honger als een paard

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• honger als een paard

Sinds kort verandert van 7 dagen p/w lange sessies HIT cardio naar vooral KT en merk dat ik nu de hele dag door honger heb. Sinds ik met KT begonnen ben al zo'n vier/vijfhonderd kcal boven mijn dagelijkse behoefte gaan zitten, maar de honger blijft. Toch gek, want ik verbrand nu zeker minder calorieën met sporten, maar het zal wel de andere soort inspanning zijn die dit veroorzaakt? Moet mijn lichaam wennen aan de omschakeling ofzo?

Vooral 's avonds is het het ergst, gisteravond zowat een halve kilo muesli opgevroten en zou dat nu wel weer kunnen.

Hier http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...tml#post425395, misschien dat ik iets moet veranderen, maar weet niet wat.

bij mij is het juist het omgekeerde. Ik moet me dwingen om iets te eten, bijna nooit hongergevoel en als ik één hap te veel gegeten heb, ligt mijn maag overhoop.

Met KT verbrand je ook nog calorieën en ik zou zeker van de muesli afblijven vooral 's avonds.

Comment

Zorg wel dat ik mijn discipline met eten hou, maar gisteren was het echt te erg. Zal wel van de benentraining komen. Nou ja, hoop maar dat het een kwestie van even wennen is. Voel me verder niet slap, heb alleen veel honger. Vandaag is gelukkig mijn junkdag met maar liefst een 45 grams zakje chips. Vijf happen en het was op en nu maar wachten op de kwark, haha.

Ik ken meer dames die moeite hebben met eten en dat kan lastig zijn.

Comment

heb het zelfde is best irritant idd
        een dag niet getraind is een dag niet geleefd

Comment

Als ik benen heb getraint kan ik wel een half paard opvreten! Hahahahaha
          Geniet, en drink met maten!

Comment

Ik zit momenteel aan de 4500kcal / dag, ~1800kcal boven mijn behoefte en ik moet zeggen dat ik ook vaker dan niet nog steeds echt honger heb, dus ik zit op sommige dagen boven de 5000.

Maar als ik de weegschaal en spiegel mag geloven worden al die extra kcal niet omgezet in vet dus daar heb ik dan weer geluk mee

ik neem voortaan naar mn werk 2l water en 1l melk mee.. en ik moet zeggen dat die extra melk bij de maaltijden toch wel echt helpt om dat hongergevoel tegen te gaan, could be me though. Maar dan heb ik gewoon het gevoel alsof mijn maag voller zit, en dat gevoel blijft toch wel een uur - anderhalf.

Comment

Wat meer melk op een dag is wel een goeie. Dat helpt bij mij ook wel tegen de honger en wat calorieën kunnen er nog wel bij, want mijn dagelijkse behoefte is denk ik hoger dan nu ingeschat.

Een halve koe extra per dag zou een optie zijn, maar eet geen paard (en varken) dus dat gaat niet lukken.

Comment

Als ik niet genoeg drink heb ik ook constant honger. En hoe meer ik dan eet, hoe meer en sneller ik weer honger lijk te hebben. Werk met gemak 8 plakken brood weg, en een half uur daarna rommelt mijn maag alweer. Discipline wordt dus regelmatig op de proef gesteld.
                Ik moet mezelf echt verplichten om veel te drinken, dan kan ik me netjes aan me schema houden. Zelfs na intensief sporten heb ik zelden dorst, denk dat me dorstgevoel een soort van onderontwikkeld is
                Misschien dat je lichaam gewoon tekort heeft aan die 3l?

Comment

@steentje;De reden van je honger is wel te vinden in je voedingsschema vind ik;de verdeling van je eiwitten kan veel beter. Het ene moment werk je meer dan 50gr eiwitten naar binnen,het andere moment amper 4gr.
                  bereken het aantal eiwitten nodig per dag en verdeel die over je aantal maaltijden. Soja eiwit? Kan je beter een gewone whey shake in de plaats stellen.
                  Wat betreft je kh.Idem dito als je eiwit;niet goed verdeelt.
                  Maaltijd 2,3 en 4 bevatten veel te weining kh.
                  De hoeveelheid kh na je training is ok maar bestaat hoofdzakelijk uit suikers.
                  Dextrose meteen na je training is zeker ok,doe ik ook,maar binnen 1 uur moet je zeker een volwaardige maaltijd eten.

Ik vind het tss maaltijd 1en6 mislopen. Je kh inname is te weinig terwijl je in die tijd waarschijnlijk gaat werken en ook nog es gaat trainen!
                  Kh blijven de brandstof van ons lichaam en op de momenten dat je er het meeste van nodig hebt krijg je er onvoldoende van binnen.

Maaltijd voor het slapen gaan mag je halveren.
                  Maak van die 250gr kwark liever een shake die je ergens tss maal 1en6 gaat inplannen.

grtz
                  getting back in shape...

Comment

heb je welles gedacht aan worms tabletten ik neems ze om de 2 maand in niks om te schamen,de meeste mensen schamen zich om zo tablet in te nemen,dan zeggen ze ik heb geen worm,maar dat zeg ik ook niet,een pakje worm tablet zit om de 3 euro ,bij de drogist verkrijgbaar

probeer dat maar .is maar een tip!!!!

TRAINSEEE

Comment

Wormen? Je doelt op een lintworm?
                      Geniet, en drink met maten!

Comment

Die kans is niet zo gek groot hoor. Zeker niet als je heel weinig of zelfs geen varken eet.
                        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by Aphasia View Post
                          @steentje;De reden van je honger is wel te vinden in je voedingsschema vind ik
                          Bedankt voor de uitgebreide reactie. Ik werk en train inderdaad voor het avondeten en heb wel het gevoel dat ik dan meer power kan gebruiken. Kan me ook voorstellen dat de honger zich opstapelde door de dag heen. Dus heb nu de KH en EW beter verdeeld, meer KH ook. Als het nog beter kan hoor ik het graag, moet wel goed zitten met het eten natuurlijk. Thanks again!

Ga voortaan ook whey kopen, eerst nog een halve kilo soja opmaken. Benieuwd hoe whey naturel smaakt, soja is in ieder geval lekker.

leeftijd: 33
                          gewicht: 73-74 kg
                          lengte: 1.82
                          mbf: 13.9
                          dagelijkse energiebehoefte: 2700-2800 kcal
                          doel: toename spiermassa - handhaving bf + conditie
                          mijn eerste trainingsschema

1 ochtend:
                          - 14 gr soja eiwitpoeder met water - 0,15 gr kh - 12,2 gr ew - 0,65 gr vet – 55,5 kcal
                          - 35 gr/1 snee extra grof volkoren brood - 14 gr kh - 2 gr ew - 1,15 gr vet – 72,8 kcal
                          - pindakaas - 2,5 gr kh - 4 gr ew - 8 gr vet – 97 kcal
                          - 50 gram muesli - 29,5 gr kh - 5,5 gr ew - 2 gr vet - 159 kcal
                          - 0,2 l magere yoghurt - 7 gr kh - 8 gr ew - 0 vet – 70 kcal
                          - 0,17 l magere melk - 7,59 gr kh - 5,76 gr ew - 0,12 gr vet - 56,1 kcal

-- eetmoment 1 -- 60,74 gr kh - 37,46 gr ew - 12,8 gr vet - 510,4 kcal

2 late ochtend:
                          - 70 gr/2 sneeën extra grof volkoren brood - 28 gr kh - 3,99 gr ew - 2,3 gr vet – 145,6 kcal
                          - 10 gr verse roomkaas 45+ met bieslook - 0,29 gr kh - 0,4 gr ew - 0,73 gr vet – 9,25 kcal
                          - 33 gr runderrookvlees - 0 gr kh - 7,33 gr ew - 1,67 gr vet – 44,33 kcal
                          - 0,33 l magere melk - 15,18 gr kh - 11,55 gr ew - 0,23 gr vet – 112,2 kcal
                          - 1 appel - 14 gr kh - 1 gr ew - 0 gr vet – 60 kcal

-- eetmoment 2 -- gr 57,47 gr kh - 24,27 gr ew - 4,93 gr vet – 371,38 kcal

3 vroege middag:
                          - 70 gr/2 sneeën extra grof volkoren brood - 28 gr kh - 3,99 gr ew - 2,31 gr vet – 145,6 kcal
                          - 10 gr verse roomkaas 45+ met bieslook - 0,29 gr kh - 0,4 gr ew - 0,73 gr vet – 9,25 kcal
                          - 33,3 gr kalkoenfilet - 0,33 gr kh - 7 gr ew - 1 gr vet – 44,33 kcal
                          - 1 appel - 14 gr kh - 1 gr ew - 0 gr vet – 60 kcal
                          - 0,33 l magere melk - 15,18 gr kh - 11,55 gr ew - 0,23 gr vet – 112,2 kcal
                          - 14 gr/2 stuks walnoten – 1,12 gr kh – 2,1 gr ew – 8,82 gr vet – 100 kcal

-- eetmoment 3 -- 58,62 gr kh - 25,04 gr ew - 13,09 – 471,38 kcal

4 late middag:
                          30 min. voor training:
                          shake
                          > 14 gr soja eiwitpoeder - 0,15 gr kh - 12,2 gr ew - 0,65 gr vet – 55,5 kcal
                          > 0,33 l magere melk - 15,18 gr kh - 11,55 gr ew - 0,23 gr vet – 112,2 kcal
                          > 60 gr brinta - 39 gr kh - 6,6 gr ew - 1,26 vet - 195 kcal

-- eetmoment 4 -- 54,33 gr kh - 30,35 gr ew - 1,14 gr vet – 362,7 kcal

5
                          1 min. na training:
                          - 40 gr dextrose - 38,8 gr kh - 0 gr ew - 0 gr vet - 148 kcal
                          30 min. na training:
                          - shake:
                          > 1 rauw ei - gr 0 kh - gr 8 ew - gr 6 vet – 83 kcal
                          > 28 gr soja eiwitpoeder - gr 0,3 kh - 24,4 gr ew - 1,3 gr vet – 111 kcal
                          > 0,2 l magere yoghurt - 7 gr kh - 8 gr ew - 0 vet – 70 kcal
                          > halve banaan - 15 gr kh - 1 gr ew - 0 gr vet - 62 kcal

-- eetmoment 5 -- 61,1 gr kh - 41,4 gr ew - 7,3 gr vet – 474 kcal

6 diner:
                          60 min. na training
                          > pasta, zilvervliesrijst, aardappelen, mie, mihoen, couscous of bonen
                          > 200/300 gr groente
                          > maximaal 150 gr rund, kip of vis
                          > amper wat olijfolie
                          > gebruik geen zout
                          +/- 75 gr kh - 31,5 gr ew - 15 gr vet – 653 kcal

-- eetmoment 6 -- 75 gr kh - 31,5 gr ew - 15 gr vet – 653 kcal

7 avond:
                          snacks:
                          > 1 sinaasappel 11 gr kh - 1 gr ew - 0 gr vet – 50 kcal
                          > 14 gr/2 stuks walnoten – 1,12 gr kh – 2,1 gr ew – 8,82 gr vet – 100 kcal
                          > 22,5 gr/1 plak ontbijtkoek - 16,29 gr kh - 3,8 gr ew - 0,25 gr vet – 70 kcal

-- eetmoment 7 -- 28,41 gr kh - 6,9 gr ew - 12,62 gr vet – 220 kcal

8 voor slapen:
                          - 500 gr kwark - 20 gr kh - 51,55 gr ew - 0,9 gr vet – 300 kcal

-- eetmoment 8 -- 20 gr kh - 51,55 gr ew - 0,9 gr vet – 300 kcal

dagelijks:
                          - minimaal 3 liter kruidenthee/water

totaal:
                          --- 415,67 gr kh - 248,47 gr ew - 67,78 gr vet – 3362,26 kcal

supplementen:
                          - multivitamine
                          - calcium/magnesium/zink
                          - omega 3 (visolie)
                          - amino 1500

Comment

Ziet er al heel wat beter uit.Kh en eiwit zijn beter verdeeld over de dag.
                            Wat betreft je kwark voor het slapen gaan zou ik die echt halveren. Meer is niet altijd beter,Zeker niet als je je bf wil onder controle houden.
                            En whey shake naturele smaak? Koop er vlug een met een lekker smaakje,dat maakt het nog zo aangenaam om te drinken.

Laat ons weten of je aangepast schema je honger kan onderdrukken.

grtz
                            getting back in shape...

Comment

Mischien handig om vezeltabletten te gaan innemen?

Ik neem er zelf ook z'n 10 in per dag, en helpt wel de honger te stillen.

Maarja ik heb momenteel dan ook een andere focus(afvallen).

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X