Voedingschema, een must have?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingschema, een must have?

Ik vraag me af, in hoevere zijn voedingschema's belangerijk? Ik heb het nooit echt als iets belangerijks gezien, maar ik ben ook nog maar 16 en ben geen bloedserieuse sporter.

Maar is een voedingschema nou een must-have? Of is gewoon meer eten met in gedachten dat je meer eiwitten, kip enzo moet eten ook goed?

Goede voeding is een must-have. Een voedingsschema is een hulpmiddel om ervoor te zorgen dat je genoeg (of niet teveel) binnenkrijgt. Je kan dit schematisch uitwerken, maar ook in je hoofd doen.

Persoonlijk vind ik dat je het beste en schema kan maken, en deze goed in je hoofd moet printen. Dan kun je je er ongeveer aan houden.

David.
    VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Ik hou niet van die strikte voedingsschema's, die zorgen bij de meeste mensen binnen de kortste keren voor een burn-out, ook bij mij. Bodybuilding en krachttraining moet een hobby blijven, geen obsessie.

Voedingsrichtlijnen heb ik dan weer wel. Genoeg kwark, melk, tonijn, enz enz. En als ik cut minder brood en snoepen.
      the one and only tabata overlord

Comment

ik probeer gewoon wat meer te eten (dus om de 2 uur ofzo).
        hier en daar eens een ei, genoeg fruit en een uur voor de training een paar boterhammen met honing.
        ook probeer ik veel pindakaas op men boterhammen te doen.

Comment

zorg iig dat je een leidraad hebt.

Comment

hmm.. ik vindt het wel moeilijk om me te houden aan het schema.. omdat ik ook met me werktijden zitten, die wisselvallig zijn.. maar ik probeer wel gewoon, net zoals genjuro al zei, om gewoon niet te snoepen, genoeg water.. fruit en gewoon 6 maaltijd verdelen over gehele dag.. want ik eet niet elke dag om 09.00 , ene keer is 5.30 andere keer is het 11.00 me ontbijt... etc

Comment

Dat maakt natuurlijk niet uit. Als je je lichaam maar niet laat verhongeren.

Comment

vast schema is een must have als je echt wat wilt bereiken.. wil je er gewoon beter uitzien dan is op voeding letten genoeg.

Comment

ik eet 6 a 7 maaltijden per dag maar niet op vaste tijdstippen, wel zo goed mogelijk alleen kan me niet inzien of ik nu bijvoorbeeld maandag om 10uur me pre lunch eet of om half 11 dat dat niet werkt? maarja zie duidelijke meningsverschillen.. wat is exacte verklaring?

groetjes

Comment

Een voedings schema is wel belangrijk
                    Who's the Chef

Comment

Ik blijft bij mijn mening. Goede voeding is een must-have. Als jij je lichaam op de juiste manier kan voeden is dat prima. Het is echter voor de meeste gemakkelijker een schema te maken, omdat je dan zeker weet dat je het juiste binnenkrijgt.

David.

Comment

het ligt er ook aan wat je doel is

Comment

als je echt aan bodybuilding wilt doen zou je idd best een voedingsschema hebben lijkt me.
                          maar zo zijn er maar weinig hier.
                          zonder voedingsschema kan je best wat bereiken. (zie broer)

Comment

Een voedingschema is zeker wel belangrijk. Je moet wel weten of je dagelijkse behoefte komt om goede resultaten te krijgen. Als je onder je dagelijkse behoefte zit en voor je gevoel toch genoeg eet is dat wel zonde want je zou dan meer uit je training kunnen halen.
                            Als je eenmaal een schema voor jezelf in elkaar hebt gezet kan je dat natuurlijk wel als een leidraad houden..

grt.z..
                            Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X