Advies??? (bij glucose intolerantie)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Advies??? (bij glucose intolerantie)

Hallo allemaal,

Ik ben een vrouw van 25 jr, ben 1.72m lang en weeg momenteel 86.2 kg. Er is al 22.2 kg af, maar ik wil graag de nodige kg's er nog af hebben. Op 1 augustus 06 is er glucose intolerantie vastgesteld en als ik niets zal doen, heb ik binnen no time diabetes. Als ik alle kg's er toch af ga trainen, wil ik ook graag weer het lichaam terug wat ik had toen ik aan bodybuilding deed.

Ik train momenteel 4-6 keer per week, heb een trainer en door de dietiste (helaas geen sportdietiste) weet ik hoe ik mijn 'bloedsuiker' spiegel stabiel hou, tijdens een normale werkdag. Tijdens het sporten echter (met name krachttraining) wordt ik vaak duizelig. Ondanks dat ik voor het sporten twee boterhammen met kip eet en energiedrankjes heb tijdens het sporten voor het geval dat. Na de training eet ik kwark met appel, om te zorgen dat dan mijn 'bloedsuiker' spiegel niet te ver daalt. Ik kan je vertellen dat het erg frustrerend is als je hoofd wel wilt en je lichaam je tegenwerkt. Is er iemand die mij hierover advies kan geven? Het aantal kcal wat ik op een dag eet ligt rond de 1800. Elke kilo en percentage vet wat er afgaat helpt om mijn 'bloedsuiker' spiegel te reguleren en brengt bij tevens weer een stapje dichter bij het lichaam dat ik wil hebben.

De supplementen die ik gebruik (op advies) zijn:
    - gtf-chromium complex en plantenenzymes (glucose intolerantie)
    - probiotica en multivitamine
    - L-glutamine en CLA (afvallen en spieropbouw)

Wie kan mij advies geven (over eten of supplementen)? Of over hoe ik en met welke supplementen ik vet kan verliezen en spieren kan opbouwen. Ik hoor het graag!
    Bis vincit, qui se vincit in victoria.

snelle suikers voor de training zou dat niet helpen ??

1800 kcal is wel weinig voor jou gewicht denk ik hoor.
    Who's the Chef

Comment

thanks

Als ik snelle suikers eet voor de training merk ik dat ik ontzettend moe wordt tijdens het trainen.

Het is mij trouwens wel geadviseerd om rond de 1800 kcal te eten door de dietiste rekening gehouden met werk en beweging. Moet vaak moeite doen om aan die hoeveelheid te komen, maar jojo-en zie ik helemaal niet zitten.

Comment

Is een wat lastig onderwerp voor een forum, denk dat in dit geval de adviezen van de dietiste voorrang zouden moeten krijgen boven die van sporters die altijd uitgaan van een 'normaal' functionerend lichaam.
        Zou ook heel erg voorzichtig zijn met die sportdrankjes, zitten vaak juist hele snelle suikers in die in jouw geval eerder flink tegen zullen werken dan helpen.

Je doet er waarschijnlijk veel beter aan om je energie juist uit langzame koolhydraten te halen. De langzame opname zorgt dat je bloedsuiker veel stabieler blijft. Dit soort dingen zul je dus wel wat langer voor je training moeten nemen, vlak voor de training heeft geen nut omdat ze je dan juist tijdens de training nog niet de benodigde energie kunnen geven.

Ik heb een eigen bedrijf en kan je misschien wel verder helpen, als je interesse hebt kunnen we een afspraak maken voor een voedingsanalyse. Mijn site is nog niet klaar maar voor meer informatie kun je altijd even een mail of een pm sturen.

Comment

Snelle suikers zorgen ervoor dat je bloedsuiker als een gek stijgt. Je lichaam heeft een bovengrens en een ondergrens wat betreft de glucoseconcentratie in het bloed.
          Door die snelle suikers stijgt je bloedsuiker erg snel en komt het makkelijk boven die grens uit. J lichaam kan die suikers kwijt raken op twee manieren;
          1. Verbranden
          2. Opslaan (in de vorm van glycogeen in de spiercel of de lever of als vet wanneer deze voorraden vol zijn))

Voor het verbranden moet je snel na je maaltijd trainen. Meestal gebeurt er dan dat je lichaam het eerst in je spieren en in je lever probeert op te slaan, insuline spiegel stijgt erg snel.Wat dan overblijft wordt opgeslagen als vetten.
          Daardoor komt je bloedglucose weer op een laag peil waardoor je lichaam weer gaat vragen om voeding.
          Eet je langzame koolhydraten dan stijgt je bloedglucose niet zo snel en daarmee ook de insulinespiegel niet. Zo blijft je bloedglucose en je insuline spiegel mooi in balans.

Vooral buikvet geeft hormonen af die de werking van insuline verminderd (Diabetes Mellitus , type 2 of ouderdomsdiabetes). Een voorloper hiervan is glucose intolerantie.
          Deze vorm van diabetes is te verhelpen door je buikvet te verminderen. Daardoor komen die hormonen in mindere mate vrij en werkt de suikerstofwisseling met behulp van insuline weer normaal.

Dus ik denk dat je sowieso uit moet gaan van het advies dat een dietist je geeft. Daarnaast zul je ook je overgewicht kwijt moeten raken om ervoor te zorgen dat je glucose stofwisseling weer in balans komt.

gr

Comment

Ik doe inderdaad mijn best om het overgewicht kwijt te raken en spieren op te bouwen.

Bedankt!

Comment

Originally posted by fanny View Post
              Ik doe inderdaad mijn best om het overgewicht kwijt te raken en spieren op te bouwen.

Bedankt!
              en daardoor maak je de spiercellen gevoeliger voor insuline en gaat het als het allemaal weer functioneren zoals het hoort!

gr

Comment

Dat zou inderdaad fijn zijn. Zo zie je maar, lang leve het sporten! En als je het doe, moet je het goed doen.

Comment

Bij diabetes type I (insulineafhankelijke diabetes) zijn de cellen in de alvleesklier (pancreas), die normaal gesproken insuline produceren, niet of bijna niet meer werkzaam. Dit zijn de zogenaamde beta-cellen. Wanneer te weinig of geen insuline wordt geproduceerd door de alvleesklier kunnen de lichaamscellen geen glucose opnemen uit het bloed. De cellen lijden honger en de bloed-glucosespiegel is constant te hoog. Doormiddel van het injecteren van insuline kun je dit reguleren. Mits er sprake is van diabetes type 1.

In jou geval zul je het goed kunnen reguleren doormiddel van goede begeleiding van een sport- en voedingsdeskundige. Bij intensief sporten is een goede afstemming nodig tussen voeding en training. Een aangepast sportdieet is anders samengesteld dan een dieet, bijvoorbeeld voor een gewone rustige werkweek.

Laat je niet uit het veld slaan, je bent je er zelf van bewust en je hebt al een doel voor ogen. Dit kunnen ze je niet meer afnemen, en ik weet dat het goed gaat komen met jou.

Ik wens je veel sterkte toe en natuurlijk een afgetraind lichaam!

Succes!

Greetzzz J.

- Binnen de perken zijn de mogelijkheden net zo groot als daarbuiten -

Comment

Bedankt voor je advies en vertrouwen!!!

Ik heb al een sportdeskundige in de arm en ik ga (natuurlijk na doorverwijzing arts) naar een sportdietiste. Het zit allemaal in de planning.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X