coca cola light cafeinevrij

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• coca cola light cafeinevrij

Ik had dus een vraagje over coca cola, ik weet dat dit niet zo goed voor je is en zeker niet in de cut, nou las ik op de verpakking van cola light zonder caffeine dat hier geen Kh vetten suikers etc. inzitten en dat het aantal kcal per 250 ml praktisch 0 is.
    Nu vraag ik mij dus af of dit slecht voor je is, het enige dat volgens mij nog slecht kan zijn is het koolzuur, maar toch heb ik het idee dat het niet zo goed voor je is.

Heeft iemand hier een antwoord op,

Ik heb het zoieso niet op light producten,
    In veel lightproduckten zitten verschillende schadelijke stoffen.

Bijvoorbeeld cola light er zijn test geweest dat ratten er maag en darm kanker van krijgen,
    ik heb liever gewoon suiker producten dan zoetstoffen, ik neem dus liever een glaasje minder op een dag
    Sometimes you need a second chance, because time wasn't ready for the first one

Comment

Ik drink het zelf ook niet maar mijn vrouw houdt wel veel van cola en ik vroeg me dat dus af, heb je geen link naar die onderzoeken?

Comment

ik zou het even op moeten zoeken, General x had vorige keer ook een mooi stukje over light producten : E951 aspartaam - Objectief

Hoop je een beetje geholpen te hebben
        Sometimes you need a second chance, because time wasn't ready for the first one

Comment

Het gevaar in coca-cola zit hem in het gebruikte fosforzuur. Dit is zo zuur dat er geen conserveringsmiddelen hoeven te worden gebruikt. Je PH waarde stijgt enorm door dit fosforzuur en is niet bevordelijk voor je ingewanden.Zoetstoffen zijn minder schadelijk dan dit fosforzuur. Ik ken iemand die leverkanker heeft gekregen, door het teveel drinken van coca-cola. Het is bekend dat je vastgeroeste bouten en moeren los krijgt, als je er een scheut coca-cola over heen gooit. Kan je nagaan wat het in je lijf doet, ook wordt je er agressief van. Neem maar een glas versgeperst vruchtensap, is gezonder en beter.

Comment

Is beter, maar nog steeds niet echt goed. Ben geen fan van fructose in geconcentreerdere vorm dan je aantreft in een stuk fruit.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Kun je misschien uitleggen wat je bedoeld met geconcentreerde vorm van fructose in fruit. Het lijkt mij namelijk onmogelijk om dit te kunnen verkrijgen in fruit. Als dit zo zou zijn waarom wordt er dan twee stuks fruit, per dag aanbevolen? Bestaat er ook fruit zonder geconcentreerde fructose?

Comment

Gewoon een lekker fruitsap nemen

Comment

Originally posted by Fanatic View Post
                  Kun je misschien uitleggen wat je bedoeld met geconcentreerde vorm van fructose in fruit. Het lijkt mij namelijk onmogelijk om dit te kunnen verkrijgen in fruit. Als dit zo zou zijn waarom wordt er dan twee stuks fruit, per dag aanbevolen? Bestaat er ook fruit zonder geconcentreerde fructose?
                  In een sap komt fructose in veel geconcentreerdere mate voor dan in een stuk fruit. Van twee stuks fruit zal er weinig gebeuren, maar ben niet echt fan sappen, mensen nemen toch al gauw een paar glazen en gezien de hele weg die fructose moet afleggen, waar ons systeem eigenlijk niet op ingesteld is... Hier een mooi artikel over fructose.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Ik schreef neem een glas, versgeperst vruchtensap inplaats van coca-cola.Niet over kant en klare sappen waar High Fructose Corn Syrup is aan toegevoegd. In vers fruit zit dit product niet, volgens mij wordt HFCS immers gewonnen uit mais.

Comment

Originally posted by Fanatic View Post
                      Ik schreef neem een glas, versgeperst vruchtensap inplaats van coca-cola.Niet over kant en klare sappen waar High Fructose Corn Syrup is aan toegevoegd. In vers fruit zit dit product niet, volgens mij wordt HFCS immers gewonnen uit mais.
                      Gaat niet alleen om sappen waar HFCS aan is toegevoegd. Sap in het algemeen heeft een redelijk hoog fructose gehalte, en als je daar dan flink wat van drinkt "omdat het gezond is" kun je je er op verkijken.

sigpic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X