Shakes nemen om aan te komen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Shakes nemen om aan te komen?

Hoi allemaal,
    Ik ben nieuw op dit forum dus ik zal me even voorstellen: Ik ben een jongen van 18 jaar oud en ik ben een flinke ecto Ik ben 1,89 lang en ik weeg nu 62kg.
    Zoals je misschien wel snapt wil ik graag aankomen want ik ben het zat. Ik ben al mijn hele leven dun en ik wil eens wat 'gevulder' eruit zien. Mijn doel is dan ook niet om een bodybuilder te worden maar er normaal gespierd uit te zien. Mijn BMI is ook te laag en dat wil ik graag opkrikken.

Ik ben nu ongeveer 2,5 maanden bezig met fitness. Dit doe ik 2x per week, elke keer bovenlijf én onderlijf. Voordat ik begon woog ik 58. Ik ben dan ook een stuk meer gaan eten dan daarvoor, ik zit nu rond de 2600 kcal per dag. Ik eet vrij gezond, haast geen vette hap maar ook niet veel fruit (af en toe een banaan of fruitshake, maar ik drink wel veel multivitamine).

Nou zag ik op andere topics staan dat als je echt wilt aankomen, dat je rond de 3000-4000 kcal per dag moet zitten. Dit haal ik gewoon echt niet, want ik ben nu al bijna aan het proppen. Ik vroeg me dus af of het misschien verstandig is om een weight gainer te kopen ter aanvulling van mijn dagelijkse voeding. Ik hoorde dat Mammoth een aanrader was..? Het maakt in mijn geval ook niet uit als er wat vet aankomt.

Ik ben wel een beetje huiverig over voedingssupplementen want ik heb het idee dat het toch niet 100% goed voor je lijf kan zijn. Kan je hormoonhuishouding o.i.d. er niet van verstoord raken?

Ohja en voor de mensen die gaan zeggen dat ik meer moet gaan trainen in de week, dat wil ik zelf ook wel maar dat kan meestal niet omdat ik anders nog niet hersteld ben van de spierpijn.

Originally posted by makaz0r View Post
    Ohja en voor de mensen die gaan zeggen dat ik meer moet gaan trainen in de week, dat wil ik zelf ook wel maar dat kan meestal niet omdat ik anders nog niet hersteld ben van de spierpijn.
    Kom op jongen, trainen is het beste medicijn tegen spierpijn. Als je wilt groeien zul je toch een beetje pijn moeten lijden

Comment

hey, welkom

als eerste: je wordt niet "zomaar ineens" een bodybuilder en volgens mij heb jij een andere visie van het woordt dan ik. Een bodybuilder is zoals de naam al zegt, iemand die massa aan zijn lichaam wil bouwen. Dit wil jij ook, dus ben je wel min of meer een bodybuilder in mijn ogen.

je zegt dat je veel meer eet dan tevoren, maar zit nog maar op 2600 kcal. Ik ben zelf ook een ecto (begon op 60 kg, 1.82m 18 jaar) en dit is (voor mij in ieder geval) VEELS te weinig. Ik had ook moeite met veel eten, maar je maag rekt vanzelf uit en je kan steeds meer eten. Een tijdje terug zat ik op 4500, terwijl ik in het begin met 2800 al moeite had: het went vanzelf. Gewoon blijven proppen

wat bedoel je met een vette hap? bedoel je (onverzadigd) vet uit voedsel, of bij de mac? in het eerste geval ben je verkeerd bezig, in het laatste geval goed. Goeie vetten zijn belangrijk!

zo is fruit ook belangrijk. 3 stukken per dag lijkt me goed

Mammoth is niet echt een goeie weight gainer. Je kan verreweg het beste je energie uit echt voeding halen. Desnoods eet je wat vaker havermout. Dit stop je gewoon in een maatkan en slaat het in 1 keer achterover. Veel makkelijker dan 6 broden weg te vreten.

Voedingssupplementen (zoals bijvoorbeeld creatine en whey) zijn een goeie AAVULLING op je dagelijkse voeding. Je voeding moet dus eerst 100% in orde zijn, voordat je met supps gaat beginnen. In jouw geval raad ik je aan om eerst een half jaar/jaar zonder te doen (hooguit whey shake na het trainen en/of in de ochtend).

verder is spierpijn geen indicatie van groei, sterker nog: je kan er gewoon doorheen trainen. Goed voor de doorbloeding en daarmee is het sneller over. Wel een goeie warming up doen en dan gewoon knallen. Als je 3x per week een fullbody doet van een uurtje lijkt het me sterk dat je jezelf overbelast. Gewoon lekker 3x in de week met minimaal 1 dag rust tussen de trainingen.

heel veel succes!!
      22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Bedankt vor jullie reacties
        Ik heb altijd gedacht dat als je ging trainen wanneer je spierpijn had, had je dan juist je spierweefsel beschadigde waardoor de spieromvang juist weer af zou nemen? Maar als ik het goed begrijp mag ik er best doorheen trainen, mits ik maar minstens 1 dag rust genomen heb en even cardio ervoor doe?

En begrijp ik het goed dat ik me best vol mag vreten bij de mac? Ik wist niet dat dat zo voedzaam was Geen problemen mee, daar niet van

Ik heb even opgezocht wat whey is, en dat bestaat dus vrijwel alleen uit eiwitten? Daarmee haal ik mijn kcal toch niet omhoog? Is het niet beter om een combinatie van eiwit en koolhydraten te nemen?

Ik denk dat ik nog een tijdje wacht met suplementen, en eerst mijn eetgedrag omhoog ga gooien. Misschien inderdaad in een later stadium whey ofzoiets erbij.

Iniedergeval bedankt voor jullie hulp.
        Ik vind het trouwens lastig om mijn kuiten goed te trainen, heeft iemand een goede tip?

Comment

Bedankt vor jullie reacties
          Ik heb altijd gedacht dat als je ging trainen wanneer je spierpijn had, had je dan juist je spierweefsel beschadigde waardoor de spieromvang juist weer af zou nemen? Maar als ik het goed begrijp mag ik er best doorheen trainen, mits ik maar minstens 1 dag rust genomen heb en even cardio ervoor doe?

En begrijp ik het goed dat ik me best vol mag vreten bij de mac? Ik wist niet dat dat zo voedzaam was Geen problemen mee, daar niet van

Ik heb even opgezocht wat whey is, en dat bestaat dus vrijwel alleen uit eiwitten? Daarmee haal ik mijn kcal toch niet omhoog? Is het niet beter om een combinatie van eiwit en koolhydraten te nemen?

Ik denk dat ik nog een tijdje wacht met suplementen, en eerst mijn eetgedrag omhoog ga gooien. Misschien inderdaad in een later stadium whey ofzoiets erbij.

Iniedergeval bedankt voor jullie hulp.
          Ik vind het trouwens lastig om mijn kuiten goed te trainen, heeft iemand een goede tip?
          als je echt veel spierpijn nog hebt, niet gaan trainen, neem dan nof ff een dagje rust.
          en vreten bij de mac doe je zowiezo niet he, vreet je maar vol met kip en kwark, kerel

en wat doe je voor je kuiten nu dan??
          seates en standing calfraise zijn goeie oefeningen
          160kg squat
          225kg deadlift
          130kg benchpress

Comment

Haha ik dacht al dat de mac niet de beste oplosing was. Beetje duur ook om elke dag naar de mac te gaan

Ik train nu mijn kuiten met de sitting calfraise

Comment

1) neejjjjj dan heb je me verkeerd begrepen. GOEIE vetten zijn zeer gezond en noodzakelijk. Bij de mac haal je vanalles, behalve de goeie vetten: geen mac meer dus

2) standing calf raises vind ik goeie oefeningen. Seated daarentegen niet. Waarom: ik deed een tijdje alleen maar standing calf raises en op een gegeven moment deed ik 4x8 met 130 kg. Daarna deed ik een tijdje alleen maar seated calf raises (steeds met (bijna) vol blok). Toen ik na 2 maanden of zo weer de standing variant ging doen, was ik helemaal teruggevallen naar 80 kg en ben nog steeds bezig om het op te bouwen.
              22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Oke ik zal kijken of we ook de standing variant hebben in de sportschool, maar volgens mij niet. Heeft iemand ervaring met het trainen van de kuiten met de legpress? Ik heb het wel iemand zien doen maar zelf nog niet geprobeerd

Comment

ja kan ook wel. je kan de standing calf raises prima doen in de smith machine

Comment

Originally posted by Leo1988 View Post
                    1) neejjjjj dan heb je me verkeerd begrepen. GOEIE vetten zijn zeer gezond en noodzakelijk. Bij de mac haal je vanalles, behalve de goeie vetten: geen mac meer dus

2) standing calf raises vind ik goeie oefeningen. Seated daarentegen niet. Waarom: ik deed een tijdje alleen maar standing calf raises en op een gegeven moment deed ik 4x8 met 130 kg. Daarna deed ik een tijdje alleen maar seated calf raises (steeds met (bijna) vol blok). Toen ik na 2 maanden of zo weer de standing variant ging doen, was ik helemaal teruggevallen naar 80 kg en ben nog steeds bezig om het op te bouwen.
                    Komt omdat je twee verschillende stukjes in je kuiten traint.

Standing calf raise kan met een blokje en een smith. Gewoon met de ballen van je voeten op het blokje staan, stang in je nek en omhoog en omlaag gaan.

Whey is niet bedoeld om aan je kcal te komen, maar om aan je eiwitten te komen. Zeker kopen.
                    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Om aan te komen op de juiste manier zijn dit de beste magere eiwitbronnen:
                      -tonijn
                      -kwark
                      -magere melk
                      -whey
                      -kip/kalkoen
                      -Tofu

Als je deze producten eet/drinkt kun je op een goede manier spiermassa bouwen.
                      Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                        Om aan te komen op de juiste manier zijn dit de beste magere eiwitbronnen:
                        -tonijn
                        -kwark
                        -magere melk
                        -whey
                        -kip/kalkoen
                        -Tofu

Als je deze producten eet/drinkt kun je op een goede manier spiermassa bouwen.
                        Klopt helemaal dierlijke eiwitten gecombineerd met plantaardige eiwitten is de beste combinatie. Tofu wordt gemaakt van soja bonen, nog beter zou zijn 50% soja-isolaat eiwit met 50% dierlijke eiwitten...

Comment

Oke heel erg bedankt allemaal voor jullie reacties. Daar kan ik zeker wat mee

Comment

Hoe zit dat met Soja melk? is dit beter als magere melk of is een combi hiervan aan te raden?

Comment

Weight gainer is toch wel de ideale manier om aan te komen. Help bij mij in ieder geval wel. Maar als je mijn advies wilt... laat alles maar even links liggen en begin aan een goede voedingsschema. Heb je dit af dan kan je door naar de trainingschema... als je beide af hebt en je bent er tevreden over, ga dan pas naar voedingssupplementen kijken.

Prop je vol kerel, maar doe het op een goede manier. In plaats van chips en hamburgers kan je beter magere vlees, kip, salade, kwark, aardappelen, rijst, groente, fruit, vis etc. eten. Zorg iig wel dat je genoeg eiwitten per maaltijd binnen krijgt.

Aangezien je het ook over bodybuilding hebt kan je alvast beginnen om meteen naar de albert heijn of een andere supermarkt te rennen aangezien je daarvoor heel erg veel moet eten. Ik ben zelf niet zo bekend met bodybuilding maar ik gok toch wel op minimaal 4/5 grote (echte) maaltijden en nog eens 3 of 4 kleine maaltijden voor ernaast of tussendoor. Hier kunnen anderen zoals punani of kevf je meer over vertellen.

Succes...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X