vraagjes over voeding

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vraagjes over voeding

ik heb een paar vraagjes over voeding.....

als je savonds voor het slapen 500 gram kwark eet, krijg je ongeveer 45 gram eiwitten binnen in een keer, is dat niet te veel in een keer, ook al 'zijn' het langzame eiwitten, je kunt toch maar 30 gram eiwitten in 3 uur verwerken....

voor de opbouw van spieren heb je toch ook goede vetten nodig toch? zoals omega 3-6-9....is het nu de bedoeling dat je bij elke maaltijd dat je eet goede vetten binnenkrijgt. Dus bijvoorbeeld als je smiddags brood met tonijn eet dan zorgt brood voor de koolhydraten, tonijn voor de eiwitten maar dan heb je geen goede vetten. Dus misschien wat becel light erop smeren?
    een ander oplossing is lijnzaadolie innemen, een lepelt of zo? Is olijfolie hetzelfde als lijnzaadolie? is het beter om kipfilet te grillen of met olijfolie te bereiden?

na een training nemen de meeste van julie hier op het forum een whey shake, maar na een training heb je toch ook behoefte aan koolhydraten? zou het dan niet beter zijn een whey shake met een banaan erbij te nemen of zo?

ik heb ook ergens op het forum gelezen dat 30plus kaas het beste is voor mensen die trainen, maar ik pak altijd milner 40plus omdat daar minder vet in zit en veel eiwiten bevat, is dat niet beter? of weten jullie een betere kaassoort?

magere karnemelk is toch de beste melk wat je kunt nemen ipv halvollle of magere melk?

ik weet dat het veel vragen zijn...maar jullie zouden me enorm helpen als jullie ze kunnen beantwoorden...ik weet niet of ik voor elke vraag een aparte discussie zou moeten maken, maar ik heb het nu zo gedaan....

niemand?

Comment

de karnemelk klopt voor zover ik weet.
      en de 500gr kwark als je teveel eiwitten inneemt dan breekt je lichaam het zelf toch af als het nergens naartoe kan waar het nodig heeft en aangezien je toch normaal 9uur ongeveel slaap kan je dus 3x3uur =9uur i 3x30gr eiwitten is 90gr eiwitten volgens mij innemen als je genoeg gesport hebt en genoeg weegt.
      Keep it Simple, Keep it Real.

Comment

kan niemand mij helpen met de andere vragen?

Comment

Ik eet niet bij elke maaltijd vetten alleen bij mijn warme avond maaltijd en me 2de ontbijt.
          Vetten worden gebruikt als energy leverancier dit is ook de grootste energyleverancier die er is.
          als je eind van de dag gewoon alles in een goede verhouding binnen hebt gekregen is het goed.
          Vlak voor het slapen alle vetten en kh's zo veel mogelijk meiden.
          Kwark voor het pitten teer je de hele nacht op dus dat zit wel goed.

kip filet bak ik in oleif olie (dat zijn mijn avond vetten)

Kaas eet ik zo ie zo niet.

Na de training heb je idd ei en KH nodig.
          Banaan zou je kunnen bij nemen of dextro.
          Last edited by Been; 22-08-2007, 13:29.
          Who's the Chef

Comment

Originally posted by been View Post
            Ik eet niet bij elke maaltijd vetten alleen bij mijn warme avond maaltijd en me 2de ontbijt.
            Vetten worden gebruikt als energy leverancier dit is ook de grootste energyleverancier die er is.
            als je eind van de dag gewoon alles in een goede verhouding binnen hebt gekregen is het goed.
            Vlak voor het slapen alle vetten en kh's zo veel mogelijk meiden.
            Kwark voor het pitten teer je de hele nacht op dus dat zit wel goed.

kip filet bak ik in oleif olie (dat zijn mijn avond vetten)

Kaas eet ik zo ie zo niet.

Na de training heb je idd ei en KH nodig.
            Banaan zou je kunnen bij nemen of dextro.
            Maar je hebt toch rond de 20 gram eiwitten nodig elke 'kleine' maaltijd. Of heb ik dit verkeerd begrepen? Of bedoel je dit alleen voor de vetten?
            An eye for an eye makes the whole world go blind

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X