Graag wat feedback over mijn schatting

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Graag wat feedback over mijn schatting

Goedemiddag!

Na een periode van aankomen maar te weinig letten op mijn voeding is het helaas weer tijd om wat vet te gaan verbranden. Zelf heb ik wat metingen gedaan maar wil graag jullie mening hierover horen. Tuurlijk moet ik zien waar mijn lichaam goed op reageert, maar toch vind ik het fijn om een goede start te maken.

Mijn gemeten stats zijn:
    - man
    - 191 cm
    - 96 kg
    - geschat 15-16% vp met een caliper
    - 24 jaar

Dagelijkse bezigheden:
    - paar uurtjes naar school
    - 3x per week chauffeurswerk waarbij ik dus wat loop maar vooral rijd en zit
    - om de dag full-body krachttraining
    - voor de rest loop ik wel wat maar niet bijster veel

Mijn workout:
    - Squat, BP, MP, Bent over Row, Dips en Chin ups OF
    - Deadlift, Incline BP, Shoulder Press, Pull ups, Close Grip BP en Barbell curls/Seated Rows

Met deze zaken in het oog kwam ik uit op een gemiddeld onderhoud van 3200 kcal. Naar mijn mening zou ik dan met 3050kcal op een trainingsdag en 2550kcal op een rustdag goede resultaten moeten boeken zonder al te veel spieren te verliezen. (tekort van 400kcal gemiddeld)

Nu ben ik er alleen bang voor, dat mijn schatting van mijn onderhoud van 3200 kcal wat aan de lage kant is en ik dus een te groot tekort creeër. Deze fout heb ik anderhalf jaar geleden al gemaakt waardoor ik aardig wat kracht inleverde op mijn bench press.

Graag hoor ik van jullie of mijn berekeningen ergens op slaan of dat mijn onderhoud lager of hoger ligt dan ik denk met mijn levensstijl.

Alvast duizendmaal bedankt, want voor de emotionele kant van het afvallen zal mij dit erg helpen.

Groetjes,

Mark

Ik denk dat met jouw werkzaamheden en sportpatroon dat 3200 wellicht wat aan de hoge kant is. Daarnaast hoef je niet snel bang te zijn zijn voor "te groot" deficiet. Zo'n vaart loopt dat niet, zeker niet in de zone die jij nu omschrijft. Ik denk eerder dat je niet heel hard gaat, je doet niet zo veel namelijk buiten wat gewichten optillen.

Er is echter maar 1 manier om erachter te komen en dat is gewoon beginnen en vervolgens je voeding aanpassen aan je resultaten en dit de komende periode blijven doen. Je zal om de zoveel weken een kleine aanpassing moeten maken en ik zou 8 weken cutten - 2 weken onderhoud aanraden. Tussen 0.5kg en 1kg per week is waar je op mikt. Hou ook je taille goed bij, dit zou goed in verhouding moeten staan met je gewichtsverlies.

Verder je trainingen vastzetten op uitdagende gewichten (eventueel totaalvolume iets verkleinen) en deze trainingen proberen te kopiëren de tijd dat je cut.
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Heel erg bedankt voor je reactie pescatore, zal ik dan uitgaan van een onderhoud van 3100 kcal?

Daarnaast was ik van plan ipv 5 opbouwende sets met 2x6 maximaal gewicht nu te gaan trainen met 5 opbouwende sets alleen nu 3x6 op maximaal gewicht, alleen dan 10% minder gewicht.

Bijv.: Bench nu 8x60, 7x80, 7x100, 6x110, 6x110
      Dit verander ik in: 8x50, 7x80, 6x100, 6x100, 6x100

Of zal dit juist een negatief effect hebben als ik dit verander in mijn cut?

Comment

Ik zou gewoon een aantal kcal nemen en kijken wat het doet. Wat betreft je training, ligt eraan wat je nu doet. Zou niet al teveel veranderen alleen indien nodig je volume wat aanpasen. Dit kan op verschillende manieren bijv door een werksetje minder te doen bijv maar je kan het ook meer periodiseren maar houd iig je werkgewicht hetzelfde.
        Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X