Vernieuwd eet schema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vernieuwd eet schema

Ik heb er nu echt mn best op gedaan... ik kom alleen nog wel wat te kort voor smiddags naar mijn mening, iemand nog een goed idee daarvoor?

Ik ben 18 jaar 1.86 lang en weeg 71 kilo.

Lichaamsgewicht: 71 Kg
    Vetpercentage: 13 %
    Vet Vrije Massa 61.8 Kg

Basisbehoefte 1482.5 Kcal
    Sporttoeslag 148.2 Kcal
    Arbeidstoeslag 741.2 Kcal
    Sportieve arbeidstoeslag 400 Kcal
    Totale dagelijkse behoefte 2772 Kcal

Dagelijkse behoefte eiwitten 136 gram
    Dagelijkse behoefte vetten 62 gram
    Dagelijkse behoefte koolhydraten 418 gram

En natuurlijk neem ik altijd na de training een shakie met halfvolle melk een banaan en wat whey en als er aarbeien zijn doe ik die er ook 3 doorheen.

Mijn doel is om wat meer massa te kweken. Met als doel zo rond de 85 te gaan wegen ( maar dat zal nog wel even duren ). Met een BF van 13 %
    Attached Files

volgens mij heb je niet goed geluisterd, kan dat kloppen.

verdeel de kcal over de maatlijden gelijkmatig en eet bij ontbijt meer.
    je hebt nu

ontbijt 430 kcak
    2de 360 kcal
    400 kcal
    dan opeens maar 194 kcal en weg met dat yoghurt, ga daar maar weer boterham met pindakaas of kipfilet eten, is ook meteen probleem met de lage kcal op dit moment opgelost.
    dan avond eten 750 kcal, wat wel kan, maar je zou beter die 750 kcal s ochtends binnen kunnen krijgen en die 430 bij avond eten. ( snap het wel dat je ook moet eten wat er op tafel komt, je woont nog thuis of niet)

wanneer train je? na het avond eten. dan meteen erna eerst wat snelle suikers en dan de whey. 1 uur later de havermout eten, maar dan wel met magere melk ( anders doe je door de brinta s ochtends de halfvolle en bij de havermout de magere) Waarom magere melk? omdat je na de training vetten moet mijden. ( tis niet zo dat je dan de hele dag geen vet meer mag hebben, maar dus niet meteen na de training) En na de training veel eten is ook belangrijk, zoals al eerder gezegd. ontbijt en na de training zijn de belangrijkste eet moment. neem gerust 50 gram havermout, want je neem nu nogal weining havermout als je het mij vraag

dan die maaltijd met kiwi is geen maaltijd.
    En ga nou niet eigenwijs door met veel vetten nemen voor het slapen.
    Met de magere kwark zit je al goed, maar eet gerust 500 gram. kun je niet zoveel op, dan gewoon erin rammen, komt vanzelf plaats
    Ik weet wel waarom je vetten wilt eten voor het slapen, omdat men zegt dat vetten voor het slapen gaan goed is. Dat kan ook wel zo zijn, maar om 50% van je benodigde vetten voor het slapen gaan te nemen is nogal onzin.

en ik zie trouwens nog steeds die crackers, ga gewoon brood eten en dan doe er normaal beleg op, kipfilet of pindakaas e.d.
    volkoren broodje? is opzich niet erg, maar weet wel zeker dat het ook daadwerkelijk een volkoren broodje is. koop ze het beste bij de bakker, die kan je vertellen of het daadwerkelijk om een volkoren broodje gaat, want ook hier is weer dat witte brood met een kleurtje probleem

En je zit nu net boven je behoefte, wil je groeien zou je 200 a 500 kcal erboven moeten gaan zitten. dus 2900 a 3200 kcal. Het gevolg zal wel zijn dat je vet aan gaat zetten. je hoeft niet bang te zijn dat je modder vet wordt. Anders ga je 4 weken bulken en dan weer 1 weekje vet wegwerken, kan ook.

nou ik heb mijn verhaal weer gedaan.
    Je boekt al een aardige vooruitgang. Het gaat dus de goeie kant op, maar er zijn nog steeds verbetering nodig
    Last edited by Misterfit; 28-05-2008, 12:30.

Comment

En ook al heb je een goed schema, je kunt pas zien of het werkt, als je het ook gebruikt. Het zal waarschijnlijk aan het begin zo zijn dat je misschien merkt van, ik kom niet aan. Dan meer gaan eten, als je zegt ik word nu wel heel erg snel dik, dan iets minder eten. Zo vind je op een gegeven moment je balans. Een goed schema maak je niet in een paar dagen. daar heb je weken voor nodig om uit te zoeken of het werkt of niet.

ik zelf had eerst geen weegschaal, maar kwam er later achter dat ik net te weinig at om goed aan te komen, sterker nog ik kwam een spieren aan en verloor vet. Want gewicht was hetzelfde maar het vet ging ook zichtbaar achteruit. Klinkt allemaal mooi, maar probleem is wel dat de massa totaal niet snel groeide.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
      X