen.
                            Een ander belangrijk punt is je groente. Je eet slechts 50 gram groente en dat is veeeeeel te weinig. 200 gram per dag is echt het minimum en eigenlijk kun je zelfs beter voor de 400 gram gaan.
                            Nog een praktisch puntje: 50 gram havermout in 150 ml melk wordt cement, dus misschien dat je extra melk (of water al vind ik dat zelf smerig) toe moet voegen.
                            Cement is lekker joh!
                            Still in a learning process!

Comment

Originally posted by rain View Post
                              Zoals ik al zei,zijn je vetten te laag.
                              Je eiwitten kunnen ook een stuk lager,die zijn in verhouding ook duurder.
                              Wat je bv kan doen is de eieren HELEMAAL opeten waardoor je vetten stijgen en de BCAA''s schrappen.
                              Whey en BCAA's zijn leuk als toevoeging,maar met de eiwitten die jij binnenkrijgt uit vlees en vis niet echt nodig en van de BCAA's merk je niks extra's in de praktijk.
                              2 x BCAA's en ook nog 2 wheyshakes schiet niet op(voor jou).

Waarom vul je trouwens bij je 'activiteitsfactor'1.375 in terwijl je iedere dag sport?
                              In de praktijk zal je toch moeten uitproberen wat je onderhoud daadwerkelijk is,dat wijkt vaak af.

Misschien kan een voedingsexpert hier zijn licht nog even over laten schijnen nu Johan de moeite heeft gedaaan om een schema te posten ter beoordeling?

Activiteitsfactor heb ik expres zo ingevuld omdat ik met mijn werk soms een dag oversla en daardoor niet in kan vullen elke dag sporten.
                              En die eieren ga ik vanaf nu idd helemaal eten.
                              Die bcaa's ga ik er dan ook uitlaten als ze toch geen meerwaarde hebben.

Zo zie je maar dat aan het Voedingsschema van de personal trainer het een en ander aan mankeert

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X