Hier mijn verbruik-schema, waar kan ik korten?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hier mijn verbruik-schema, waar kan ik korten?

Beste luitjes,

Weeg dus 102, en ben 24 jaar jong. 1 mtr 85. Ben niet dik, maar aardig gebouwd. Mijn ideale gewicht is (persoonlijk) 89, 90 kilo. Weeg dus 12 kilo teveel en merk dat ook.

Wil die 10 a 12 kilo kwijt in 4 maanden. Dus eind mei. Is dit haalbaar?
    Heb onderstaand mijn verbuik-schema geplaats mbt calorien.

Nu las ik dat het ongezond is om meer dan 500 calorien te gaan korten op je voeding. Ik verbuik dus 3548 per dag. Maar om nu 3048 te gaan verbruiken per dag is mij iets te weinig, of zit ik daar fout?

Zo rond de 2000 a 2250 calorien per dag lijkt mij wel ok. Waar kan ik het best op korten? Ik wil niet teveel spieren verliezen, dus ik train sowieso naast 4 x per week cardio ook verschillende spiergroepen.
    Tips zijn ook welkom.

Bij voorbaat dank.

Ps.
    Merk dat er een dubbele kin op komst is, dus zou die + het aankomende buikje als eerste primaire doel willen gaan stellen om aan te gaan werken. Iemand daar nog specifieke tips voor?

Last edited by El Diablo; 20-01-2007, 03:26.

Voeding zul je hoe dan ook af moeten bouwen, in één klap van 3500 naar 2200 kcal zou erg dom zijn. Je lichaam zal uit protest alleen maar extra vast gaan houden.
    Omlaag dus met stappen van 100-200 kcal en steeds een paar dagen aanhouden voordat je verder gaat verlagen.

Het is ongezond om meer dan 500 kcal onder je behoefte te gaan trouwens, niet onder je huidige verbruik.
    Hoeveel dus voldoende of goed zou zijn valt niet te zeggen zolang je behoefte niet is berekend.
    Onder sticky's staat een link naar David's behoeftecalculator, die zou ik zeer zeker even bezoeken. Verder is het waarschijnlijk een goed idee als je het topic 'algemene informatie over voeding en schema's' leest dat onder 'Lees dit eerst!' staat, helemaal bovenaan het forum.

Je vragen zijn nu namelijk wat te algemeen om echt goed antwoord te kunnen geven, als je met behulp van het genoemde topic en de calculator een voedingsschema opstelt en dat plaatst kunnen we er een stuk meer over zeggen!
    Succes.

Comment

eerst even antwoord op je eerste vraag.

Je kan zeker verantwoord 10 kilo afvallen in 4 maanden. is ongeveer 600 gr per week. Ben iets soortgelijks van plan. Veel hoger zou ik mijn doelen ook niet stellen als ik jou was.

Voor de rest ben ik het helemaal eens met shannasse. Niet meer dan 500 kc onder je behoefte gaan zitten.

Als je je voedingsschema post zal je vanzelf reacties krijgen waar je kan korten. Nu is je vraagstelling te algemeen en kan ik alleen maar zeggen, niet korten in je eiwitten maar in koolhydraten en vetten. Als je geen voedingsschema hebt, maak er dan eentje. Post deze en je krijgt vanzelf reacties.

Succes!!
      Groei, Groeier, Groeist

Comment

Ga eraan werken.

Merci allen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X