Cutschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cutschema

Hoi,

Wat vinden jullie van onderstaand cutschema?

Lichaamsgewicht: 63 kg
    Lengte: 165m
    Vetpercentage: 20%
    Onderhoud: 2235 kcal
    Leeftijd: 20
    Doel: Cutten +/- -500 kcal

Originally posted by Kees20 View Post
    Hoi,

Wat vinden jullie van onderstaand cutschema?

Onderhoud: 2235 kcal
    Doel: Cutten +/- -500 kcal

Ik moet weer keihard de waarheid vertellen, maar denk dat je hier meer aan hebt. Dit schema is waardeloos!

1 volkoren boterham heeft 80 a 85 kcal en niet 150. of je moet al plakken hebben die 2 keer zo groot zijn als normale boterhammen.

Je hebt duidelijk de verkeerd tonijn te pakken als je 6 gram vet erin hebt zitten. Gewoon de tonijn op water pakken.

voor de rest zou ik er nog een whey shake bij proppen en een stuk fruit ( hoeft niet perse, maar zou ik wel doen)

Voeg bij het ontbijt ook een omega 3 pil toe en neem een vitamin pil ( kom hier later nog op terug )

de tweede maaltijd is geen maaltijd. Geen fruit eten tussendoor, alleen tijdens het ontbijt, voor en na de training. fruit bevat namelijk snelle kh en je loopt grote kans dat je de banaan alleen opslaat in vet.
    Nu weet je ook meteen waaorm je beter een vita pil kunt nemen, omdat al het fruit tussendoor er nu uit moet.
    Groente kun je trouwens wel eten, weining kcal en langzame kh + vita.

maaltijd 3 weer hetzelfde verhaal. brood heeft niet zoveel kcal. Vervang de kaas en doe pindakaas op je brood, eventueel een paar plakken kipfilet erbij eten voor de eiwitten. laat hier de appel gewoon weg.

warme maaltijd is opzich goed, alleen zou gewoon kipfilet nemen.

maaltijd 3 kan weer anders.

voor het slapen gaan geen fruit en melk drinken. Langzame eiwitten eten. magere vis, magere kwark of caseine shake.

Ik vind het altijd nog lastig om tips te geven met schema die zo weining kcal dekken, dus wacht maar op andere mensen, komen vast nog wel meer reacties.

Wat ik je nog mee wil geven. Vetten iets minder, maar vooral in kh minderen en in eiwitten omhoog, ik vind 97 gram heel weining voor in de cut. Ik mis goeie vetten, neem gerust magere melk en laat die advocado links liggen, zie liever dat je de vetten van die maaltijd beter verdeelt over de andere maaltijden

Ben je trouwens een man of een vrouw?

Nou denk dat je hier al weer een stuk verder mee kan.

Comment

Beoordelen maat het interresanter als je uw totalen er effe bijzet bij iedere maaltijd,wat je stats zijn en wat je voedingsbehoefte is. Ik zie nu al dat je te laag in waarde zit.
      Enkel maaltijd van 8h en 17h30 zijn aanvaardbaar,de rest lijkt er niet op wat betreft de voedingswaarde.

grtz
      Last edited by Aphasia; 03-08-2008, 11:58.
      getting back in shape...

Comment

Originally posted by Aphasia View Post
        Beoordelen maat het interresanter als je uw totalen er effe bijzet bij iedere maaltijd,wat je stats zijn en wat je voedingsbehoefte is. Ik zie nu al dat je te laag in waarde zit.
        Enkel maaltijd van 8h en 17h30 zijn aanvaardbaar,de rest lijkt er niet op wat betreft de voedingswaarde.

grtz
        ik geef je groot gelijk, het is inderdaad nogal irritant om te beoordelen, heb wel mijn best gedaan, maar vond het juist daarom ook moeilijk

Comment

Je eerst voorstellen was ook wel zo netjes geweest.

En volgens mij heb je de voedingstickies totaal niet doorgenomen... (misschien vluchtig overheen gelezen) Want dan had je wel een ander schema opgesteld. Eerst goed lezen dan een nieuw schema maken. Succes
          1.79 85kilo BF12%.. we blijven bezig de blokjes moeten komen!

Comment

Bedankt voor jullie reacties.

Hieronder mijn verbeterde voedingsschema:

Misterfit:
            Ik heb de kcal voor de boterhammen en tonijn gecorrigeerd.
            Banaan bij de tweede maaltijd heb ik verplaatst naar het ontbijt.
            Aan het ontbijt heb ik de vitaminepil Supradyn Forte Complex toegevoegd.

Met de whey shake en omega 3 pil wil ik nog even wachten. Ik wil eerst meer uit mijn voeding halen.

Tweede maaltijd groente toegevoegd (rauwkost).
            Kaas kan ik helaas niet vervangen door pindakaas vanwege allergie. Ik heb kaas vervangen door kipfilet.

Op de warme maaltijd heb ik weinig invloed, hoogstens op de hoeveelheid. Ik heb eigenlijk neergezet wat we standaard eten.

Hoeveel gram kipfilet gaat er ongeveer op een boterham?

Aphasia:
            Mijn stats zijn:
            Geslacht: man

Mijn voedingsbehoefte is (volgens voedingsbehoefte.tk

Lichaamsgewicht: 63
            Vetpercentage: 20
            Arbeidstoeslag: Matige arbeid
            Sportieve arbeidstoeslag: Beginner
            Vet Vrije Massa: 50.4
            63*0.8

Sporttoeslag: 121
            1209.6*0.1

Arbeidstoeslag: 604.8
            1209.6*0.5

Sportieve arbeidstoeslag: 300
            1209.6*300
            ------- +
            Totale dagelijkse behoefte energie: 2235

Dagelijkse behoefte Vetten: 50
            (2235*0.2)/9
            Dagelijkse behoefte Koolhydraten: 336
            (2235-(50*9)-(111*4))/4

Bonobo30: Ik heb de stickies nogmaals doorgenomen. Dit is mijn eerste voedingsschema en ik probeer eigenlijk een schema op te stellen die zo dicht mogelijk bij mijn huidige voedingspatroon ligt.
            Het is in het begin echter erg lastig om de hoeveelheden en proporties van de voeding in te schatten.

Comment

Je zit te grof onder je behoefte. Je behoefte is +- 2300 kcal, en je zit nu op een krappe 1300kcal. Ga eens op 1800kcal zitten minimaal. En het minimum is toch echt 25 gram vet geloof ik. Kan zelfs dat het op 50 lag, zou het zo-even niet weten, maar nu zit je echt te laag.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Tja allergie is nogal klote, dan zou ik ook geen pindakaas eten.

Je wilt afvallen, dus gebruik omega 3, als je het al niet uit pillen haalt, dan eet zalm of andere vette vis. Zie trouwens niet het probleem om wat normale visolie te nemen.

Whey is voor mij een must tijdens het ontbijt, snelle eiwitten heb je dan namelijk nodig.

Je moet trouwens alles goed verdelen over de maaltijden. Dus kcal, eiwitten, kh en vetten. Dat zie ik nu niet. Je eet te weinig vetten.

Ben je alleen alergisch tegen pinda's of ook voor andere noten? Zo niet, dan probeer andere noten te eten. En nogmaals voeg omega 3 toe, het is niet alleen goed voor het afvallen, maar ook voor hart en bloedvaten, het geheuegen etc.

Maaltijd 2 is geen maaltijd. Te weinig van alles.

Ik kap er maar mee, ik zie al, dit schema is nog erger dan de eerste keer.

1 plak kipfilet op je brood, maar 2.79 eiwitten? Hier ga je geheid spieren door verliezen en dat is nogal vervelend tijdens de cut.
                Je hebt er ook opeens een crashdieet van gemaakt. 1000 kcal onder je behoefte zitten is echt super ongezond. Dan ga je alleen maar jojo'en

Drink trouwens inplaats van water wat meer groene thee of zwarte koffie

Comment

@ MrFit
                  Met een pinda-allergie kun je vaak ook geen andere noten eten, dit in verband met de sporen van pinda's die erbij kunnen zitten. Wordt meestal allemaal in dezelfde fabriek verwerkt, en dat zou toch gewoon klote zijn.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                    @ MrFit
                    Met een pinda-allergie kun je vaak ook geen andere noten eten, dit in verband met de sporen van pinda's die erbij kunnen zitten. Wordt meestal allemaal in dezelfde fabriek verwerkt, en dat zou toch gewoon klote zijn.
                    Ja, maar daarom vraag ik het ook. In dit geval moet hij dus van noten afblijven.

Comment

Geen cutschema maar een kutschema.. je moet echt meer eten ook al zit je in de cut. Correct me if I'm wrong maar misschien kan een weightgainer misschien geen goed doen? Ook al is het in de cut?
                      Yes, it's hardcore... Yes, it hurts... And yes, we will grow like a motherfucker!!

Comment

Originally posted by slinky View Post
                        Geen cutschema maar een kutschema.. je moet echt meer eten ook al zit je in de cut. Correct me if I'm wrong maar misschien kan een weightgainer misschien geen goed doen? Ook al is het in de cut?
                        ik zou het eerder vullen met normaal voedsel, hij (of zij? ) hoeft maar 1800 kcal te vullen.

Comment

Weightgainers alleen toepassen als je het ECHT niet meer kunt opvullen met echt voedsel. Echt voedsel is en blijft het belangrijkste.
                          Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                            Weightgainers alleen toepassen als je het ECHT niet meer kunt opvullen met echt voedsel. Echt voedsel is en blijft het belangrijkste.
                            I agree
                            getting back in shape...

Comment

Originally posted by Aphasia View Post
                              I agree
                              Je lijkt met deze foto wel op george michael kerel
                              Geniet, en drink met maten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X