Wanneer koolhydraten eten ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wanneer koolhydraten eten ?

héy,

ik krijg sinds kort via sommige van de jongens in de gym te horen dat je koolhydraten voor je training moet nuttigen omdat je training veel van deze reserves nodig heeft. Ik dacht altijd direct na de training koolhydraten in vorm van een shake om je lichaam te laten recupereren... nu weet ik het echt nietmeer..

Alvast bedankt.
    If you're going to be a bear, "be a grizzly" 1m88 98kg 15,4 % BF

ik geloof dat voor de training geen effect heeft op je prestaties alleen als je belachelijke hoeveelheden koolhydraten naar binnen zou werken.
    Keto..start
    16sept met 84kg vp rond de 14%
    19sept, 82kg (vocht verlies)

Comment

Voor je training heeft niet zo gek veel zin, ik geloof dat het wel even duurt voordat je KH verteerd zijn, en dat je er dus profijt van hebt. Daarbij pompt je lichaam tot die tijd ook veel bloed naar je maag terwijl het bij je spieren moet zitten. Het zal dus eerder leiden tot prestatieverlies.
      KH na je training is wel goed. Liefst simpele om je glycogeenvoorraden weer snel aan te vullen en je lichaam uit zijn catabole staat te halen naar anabool.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ik denk dat ze bedoelen niet vlak voor je de zaal instapt maar uurtje daarvoor. Weet het zelf ook niet 100% zeker hoor, maar ik dacht dat het juist wel goed is om voordat je gaat trainen aardig wat koolhydraten in je te hebben, want heb je te weinig, dan gaat je lichaam de energie uit de vetten halen en die zijn veeeel sneller uitgeput, maar correct me if i'm wrong.

Comment

Volgens mij is dat het probleem niet. Krachttraining is een anaërobe activiteit, en je lichaam moet dus suikers hebben om dit vol te houden. Om dit te doen breekt het je glycogeenreserves in je spieren aan voor de suikers. Als deze op zijn zal je lichaam spiermassa gaan verbranden voor de suikers, dat geeft een ammoniakgeur. Ik geloof dat dat het verhaal erachter was. Wellicht klopt het niet, maar ik dacht het wel.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Eet ong. een uurtje voor je training een "normale maaltijd".
            bvb.volkorenbrood,tonijn en groente.
            Eet wel niet boven je behoefte want een volle maag laat het ijzer niet tillen!
            Koolhydraten zijn de brandstof van ons lichaam,dus moet je er genoeg van binnenkrijgen.
            Na de training heb je dan weer snelle suikers en eiwitten nodig.

grtz
            getting back in shape...

Comment

Het is zo dat wanneer koolhydraten verteerd worden en in de bloedsomloop terecht komen, de suikerspiegel van je bloed stijgt. De onmiddelijke reactie van je lichaam daarop, is de aanmaak van insuline (en het vrijgeven daarvan in het bloed). Eén van de effecten van insuline op het lichaam is dat het de eiwitsynthese stimuleert, m.a.w. het zorgt ervoor dat je spieren beter groeien. En dat is net wat je nodig hebt, vlak na je training. Om ervoor te zorgen dat je insulinespiegel piekt op dat moment, eet je best vóór je training al wat koolhydraten...

Comment

alvast bedankt mannen.

Comment

cutting = niet te veel voor je training gewoon nuchtere maag niet volproppen met energie repen > na je training direct als het kan het liefste

bulking = voor je training lekker genoeg (overdrijven is ook een vak)
                  na je training zelfde als in je cutting gewoon goed opvullen je celletjes staan lekker open voor KH toenamen .

mvg Flex-sports

Flex-Sports

Comment

Originally posted by Flex-sports View Post
                    cutting = niet te veel voor je training gewoon nuchtere maag niet volproppen met energie repen > na je training direct als het kan het liefste

bulking = voor je training lekker genoeg (overdrijven is ook een vak)
                    na je training zelfde als in je cutting gewoon goed opvullen je celletjes staan lekker open voor KH toenamen .

mvg Flex-sports

Flex-Sports

Vriendelijk dat je me die uitleg nog is geeft, maar die wist ik inmiddels al lang man ! Maar men vraag was dat het eten van koolhydraten voor je training een effect heeft op het trainen zelf. Zoals bv het nemen van pre workout producten...

greetz

Comment

Er is een verschil in KH of pre-workout producten. In de meeste pre-workout producten zitten wel KH, maar dit is niet reden dat ze werken. Een No product bijvoorbeeld zitten vaak suikers in, maar hun werking is niet gebaseerd op de suikers.

sigpic

Comment

Bij mij werkt een bord pasta zeker wel goed voor de training. Kan daardoor langer en heftiger trainen als dat ik zonder kan. Niet te veel en niet te snel erna trainen want dan lijkt het wel omhoog te komen.
                        Erna kies ik voor iets eiwitrijks. Maar dat is omdat ik in de avond train. Wil niet met een bord pasta of rijst naar bed. Ook doordat het te langzaam verteerd.

Comment

Eet ook niet te vet voordat je traint. Vetten maken dat je je sloom voelt en dat wil je niet hebben tijdens je training. Ik eet 1 a 2 uur voor mijn training en 1 uur na mijn training een complete maaltijd. Dus met alles erop en eraan: Eiwitten Koolhydraten en een beetje vet.
                          Geniet, en drink met maten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X