Ondergewicht, maar nog steeds een buikje

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ondergewicht, maar nog steeds een buikje

Hallo!

Ik ben een meisje van 16 jaar, ben 154 cm lang, weeg 42.5 kilo en heb een vetpercentage van 16%. Mijn BMI is 17.9. Als ik naar gemiddelden kijkt, lijkt het erop dat mijn vetpercentage en BMI eronder zitten, terwijl ik nog steeds een buikje heb.

Ik doe niet veel aan sport, mijn enige lichamelijke inspanning is het heen en weer fietsen van school naar huis (gemiddeld 30 minuten per dag).

Ik let niet veel op mijn voeding; ik eet één keer per week gebakken aardappelen, gekookte aardappelen eet ik niet. Ik eet één keer per week rijst. Elke dag eet ik een stuk vlees (vis eet ik niet) en ik eet veel groente.

Ik denk dat mijn buikje te maken heeft met het feit dat ik veel snaai. Ik ontbijt elke ochtend met een grote kom cornflakes en melk, maar ik merk dat ik 30 minuten later alweer honger heb!

In het kort is mijn vraag: Is het verantwoord om af te vallen met mijn BMI en zo nee, is er een andere manier om van dat buikje af te komen?

Ook heb ik iets gehoord over dat je moet stoppen met eten, zo'n 2 à 3 uur voordat je naar bed gaat. Klopt dat?
    Last edited by Elisabeth; 09-11-2006, 18:04.

vetpercentage van 16 % is eerder aan de hoge dan de lage kant hoor. mooi aantal % is rond de 8 en de 12 en BMI is idd wel aan de lage kant cker geen ondergewicht ik heb iets van 18.4 ofzo d8 ik
    on the road to get huge

Comment

Originally posted by hardcoremenneke View Post
      vetpercentage van 16 % is eerder aan de hoge dan de lage kant hoor. mooi aantal % is rond de 8 en de 12 en BMI is idd wel aan de lage kant cker geen ondergewicht ik heb iets van 18.4 ofzo d8 ik
      Voor een meisje is 16% juist erg laag!
      Meisjes zitten normaal rond de 25%, jongens rond de 15%.
      Als je sportief bent kun je daar een paar procent van aftrekken.

Ik vraag me af of je buikje te maken heeft met vet wat erop zit of door je lichaamshouding? Kun je op je onderbuik daadwerkelijk een flinke rol vet vast pakken of sta je gewoon met iets gekantelde bekken waardoor het lijkt alsof je een buikje hebt?
      www.sportfood.nl

Comment

http://forum.bodynet.nl/gedragsregel...-iedereen.html

Ik sluit het topic voorlopig, lees ff de regels en als je jezelf hebt voorgesteld kun je opnieuw een topic openen of even vragen aan een mod of deze weer open kan.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X