Moeite om 's ochtends fatsoenlijk te eten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Moeite om 's ochtends fatsoenlijk te eten

Hey all,

Naja het topic zegt het dus al, 's ochtends heb ik moeite om een fatsoenlijk ontbijt weg te werken.

3 eieren lukt nog wel maar als ik daana 100g havermout/brinta +500ml melk eachteraan wil eten, gaat mn maag klagen dat hij vol zit.

30g whey shake + 50g brinta vlot ook niet bepaald.

Wat me nog het beste afgaat is de ochtendshake van general1x
    30g whey
    500ml melk
    150g havermout
    in een blender.

Maar zelfs als ik het snel achterover sla is het nog een grote moeite om het allemaal weg te kijken, wat dus vaker niet dan wel lukt.

Heeft iemand tips hoe ik toch een fatsoenlijk ontbijt kan eten en/of dat "volle maag" gevoel dat ik supersnel krijg 's ochtends te verminderen/weg te krijgen?

p.s. ontbijt is rond 7u, 2e maaltijd 10u (4 boterhammen + 100g kipfilet +300ml melk, wat ik wel gewoon goed wegkrijg).

~Kaluro

hoelang, doe je dit nu al?
    persoonlijk heb ik gemerkt dat dit de eerste 2 weken moeielijk ging maar daarna wel vlotte begint te gaan, slaap je ook voldoende?

Comment

Ben altijd zo jaloers op bulkers en hun "problemen"...

Nee hoor, grapje. Volgens mij is het een kwestie van langzaam opbouwen, je maag moet eraan wennen. Je moet hem letterlijk oprekken. Iedere week wat meer eten dus, en tot die tijd moet je maar zoveel mogelijk wegstouwen en helaas daarna een poosje lijden... maar dat is wat ik ervan denk te weten, mss kunnen de bulkers hier ook nog tips geven. Dit topic is trouwens ook al eerder voorbij gekomen, dus je kan ook ff zoeken

Comment

Originally posted by jeroenvdd View Post
        hoelang, doe je dit nu al?
        persoonlijk heb ik gemerkt dat dit de eerste 2 weken moeielijk ging maar daarna wel vlotte begint te gaan, slaap je ook voldoende?
        Iets langer dan een jaar.

En ik moet toegeven dat ik veels te vaak maar aan de 6-7 uurtjes slaap per nacht kom. Maar daar ga ik verandering in brengen een dezer dagen

Originally posted by druifje View Post
        Ben altijd zo jaloers op bulkers en hun "problemen"...

Nee hoor, grapje. Volgens mij is het een kwestie van langzaam opbouwen, je maag moet eraan wennen. Je moet hem letterlijk oprekken. Iedere week wat meer eten dus, en tot die tijd moet je maar zoveel mogelijk wegstouwen en helaas daarna een poosje lijden... maar dat is wat ik ervan denk te weten, mss kunnen de bulkers hier ook nog tips geven. Dit topic is trouwens ook al eerder voorbij gekomen, dus je kan ook ff zoeken
        Ik heb geen problemen om 4500-5000kcal per dag(ik zit op een 4300kcal schema momenteel) weg te krijgen, het gaat hier puur en alleen om het ontbijt.

Comment

Beginnen met een wheyshake en wat havermout, dan rustig wakker worden, je ding doen en dan de rest?

Comment

Originally posted by Kevf View Post
            Beginnen met een wheyshake en wat havermout, dan rustig wakker worden, je ding doen en dan de rest?
            Dat zou eventueel een optie kunnen zjin ware het niet dat ik me 's ochtends altijd zit te rushen om op tijd op mn werk te zijn. ( ik begin om 8u )

But I guess getting up 10 min earlier can't do any harm.

dan zou ik in principe 2 kleine shakes kunnen maken
            250ml melk
            20 whey
            75g havermout

en dan x2

Simplistische oplossing maar hopelijk effectief.

Ik ben alleen wel bang dat het niet gaat werken omdat dat "ik zit vol" gevoel redelijk lang blijft.

Comment

Dan gewoon je volgende shake op het werk. Je hebt dan iig al wat carbs binnen en voldoende snelle eiwitten. Je lichaam is dan weer uit zijn katabole staat.

Comment

Gewoon rammen. Eerste week kan zwaar zijn, maar ga tot je max, wacht 10 mins als je moet en ram nog wat meer. Na een week of 2 moet dat echt wel voorbij zijn. Heb zelf nu dat ik het ontbijt nog wel groter zou kunnen maken.
                En anders kun je inderdaad het verhaal van Kevf aanhouden, gooi het allemaal in de blender, drink de helft direct, en op het werk de rest.
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Als je moeite hebt met grote hvh ineens naar binnen te werken kun je als je wakker bent eerst een snee witbrood met wat jam pakken om in ieder geval uit je katabole status te komen. Neem er wel een kleine wheyshake bij. Ga daarna douchen/scheren of whatever wat je normaal doet. Stel dat het 20 tot 30 minuten duurt, dan is je lichaam inmiddels wakker en loopt je stofwisseling al. Eet daarna de rest van je ontbijt. Deze tip werkte voor mij toen ik nog 64 kg woog en nooit at s'morgens.
                  Geniet, en drink met maten!

Comment

ik had zelf ook echt enorm veel moeite met eten sochtends. Soms at ik pas 2-3 uur nadat ik wakker werd. Man man wat heb ik geleden toen ik zoveel naar binnen ging stouwen. Tot kotsneigingen aan toe. Op een gegeven moment ging het zo goed, dat ik 1000 kcal bij het ontbijt kon wegproppen (half uurtje na het opstaan I guess).

Laatste tijd doe ik het iets anders. Meteen bij het opstaan een whey shake (25 gram eiwitten) en een half uurtje/3 kwartier later een goed ontbijt. Werkt voor mij ook prima.
                    Ik heb trouwens wel gemerkt dat eiwitten heel erg vullen (voor je gevoel?) Dus mn honger gevoel is op een enkele whey shake compleet weg
                    22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Ik neem altijd direct mijn shake wordt dan ff wakker en na eenhalf uur de rest.............
                      Leven, meervoud van lef!

Comment

hmm ben geen pro weight gainer. maar sochtend 6 uur eruit, om half 7 mijn weight gane shake en daarna een banaan,7 uur arbeiten, rond uur om 8 ff een broodje of nog een banaan en om 10 uur de eerste 4 boterhammen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X