Help! Verder cutten of...?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Help! Verder cutten of...?

In de afgelopen 12weken ben ik 4kg kwijtgeraakt en is mijn vetpercentage van 17% naar 13% gezakt (huidplooimeting). Nu zegt mijn vriendin steeds vaker dat ik echt iel begin te worden (valt nog reuze mee naar mijn idee). Wat is het meest verstandige? Cutten tot een vetpercentage van 10% of nu meer spieren op proberen te bouwen door meer calorieën toe te voegen?

In het geval dat ik ga bulken...
    Hoe kan ik dit het beste doen? de calorieën langzaam in stappen van bijv 150 a 200kcal omhoog schroeven om te zien wat het met m'n lichaam doet of in één keer naar bijv 2700kcal gaan?
    Daarnaast zit ik nog steeds met tennisarm klachten en kan daarom mijn bovenlichaam nog niet optimaal trainen. Dit schrikt mij eerlijk gezegd af omdat ik absoluut niet wil dat mijn klachten weer verergeren en m'n vetpercentage weer hard omhoog schiet...

Geslacht: man
    Lengte: 1.79m
    Gewicht: 76kg
    bf: 13%.

In de bijlage zit mn voedingsschema in excel format.

lichaam foto 3.1.jpg

Ik zie graag het advies van jullie tegemoet!

Aangezien het hierboven niet helemaal goed ging even mijn schema....

voeding.jpg

Comment

He whaatitsme,

Ik zou persoonlijk eerst zorgen dat je arm hersteld is. zodat je daarna rustig je training kan opbouwen.
      Hoe heb jij je vet % gemeten ?
      Mocht je gaan bulken zou ik de vetten omlaag doen. ik kies persoonlijk voor de volgende verhouding 40/40/20
      kh-eiw-vet .

http://forum.bodynet.nl/sticky-onder...ersschema.html
      http://forum.bodynet.nl/sticky-onder...-verbruik.html

Comment

Ik zou nog even doorgaan met cutten, tot een procent of 10-11. Wanneer je besluit te gaan bulken zal je vetpercentage al weer snel zo hoog zijn dat je jezelf te dik vindt.

Maar dit is mijn persoonlijke mening, het is voor iedereen anders, een kwestie van persoonlijke voorkeur.

Comment

Doorcutten tot 10%. Je zet in verhouding meer spier aan als je op een lager vetpercentage zit. Je kunt dan ook relatief slank blijven year round, door weer te cutten als je bijv. de 12-15% aantikt ipv weer omhoog te gaan. 10% kan iel staan bij je, maar 13% ook, dus dat maakt dan ook niks uit.

4kg verloren in 12 weken vind ik erg weinig; vooral als daar nog eens vocht bij zit. Dat zou kunnen inhouden dat je 2kg aan vet bent verloren. Kortom verlaag je kcal, want je kunt veel effectiever te werk gaan. Haal er gemiddeld ten minste 300 per dag af en/of ga extra bewegen zodat je daaraan komt. Eet daarnaast 1 dag per week meer kcal dan op andere dagen (refeed) zodat je hormonen en je metabolisme zich enigszins kunnen normaliseren. Die extra kcal haal je volledig uit koolhydraten, eet weinig vet die dag (max 50 gram) en uiteraard dien je deze kcal te compenseren op andere dagen. 1050 kcal extra op zaterdag, betekent de rest van de week elke dag 150 kcal minder.

Wat betreft de overgang naar bulken.. eet 2 weken op je werkelijke onderhoud en ga daarna bulken. Als je consistent 0,5kg afvalt en je eet 2000 kcal, dan weet je vrij zeker dat je onderhoud rond de 2500 ligt. Je eet dan twee weken 2500 kcal en daarna verhoog je tot 2700-3000 bijv.

Comment

@imitation:
            Vetpercentage is opgemeten door middel van een huidplooimeting (4punten). Dit heb ik door mijn vriendin laten doen (ik kwam op 12% uit maar dat leek me wel aan de lage kant dus daarom 1% bij opgeteld).
            Ik weet dat de verhoudingen in mijn voeding niet optimaal zijn maar zal daar nog het één en ander aan proberen te passen.

Intussen al bij twee fysiotherapeuten geweest en verschillende behandelmethodes geprobeerd zonder resultaat. Vreemd genoeg zeggen beiden dat niet alles eenduidig wijst op een tennisarm en het niet weten en het daarom daar op houden. Volgende week naar een orthomanueel therapeut. Hij dacht dat mij waarschijnlijk te kunnen helpen na het omschrijven van mijn klachten!

@dynamix:
            4kg in 12 weken is inderdaad niet erg veel dat weet ik. Ik moet zeggen dat ik in het begin toen ik mij strikt aan de 2000kcal hield 4ons per week af viel. De feestdagen zaten tussen en een paar weekenden weg geweest waar ik mij niet echt aan mijn schema heb gehouden en op de zaterdag eet en drink ik wat ongezonder.

Daarnaast ben ik van 0 tot 1 trainingen per week naar 3x per week gegaan. Van wat ik gelezen heb is het vooral als je weinig hebt gesport toch mogelijk is om spieren op te bouwen ondanks een calorietekort.
            Daarnaast ben ik wel veel meer gaan drinken (2 tot 3L per dag) dus vraag me af of de afname in gewicht heel veel te maken heeft met vochtverlies.

Anyway, alvast heel erg bedankt voor alle info en advies. Hier ga ik zeker wat mee doen!

Comment

Oke man, succes. Als je meer drinkt, verlies je juist vocht omdat je lichaam het dan niet zelf vast hoeft te houden. De kans dat je meer vocht hebt verloren is dus juist alleen maar groter.

Comment

Zo heb ik het nog nooit bekeken.. interessant!

Als dat dan klopt zou het of betekenen dat de huidplooimeting van geen kant klopt (hoewel je goed verschil kan zien in vergelijking met de before foto)

Of

Ik moet in spieren aangekomen zijn wat het verschil in bf kan verklaren. Ik kan de andere foto nog wel uploaden dan kan je het zien..

Comment

Onderhuids vocht zou je ook moeten terugzien in een huidplooimeting. Bottom line, eet de volgende keer minder, dan bereik je je doel veel sneller.

Comment

Maak je niet te druk om het gewicht dit kan schommelen en geeft niet altijd aan hoeveel je nou daadwerkelijk ben afgevallen.

Is je sportschema verder wel in check?, op jouw niveau zou je tijdens cutten prima wat vvm kunnen pakken als je goed traint en tegelijkertijd toch droger zal worden

Comment

M'n gewicht schommelt inderdaad ook wel redelijk. Ik zie mijn lichaam met de week veranderen dus eerlijk gezegd boeit me mijn gewicht niet heel erg veel.

M'n sportschema is verder niet heel bijzonder. Aangezien ik van 0 begin ben ik met een beginners schema begonnen.

Squat: 4x 15 45kg
                      Back extension: 4x 15 10kg
                      Leg extension: 4x 15 40kg
                      Seated rows: 4x 15 35kg
                      Incline dumbell press: 3x 12 10kg
                      bend over side raise: 3x 12 3kg (beide kanten)
                      dumbel press 3x 12 10kg

20x russian twist, 20x leg raises, 20x heel tabs, 10x jack knives (3series)
                      1min Planken horizontaal en zijkanten.

Comment

Als je voedingsschema in check is zal ik toch even aandacht besteden aan een trainingsschema op maat afgesteld aan jouw doelen.

Je zult verbijsterd staan van de resultaten

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X