Verzadigingsgevoel verdwenen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Verzadigingsgevoel verdwenen

Sinds een tijdje ben ik onverzadigbaar als het op eten aankomt. Ik heb geen verzadigd gevoel meer, terwijl mijn lichaam wel constateert dat m'n maag nokvol zit. Een beetje moeilijk uit te leggen, ik hoop dat jullie t begrijpen. Het resultaat is dat als ik 3 volgeladen borden naar binnen heb geschoven nog trek heb maar niet dooreet omdat ik weet dat ik zoveel heb zitten bunkeren....

Ken jullie dit? Moet ik dit zien als een probleem?

Uhm....wacht 20minuten en het verzadigd gevoel is weg? Het lichaam heeft tijd nodig om het signaal van "vol" naar de hersenen te sturen en te registreren.

Comment

In de bulk is dat erg handig, als je zit te cutten niet. Langzamer eten is een optie, of gewoon na elke maaltijd de rem erop. Krimpt je maag vanzelf weer.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Het zou wel eens kunnen dat je of te wel te weinig suikers of te weinig vetten
        binnen krijgt.
        Dit kan een onverzadigt gevoel geven.
        Ondanks dat we op ons eten moeten letten hebben we dit toch wel nodig.
        Ik weet nu wel ni wat ge allemaal naar binnen speelt...

Comment

ja, post je voedingsschema eens, misschien zit je wel ver onder je behoefte/gewenste bulkhoeveelheid, maar ik zou het toch eerder zoeken bij wat falstyr zij
          22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Originally posted by jehuty View Post
            Het zou wel eens kunnen dat je of te wel te weinig suikers of te weinig vetten
            binnen krijgt.
            Dit kan een onverzadigt gevoel geven.
            Ondanks dat we op ons eten moeten letten hebben we dit toch wel nodig.
            Ik weet nu wel ni wat ge allemaal naar binnen speelt...
            Vetten, agreed, suikers, disagreed. Suikers zijn juist de stoffen die je een heel kort verzadigd gevoel geven. Eiwitten zijn het meest verzadigend. Wellicht kom je ook vezels tekort, deze vertragen de opname van de voedingsstoffen en zullen je ook sneller verzadigen.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

bekend gevoel idd...tip: veel water drinken,geeft ook een verzadigd gevoel

Comment

Ik heb geen strak voedingsschema. Ik eet wel gezond en probeer veel eiwitten en koolhydraten binnen te krijgen. Vandaag was m'n junkdag en tijdens het binnenschrokken van Chicken Wings merkte ik dat ik daar ineens veel voller van raakte dan van de bijbehorende rijst met chinese ei met tomaat.

Op een dag eet ik bijvoorbeeld:

11:30 opstaan
                12:00 6 volkoren boterhammen (2 pindakaas/2 appelstroop/2 kipfilet) en een appel
                13:00 250g biogarde magere kwark
                14:30 4 volkoren boterhammen (4 kipfilet)
                15:30 banaan
                18:00 whey shake (na training) + 28 gram druivensuiker
                18:30 6 volkoren boterhammen
                20:00 3 overvolle borden pasta met groenten
                23:00 4 volkoren boterhammen met kipfilet + 250g kwark
                02:00 slaap

Wat ik me trouwens avroeg, als je dag/nacht-ritme anders is, is het dan nog steeds zo dat je lichaam rond 9 uur 's avonds geen koolhydraten meer verbrand

Comment

hoezo heb je bij je 2e maaltijd alleen maar eiwitten en geen vetten+koolhydraten? en 3 overvolle borden met pasta lijkt me erg veel. Als ik 1 redelijk vol bord pasta heb, zit daar ongeveer 150 gram ongekookte pasta op (wel gekookt natuurlijk, maar ongekookt gewogen) en dat is iets van 100 gram koolhydraten. Als je dan 3 overvolle borden een, krijg je meer dan 300 gram koolhydraten binnen en dat lijkt me nogal veel in 1 keer. verder zou ik die 4 boterhammen ZEKER weglaten voor je slaap, of bijvoorbeeld 4 boterhammen en dan 2 uur later die kwark (500 gram) en dan pitten.

ook denk ik persoonlijk dat je je vet wel wat beter dan dit kan verdelen (aannemende dat je in de bulk zit)

over dat koolhydratenverbranden na 9 uur: je lichaam heeft een biologische klok, onafhankelijk van hoe laat je slaapt. Dit regelt mede je melatonine en die wordt rond 10-11 uur redelijk hoog afgegeven (dit vertelt je dat het tijd is om te slapen) en piekt rond 2-3 uur en neemt weer af in de ochtend. Dit is waarom mensen over het algemeen snachts slapen. Ik moet je toeegeven, dat ik ook echt een nachtmens ben en dat het me elke keer moeite kost om voor 12 uur te slapen, maar dit is wel het beste. Ik kan me voorstellen dat die melatonine en koolhydraatverbranding op een of andere manier samenhangen, maar ik kan dit absoluut niet onderbouwen. Het lijkt me niet vreemd als het zo is laat ik maar zeggen. Misschien iemand anders die kan reageren hierop?
                  22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Je lichaam kan altijd koolhydraten verbranden, maar 's avonds heeft je lichaam ze feitelijk gezien minder hard nodig omdat je toch weinig meer uitvoert. Daarom kun je je beter houden bij de eiwitten voor de opbouw, en dan gebruikt je lichaam je lichaamsvet om door te stoken.

sigpic

Comment

Die 2de maaltijd deed ik eerst samen met mijn derde maaltijd, maar die heb ik gesplitst om wat meer maaltijden te hebben waardoor je verbranding omhoog gaat. De 3 borden pasta is omdat ik trek heb en het splitsen lastig is. Dit zou ik kunnen doen, maar dat betekent dat ik meer tijd kwijt ben met eten doordat ik een gedeelte moet opwarmen e.d. Is het aan te raden om deze echt te splitsen?

M.b.t. die 4 laatste boterhammen, die neem ik alleen tijdens m'n bulk. Als ik de kwark later zou eten tovert dit toch niet het effect van die boterhammen ineens weg?

Comment

haha tovert het effect van de boterhammen weg? welk effect bedoel je dan? het is sowieso beter om alleen kwark voor je slapen te nemen en dan ook echt een half uurtje ofzo voordat je slaapt

Comment

langer kauwen. Door de enzymen in je mond zal vertering beter optreden. Je doet langer over het eten waardoor je signaal aan de hersenen beter op gang kan komen.

Ook gezelliger voor je tafelgenoot!

Comment

JE kan ook vezels toevoegen aan jem aaltijden waardoor je langer en sneller een verzadigdheids gevoel krrijgt.

Wel opletten je moet waarschijnlijk meer drinken

Comment

Langer kauwen? Mijn tafelgenoten eten allemaal 1 bordje, ze wachten nu al op me.. ongeveer 10 minuten

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X