'sochtends workout

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 'sochtends workout

Ik doe 'sochtends sinds kort een half uurtje pilates. (vriendinnen zijn er erg enthousiast over.) Ik gelezen dat als je 'sochtends iets doet je dat het best kan doen op lege (met whey gevulde) maag.

Om het ff moeilijker voor mezelf te maken gebruik ik van die enkel/polsgewichtjes gekocht (klitteband gewichies) van 1,5 kg. Deze doe ik om me enkels bij bepaalde buikspier en been oefeningen gedurdende die 30 minuten. Omdat de oefeningen best makkelijk zijn en er veel reps gedaan moeten worden voel ik me spieren zeker wel.. af en toe echt alsof ze worden verzuurd ofzo, waarschijnlijk ken je dat gevoel wel.

Ik vroeg me dus af of ik dan ook beter dextrose of iets kan nemen. (bang voor spierafbraak enz)

Net niet juist. Cardio op "nuchtere" maag is gevaarlijk, maar kan. Krachttraining op nuchtere maag is zelfmoord. Aangezien pilates meer op krachttraining lijkt dan op cardio, zou ik het afraden.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

wel eerst eten voor ik dat doe okee... bij me ontbijt heb ik zowieso 24g whey met water .. dextrose erbij? (omdat ik pilates dus doe)

Comment

Dextrose zou ik dan opdrinken gedurende de training. Daarnaast is een weishake alleen geen ontbijt. Ontbijt is eiwitten+complexe kh+goede vetten. Een kickstart voor je dag zeg maar.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

ja ik heb ook een ontbijt hoor .. maar heb ook whey erbij bedoel ik .. allebei dus .. okeee dankjewel dan weet ik genoeg

Comment

[quote=GeneralIx;424809]Net niet juist. Cardio op "nuchtere" maag is gevaarlijk, maar kan.

Oeps, en hoe gevaarlijk mag dat dan zijn? Ik doe toch al een tijdje ochtendcardio, met de bedoeling een verhoogde vetverbranding te stimuleren ...
            Words can be broken, so can bones...

Comment

Gevaarlijk in de zin dat het spieren afbreekt voor voeding aangezien de maag leeg is na een nacht. De whey beschermt je spieren.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                Gevaarlijk in de zin dat het spieren afbreekt voor voeding aangezien de maag leeg is na een nacht. De whey beschermt je spieren.
                Niet omdat je maag leeg is, noch omdat je glycogeen op is, maar omdat je cortisol erg hoog ligt. Waarom dan toch 's ochtends die cardio? Omdat er dan wat meer vrije vetten in je bloed zitten (vetten die je lichaam vrijmaakt tijdens de slaap om op te teren) die je meteen kunt opbranden.

sigpic

Comment

Maar zijn jullie niet te moe\ziek voor smorgen om cardio te doen? En wat doen jullie dan voor Cardio en hoe vroeg?

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                    Net niet juist. Cardio op "nuchtere" maag is gevaarlijk, maar kan. Krachttraining op nuchtere maag is zelfmoord. Aangezien pilates meer op krachttraining lijkt dan op cardio, zou ik het afraden.
                    O, o dan vrees ik dat ik al wat zelfmoordpogingen op mijn naam heb staan.
                    Niet meer doen dus!
                    Bis vincit, qui se vincit in victoria.

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                      O, o dan vrees ik dat ik al een aantal zelfmoordpogingen op mijn naam heb staan. Niet meer doen dus!
                      Bis vincit, qui se vincit in victoria.

Comment

Ik vind het grote bullshit dat cardio op nuchtere maag gevaarlijk is, mits je de intensiteit laag houd is hier niks mee aan de hand.
                        Persoonlijk doe ik dit al tig jaar om mijn vetpercentage in bedwang te houden en kan alleen maar zeggen dat het helpt.

Krachttraining op nuchtere maag is inderdaad niet aan te raden, vanwege de hoge intensiteit met dit soort trainingen, zal je bloedsuikerspiegel te laag worden, gevolg is misselijk worden, duizelig etc. en in het ergste geval flauw vallen.

Grtz.

Comment

Is ook niet gevaarlijk als in flauwvallen of iets dergelijks. Gevaarlijk als in grotere kans op spierafbraak.

sigpic

Comment

Het beste gewoon wat extra BCAA's of een kleine wheyshake op waterbasis innemen ter bescherming van je spieren. Cardio op nuchtere maag biedt teveel voordelen om niet te doen. Droog worden gaat zo het beste.
                            Geniet, en drink met maten!

Comment

maar is de spierverbranding dan nog steeds (na Whey/bcaa's en bijv glutamine en een fat burner) hoger dan midden op de dag? Ik ga zelf ook over 2.5 weken cutten en ben zelf redelijk ecto dus vet burnen moet niet zon probleem zijn. Wel wil ik zo veel mogelijk spier houden. Als het dan bijv een kilo spier in de maand cutten extra wegbrand 's ochtends, dan ga ik het niet doen denk ik...
                              22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X